Kysymyksessä olisi siis otsikon mukainen osa Pierburgin kaasuttimesta. Mikä merkitys kaasuttimen toimintaan ko. venttiilillä on ja millä kierrosalueella venttiili toimii?
Tähän mennessä on selvinnyt, että venttiili toimii alipaineella ja yhdestä poikkileikkausesta kattelin, että se aukaisee kanavan kohokammioon.
Pierburg ja modulator valve
Pierburg ja modulator valve
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Näyttäisi olevan jotain selitystä k.o. venttiilistä
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/2_description.pdf sivulla 10.
Olisiko tuon venttiilin tehtävä laihentaa ryyppy päällä saatavaa seosta käynnistymisen jälkeen.
Venttiilin tarkistamisesta on juttua
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/6_misc.pdf sivulla 8.
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/2_description.pdf sivulla 10.
Olisiko tuon venttiilin tehtävä laihentaa ryyppy päällä saatavaa seosta käynnistymisen jälkeen.
Venttiilin tarkistamisesta on juttua
http://saabfaq.msk.ru/saab_carbs/6_misc.pdf sivulla 8.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
On muuten niuho siitä letkun pituudesta. Liian pitkä letku aiheutaa kylmästartissa pakkasella sen että kone laskee välittömästi kierrokset alas ja saattaa jopa sammua. Mieluiten mahdollisimman lyhyt letku käyttöön.
Tai sanotaan näin että ainakin tuollainen oire on ilmennyt kun alipaineletkun on uusinut ja jättänyt siihen reilusti katkovaraa (2-3cm).
Tai sanotaan näin että ainakin tuollainen oire on ilmennyt kun alipaineletkun on uusinut ja jättänyt siihen reilusti katkovaraa (2-3cm).
#2274
Mun mielestä tuolla "modulator valvella" ei sinänsä ole mitään yhteyttä käsiryyppyyn, vaan se toimii aina siten, että seos laihenee käynnistymisen jälkeen, kun alipaine vetää venttiilin kiinni. Parantanee käynnistyvyyttä tai jotain.
Jos venttiili ei sulkeudu kunnolla syystä tai toisesta, niin hyvin toimivan ryypyn kanssa avustettuna kone saa taatusti liikaa bensaa ja sammuu siihen. Tai sammuu vielä muutaman minuutin ajon jälkeenkin, kuten mulle kävi, kun tuo mokoma letku oli irronnut. Paras osa tilalle oli se kuminen nysäletku, joka tuli Pierburgerin korjaussarjan mukana.
Jos venttiili ei sulkeudu kunnolla syystä tai toisesta, niin hyvin toimivan ryypyn kanssa avustettuna kone saa taatusti liikaa bensaa ja sammuu siihen. Tai sammuu vielä muutaman minuutin ajon jälkeenkin, kuten mulle kävi, kun tuo mokoma letku oli irronnut. Paras osa tilalle oli se kuminen nysäletku, joka tuli Pierburgerin korjaussarjan mukana.