
Satkun pakosarjan tiiviste
Katsoin äsken kuvaa oman 99:n koneen pakosarjan puolelta ja siinä mutterit näyttää nylokeilta
Kaipa ne sitten kestää, kun siinä semmoiset on.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei mitän rostereita tai haponkestäviä paikkoihin joissa voimakkaat lämmönvaihtelut. Muttereissa ei kestä nylokit eikä siellä sellaisia alunperin ole ollutkaan vaan sellaiset joissa kierrereikä hieman soikea.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Mä olen myös kuullut, että rosteri ja happis leikkaa herkästi kiinni, eli ei kannata laittaa. Mutta, mutta, tietääkö kukaan kuinka kuumaksi turbon ja pakosarjan/urpon ja pakoputken liitokset muuttuu ajossa? Olen nähnyt kuvan, jossa turbo ja putki hehkuu punaisena. Normiajossa ei tietysti noin kuumana käy, mutta riittääkö kuparitahnan lämmönkesto 1100astetta. Luulisi riittävän, tuossa lämpötilassa lyijy jo sulaa, mutta joku viisaampi voisi vahvistaa (tai kumota) käsitykseni.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Ja nekin lämmöt ovat itse pakokaasun lämpötiloja, mutulla veikkaisin käyntilämpöisen koneen pakosarjan lämmöksi 300C ja punahehkuisen 600C. Joku kellä tietoa niin paljonko meni metsään?Coltti kirjoitti:eihän pakokaasut ole kuumimmillaan kun sen ~900 astetta
(Pakokaasujen terveellinen yläraja on kai jossain 925 C? Mutta kyllä ne yli 1000 C pakokaasutkin onnistuu, kunhan ei meikäläisen koneessa

Ei aivan kestä mennä "sulin" käsin koskemaanReetu kirjoitti:Pakosarjan lämpötila oli satkussani 225 astetta, noin puolentunnin ajon jälkeen.

P.S. Töissä tulee käsiteltyä joka päivä valurautaa joka on semmoiset 1500 astetta plussalla. Se on jo aika velliä, ts. sulaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7777
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itse vaihdoin kaikki pinnapultit ja mutterit haponkestävään tavaraan.
( ennakoin tulevan tilanteen..jos joskus täytyy uudestaan aukoa, niin
ei ole sitten niin kauhea urakka edessä )
Tosin yhden pinnapultin katkaisin turbosta, no onneksi sain porattua sen pätkän sieltä pois ja kierrekkin jäi ehjäksi.
Tuo "mutka" se vasta lämmin paikka on...
Niin pata on ( B234 )
( ennakoin tulevan tilanteen..jos joskus täytyy uudestaan aukoa, niin
ei ole sitten niin kauhea urakka edessä )
Tosin yhden pinnapultin katkaisin turbosta, no onneksi sain porattua sen pätkän sieltä pois ja kierrekkin jäi ehjäksi.
Tuo "mutka" se vasta lämmin paikka on...
Niin pata on ( B234 )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#