Mistä kannattaisi alkaa tuota sotkua selvittämään? Epäilin taannoin foorumilla tuota hitsatun apc kytkettynä ja sen takia mahdollisesti boksi olisi vioittunut.
Sähköt (APC) aivan sekaisin!
Sähköt (APC) aivan sekaisin!
Tuli tuossa laitettua projektiin (T8 ´87) ledi ilmaisemaan ahtamista. Ledin mukaan yrittää ahtaa kokoajan täyttä, mutta ei sitä tee mittarin mukaan. Jarruttaessa kuitenkin ledi oikeaoppisesti sammuu. Nakuvalokin on, mutta ei tunnu toimivan, koska ei välähdä käynnistettäessä ollenkaan. Pitäisi olla kytkentä varma ja oikein. Lisäksi bensapumpun rele on ohitettu hyppylangalla pukkaamaan lientä kokoajan edellisen omistajan toimesta
.
Mistä kannattaisi alkaa tuota sotkua selvittämään? Epäilin taannoin foorumilla tuota hitsatun apc kytkettynä ja sen takia mahdollisesti boksi olisi vioittunut.
Mistä kannattaisi alkaa tuota sotkua selvittämään? Epäilin taannoin foorumilla tuota hitsatun apc kytkettynä ja sen takia mahdollisesti boksi olisi vioittunut.
Sauli.M #1562
Miten kytkit tuon "ahtamista ilmaisevan" ledin?
Magneettiventtiilin johtoihin, yksi ledin jalka kumpaankin venttiilin johtoon? Minulla on ~tuolla tavalla kytkettynä, tosin maadoituksen taisin ottaa muualta. Ledi alkaa vilkkua kun mennään peruspaineiden yli, sammuksissaolo jakso sitä pidempi mitä lähempänä maksimiahtopaineita ollaan.
Miten sinulla sitten ahtaa, mitä ahtomittari näyttää? Mikä on ongelma? Ainoastaan "väärällä" tavalla palava ledikö, vai eikö ahda yli peruspaineiden?
Nakutusledi ei vilahda minullakaan koskaan. Paitsi joskus cruisen päälle laittaessa releestä syntyvä häiriösignaali saattaa vilauttaa kerran.
On minullakin hitsattu boksit paikallaan.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=195504
Magneettiventtiilin johtoihin, yksi ledin jalka kumpaankin venttiilin johtoon? Minulla on ~tuolla tavalla kytkettynä, tosin maadoituksen taisin ottaa muualta. Ledi alkaa vilkkua kun mennään peruspaineiden yli, sammuksissaolo jakso sitä pidempi mitä lähempänä maksimiahtopaineita ollaan.
Miten sinulla sitten ahtaa, mitä ahtomittari näyttää? Mikä on ongelma? Ainoastaan "väärällä" tavalla palava ledikö, vai eikö ahda yli peruspaineiden?
Nakutusledi ei vilahda minullakaan koskaan. Paitsi joskus cruisen päälle laittaessa releestä syntyvä häiriösignaali saattaa vilauttaa kerran.
On minullakin hitsattu boksit paikallaan.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=195504
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kytkin ledin foorumissa lukemani ohjeiden mukaan olisiko ollut piniin 19. Yrittää ahtaa täyttä, mutta käytännössä peruspaineille pudottaa heti. Mankku irtikytkettynä peruspaineet on suurinpiirtein kohdallaan. Täytyy yrittää selvittää noita bensapumpun releen hyppylanka ja muita patentteja.
Sauli.M #1562
Taitaa olla ledi kytkettynä solenoidiventtiilin rinnalle.. sehän räpättää sitä venaa kokoajan muutenkin ahdoilla, ettei käämit sula?
Eli kun APC säätää peruspaineille, se ei sulje sitä venaa mielestäni täysin vaan muuttaa PWM:n niin että käytännössä vastaa että kokoajan olis hukkikselle auki vena.
T. Pasi
Eli kun APC säätää peruspaineille, se ei sulje sitä venaa mielestäni täysin vaan muuttaa PWM:n niin että käytännössä vastaa että kokoajan olis hukkikselle auki vena.
T. Pasi
99T-museopeli