Satkun pakosarjan tiiviste

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Katsoin äsken kuvaa oman 99:n koneen pakosarjan puolelta ja siinä mutterit näyttää nylokeilta :? Kaipa ne sitten kestää, kun siinä semmoiset on.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No niin sekin selvis , nuo vanhat näyttäs myös olleen nylon lukituksella mut ovat kärsineet sen verran , et parempi uusia.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Itte laittaisin ihan perus paskarautaiset mutut ja alumiini tahnaa.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Nyt on pakosarja uusilla tiivisteillä paikoillaan , ja mahtavaa kun ei kuulu tuhinaa, nyt kelpaa taas ajella.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Ei mitän rostereita tai haponkestäviä paikkoihin joissa voimakkaat lämmönvaihtelut. Muttereissa ei kestä nylokit eikä siellä sellaisia alunperin ole ollutkaan vaan sellaiset joissa kierrereikä hieman soikea.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tämmöistä minäkin uumoilin.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Mä olen myös kuullut, että rosteri ja happis leikkaa herkästi kiinni, eli ei kannata laittaa. Mutta, mutta, tietääkö kukaan kuinka kuumaksi turbon ja pakosarjan/urpon ja pakoputken liitokset muuttuu ajossa? Olen nähnyt kuvan, jossa turbo ja putki hehkuu punaisena. Normiajossa ei tietysti noin kuumana käy, mutta riittääkö kuparitahnan lämmönkesto 1100astetta. Luulisi riittävän, tuossa lämpötilassa lyijy jo sulaa, mutta joku viisaampi voisi vahvistaa (tai kumota) käsitykseni.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

eihän pakokaasut ole kuumimmillaan kun sen ~900 astetta :)
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Coltti kirjoitti:eihän pakokaasut ole kuumimmillaan kun sen ~900 astetta :)
Ja nekin lämmöt ovat itse pakokaasun lämpötiloja, mutulla veikkaisin käyntilämpöisen koneen pakosarjan lämmöksi 300C ja punahehkuisen 600C. Joku kellä tietoa niin paljonko meni metsään?

(Pakokaasujen terveellinen yläraja on kai jossain 925 C? Mutta kyllä ne yli 1000 C pakokaasutkin onnistuu, kunhan ei meikäläisen koneessa :) )
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Pakosarjan lämpötila oli satkussani 225 astetta, noin puolentunnin ajon jälkeen.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Reetu kirjoitti:Pakosarjan lämpötila oli satkussani 225 astetta, noin puolentunnin ajon jälkeen.
Ei aivan kestä mennä "sulin" käsin koskemaan :D Kerran vaihtanut 99:iin startin suoraan ajosta. Toista kertaa en sitä tee, kun se pakosarja lämpeää tammikuun pakkasillakin.

P.S. Töissä tulee käsiteltyä joka päivä valurautaa joka on semmoiset 1500 astetta plussalla. Se on jo aika velliä, ts. sulaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Joskus on tullut hipaistua pakosarjaa ja oitis kärähtää nahka .
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itse vaihdoin kaikki pinnapultit ja mutterit haponkestävään tavaraan.
( ennakoin tulevan tilanteen..jos joskus täytyy uudestaan aukoa, niin
ei ole sitten niin kauhea urakka edessä )

Tosin yhden pinnapultin katkaisin turbosta, no onneksi sain porattua sen pätkän sieltä pois ja kierrekkin jäi ehjäksi.

Tuo "mutka" se vasta lämmin paikka on...
Niin pata on ( B234 )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin