Turbo tuli taloon (ja vieläkin pientä säätöä kaipaa)
Taitaa vain uudemmat olla, ettei tarvi jälkikiristää.lefa42 kirjoitti:Korjauskirjan mukaan toimin, toiminko siis väärin?tetammi kirjoitti:Mutta eihän noita kansia nykyohjeilla enää kuulu jälkikiristää, eihän???
Tuossa vaiheessa se pahvi on varmaan menny.
Älä kuitenkaan vielä luovuta. Kävi itselläkin muutama viikko sitten samalla tavalla. Laitoin koneistamolla kunnostetun kannen paikoilleen ja tyytyväisenä kuvittelin homman olleen siinä, mutta eihän siinä niin hyvin käyny. Paisuntasäiliössä kupli ja öljyistä tuli kermaliköörin näköistä.
Kannen irrotuksen jälkeen ei löytyny osista mitään vikaa, joten ainoaksi mahdollisuudeksi jäi asennus virhe. En tosin keksiny mikä se virhe oli. Kenties moskaa liitospinnoissa, pultin reiässä tai kenties imusarjan tiivisteen kautta?
No, kaupasta uusi tiiviste, huolellinen asennus ja se oli siinä. Hyvin toimii.
Kannattaa siis vielä yrittää uudelleen, eikä luovuttaa
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Joo-o. Käydään sitten hakemassa kansipahvi (ja pakoputken tiivisteet sun muut, mitkä on jo kertaalleen kiristetty). Olisi korkea aika alkaa toimimaan, ei kiinnostaisi moiseen paljoa rahaa sijoittaa. Sääli ettei autossa ole palovakuutusta, olisi kärähtänyt jo pariin otteeseen helposti. 

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jälkikiristämisestä ja pulteista:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 700#272700
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 700#272700
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ainakin yksi pitemmänlinjan saab-asentaja meinasi, ettei 900 h-koneiden kansia enää jälkikiristetä. B-koneiden kannet kuulemma jälkikiristetään.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jos vaan tuo 69e momenttiavaimen asteikko pitää paikkaansa, niin kyllä. Paskoja putsasin hätäisesti paineilmalla, en sen kummemmin, kuin 99:n h-koneen kansirempan yhteydessä.gls kirjoitti:veditkö kannen varmasti ohjeiden mukaisiin momentteihin?
putsasithan pulttien reijät paskasta ja vedestä ennen pulttien kiinnitystä?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kirja kertoo :mikkoimp kirjoitti:siis ensin momenttiin ja sitten +90 astetta?
1. vaihe 60
2. vaihe 80
3. vaihe auton käyttö normaaliin käyttölämpötilaan, 30min jäähdyttely
4. löysäys -> 80 -> +90 astetta
Näin toimin. Kirja palaa jo nuotiolla, joten en ole 100% varma noista momenteista, mutta tuohon suuntaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Aksu tarkoittikin että ne pitää siis yksi kerrallaan avata ja samantien kiristää.lefa42 kirjoitti:Heh.. eipä ole 10kpl vääntimiä, jotta yhtaikaa pystyisin löysäämään. Vähän kerrallaan kaikkia kuitenkin.Aksu900 kirjoitti:löysäsikkö pultti kerrallaan vai kaikki samalla?
Jos avaat kaikki ensin ja sitten kirraat niin tiiviste on entinen. Ja paisunta säiliön korkki aina ensin auki ennekuin alkaa tekemään koko hommaa!
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jahas, tämä siis selvä. Onko oletettavissa että kansikin on nyt sitten kierossa, kun kiristin väärin ja ajoin about 100km?V-M kirjoitti:Aksu tarkoittikin että ne pitää siis yksi kerrallaan avata ja samantien kiristää.lefa42 kirjoitti:Heh.. eipä ole 10kpl vääntimiä, jotta yhtaikaa pystyisin löysäämään. Vähän kerrallaan kaikkia kuitenkin.Aksu900 kirjoitti:löysäsikkö pultti kerrallaan vai kaikki samalla?
Jos avaat kaikki ensin ja sitten kirraat niin tiiviste on entinen. Ja paisunta säiliön korkki aina ensin auki ennekuin alkaa tekemään koko hommaa!
V-M
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI