Pierburg ja modulator valve

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Pierburg ja modulator valve

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kysymyksessä olisi siis otsikon mukainen osa Pierburgin kaasuttimesta. Mikä merkitys kaasuttimen toimintaan ko. venttiilillä on ja millä kierrosalueella venttiili toimii?

Tähän mennessä on selvinnyt, että venttiili toimii alipaineella ja yhdestä poikkileikkausesta kattelin, että se aukaisee kanavan kohokammioon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Näyttäisi olevan jotain selitystä k.o. venttiilistä
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/2_description.pdf sivulla 10.

Olisiko tuon venttiilin tehtävä laihentaa ryyppy päällä saatavaa seosta käynnistymisen jälkeen.

Venttiilin tarkistamisesta on juttua
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/6_misc.pdf sivulla 8.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

On muuten niuho siitä letkun pituudesta. Liian pitkä letku aiheutaa kylmästartissa pakkasella sen että kone laskee välittömästi kierrokset alas ja saattaa jopa sammua. Mieluiten mahdollisimman lyhyt letku käyttöön.

Tai sanotaan näin että ainakin tuollainen oire on ilmennyt kun alipaineletkun on uusinut ja jättänyt siihen reilusti katkovaraa (2-3cm).
#2274
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Mun mielestä tuolla "modulator valvella" ei sinänsä ole mitään yhteyttä käsiryyppyyn, vaan se toimii aina siten, että seos laihenee käynnistymisen jälkeen, kun alipaine vetää venttiilin kiinni. Parantanee käynnistyvyyttä tai jotain.

Jos venttiili ei sulkeudu kunnolla syystä tai toisesta, niin hyvin toimivan ryypyn kanssa avustettuna kone saa taatusti liikaa bensaa ja sammuu siihen. Tai sammuu vielä muutaman minuutin ajon jälkeenkin, kuten mulle kävi, kun tuo mokoma letku oli irronnut. Paras osa tilalle oli se kuminen nysäletku, joka tuli Pierburgerin korjaussarjan mukana.
Vastaa Viestiin