Akun oikkuilu
aamulla -31 ja ilman lohkoa (ainut kerta tänä talvena
) käyntiin vartan blue dynamicilla. silti harmittaa kun jätin sen vanhan optiman vaihtoautoon, mutta hyvin lähti tälläkin tuna käyntiin. voin suositella. eihän se startti ihan hulluna tietysti pyörinyt 
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
jblgti1200
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Mullakin entinen Exiden 68Ah akku oli pakkasilla ihan paska,
vaihdoin tuosta japaniritsasta uudehkon Varta Blue dynamicin 43Ah,mutta osoittautui kylmäkäynnistysominaisuuksiltaan paljon paremmaksi kuin exide.
Nyt ei tarvii pelätä ettei starttaa aamulla.
Että ei se akun koko ja amppeeritunnit aina kaikkea kerro.
vaihdoin tuosta japaniritsasta uudehkon Varta Blue dynamicin 43Ah,mutta osoittautui kylmäkäynnistysominaisuuksiltaan paljon paremmaksi kuin exide.
Nyt ei tarvii pelätä ettei starttaa aamulla.
Että ei se akun koko ja amppeeritunnit aina kaikkea kerro.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Paljonkos noi kehutut Varta Blue dynamicit ja Optima (hyytelö) maksavat ja millainen soveltuvuus niillä on raskaaseen diesel käyttöön? Onko niitä saatavilla 88AH tai yli?
Eilen alkoi 3v. vanha Boschhilainen temppuilemaan. Onneksi sain hinaamalla käyntiin kun ei jaksannu akulla pyörittää. Olis varmaan pitänny silloin 3v sitten ostaa Biltema (Hankook) joka oli TM testivoittaja.
Eilen alkoi 3v. vanha Boschhilainen temppuilemaan. Onneksi sain hinaamalla käyntiin kun ei jaksannu akulla pyörittää. Olis varmaan pitänny silloin 3v sitten ostaa Biltema (Hankook) joka oli TM testivoittaja.
-
jblgti1200
- "Hirsch"
- Viestit: 809
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
- Paikkakunta: Varkaus
Tuota blueta pitäisi olla ainakin se 88Ah ja muistaakseni siitä ylikin.
Hinnoista en tiedä mitään,kun en ole tuota omaakaan joutunut ostamaan.
Hinnoista en tiedä mitään,kun en ole tuota omaakaan joutunut ostamaan.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -
- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Tarkoitat varmaan: http://www.varta-automotive.fi/index2.p ... index.html.
-
ahdinmoppe
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
hintoja noin
eli optima red top 0li jotain 180e ja varta muistaakseni alle puolet eli jotain 50-80e väliltä. niin ja tais kehua myyjä tota red toppia ku oli omassaki autossaan ja sanoi käynnistystehojen olevan jotain 900 pintaa ja säilyttää ne puolitäytenäki 
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Re: Akun oikkuilu
On, juuri sama malli, hankittu viime syksynä. X-tremen hankin kauppiaan kehuttua nimenomaan soveltuvuutta lyhytkestoiseen kaupunkiajoon. Bosch Silver 62Ah (lie sama kuin Varta?) kesti ko. ajoa sopivasti 2vk yli takuuajan, eli 2 vuotta 2 viikkoa. X-tremessä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut vastaavia oireita, joten takuuseen kannattanee viedä?reko kirjoitti: Olisikohan kenelläkään omakohtaista kokemusta ko. X-Treme mallista? Olisi mielenkiintoista saada mielipiteitä, miksi uusi iso, akku (77AH) käyttäytyy moisella tavalla.
Ja tuossa testissä ei Vartan Blue Dynamic pärjännyt - ja en voi henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuen kyllä sitä suositella. Virran vastaanotto kylmänä tuntuu olevan sille vaikeaa. Laitoin tuossa pari viikkoa akun laturin perään ja ei ottanut kuin jotain 1.7 Ampeeria vastaan,,, Noh pitänee heivata se pihalle ja ostaa uusi - ei Varta.gasoil kirjoitti:Akuista löytyy vertailu TM 18/2003. Olen etsinyt vastausta laiskaan starttaamiseen kylmänä. On ollut viimeisen vuoden aikana muuttumaton. (Auto hommattu 2005 helmikuussa). Onko tämä ominaisuus.
asiaa tässä
ostitko sen akkusi hapotettuna vai saitko ihan uuden akun joka hapotettiin siinä odottaessa?
jos se oli valmiina hapotettuna,tiedäthän sen että akun ikä alkaa siitä kun se hapotetaan....
Oletko mittauttanut paljonko se antaa ulos kuormittaessa sitä 9,6v?
jos se oli valmiina hapotettuna,tiedäthän sen että akun ikä alkaa siitä kun se hapotetaan....
Oletko mittauttanut paljonko se antaa ulos kuormittaessa sitä 9,6v?
Miksei Biltemasta uskaltaisi akkua ostaa? Jossain TM:n testissä vuosia sitten Bilteman akku voitti koko testin! Testissä kyllä todettiin, että nekin akut (ja halpisakut yleensä) saattavat tulla erittäin ihan mistä vaan, eli laatukin saattaa vaihdella myymälän ja ostoajankohdan mukaan...
Itse olen ostanut yleensä aina halpisakkuja, ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta ovat toimineet moitteetta vuosikausia siinä missä kalliimmatkin. Enemmän ongelmia mulla on ollut niissä harvoissa merkkiakuissa, mitä on tullut ostettua: Optiman yellowtop (n. 1400mk) kuoli totaalisesti reilussa vuodessa. Oli vajaan vuoden käytössä, minkä jälkeen säilytin sitä tallissa talven yli täytenä. Keväällä auton sai täydellä latauksella kerran käyntiin, mutta ei toista kertaa.
Toinen merkkiakku tuli ostettua Italiasta. "Magneti Marelli" maksoi Bemariin melkein 100e, mutta jo 1/2 vuotta vanhana tyhjeni viikon seisotuksessa kokonaan, oli autossa kiinni tai ei. On vaan vähän pitkä matka mennä kitisemään uutta...
En siis yritä väittää, että merkkiakut olisi huonoja ja halpikset hyviä. Henk.koht. merkkiakut eivät vaan ole tarjonneet mitään parempaa halpiksiin verrattuna. Ja jos susi yksilö tulee kohdalle, niin saahan ne aina takuuseen vaihdettua
Itse olen ostanut yleensä aina halpisakkuja, ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta ovat toimineet moitteetta vuosikausia siinä missä kalliimmatkin. Enemmän ongelmia mulla on ollut niissä harvoissa merkkiakuissa, mitä on tullut ostettua: Optiman yellowtop (n. 1400mk) kuoli totaalisesti reilussa vuodessa. Oli vajaan vuoden käytössä, minkä jälkeen säilytin sitä tallissa talven yli täytenä. Keväällä auton sai täydellä latauksella kerran käyntiin, mutta ei toista kertaa.
Toinen merkkiakku tuli ostettua Italiasta. "Magneti Marelli" maksoi Bemariin melkein 100e, mutta jo 1/2 vuotta vanhana tyhjeni viikon seisotuksessa kokonaan, oli autossa kiinni tai ei. On vaan vähän pitkä matka mennä kitisemään uutta...
En siis yritä väittää, että merkkiakut olisi huonoja ja halpikset hyviä. Henk.koht. merkkiakut eivät vaan ole tarjonneet mitään parempaa halpiksiin verrattuna. Ja jos susi yksilö tulee kohdalle, niin saahan ne aina takuuseen vaihdettua
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
Tulipa ostettua tuollainen Varta Blue Dynamic, edellinen oli samaa merkkiä, tosin siinä oli luvut
64Ah: 480EN
Nykyinen on sitten isompi , mahtuu niinku just ja just siihen telineesee
74Ah : 680EN
Eka käynistys ei oikeen uudella akulla tuntunut menevän hyvin, mutta uskon että kun vähän ajan ja akku latatutuu saan tietää miten toimii.
Miten muuten akun navat, pitääkö olla rasvatut vai puhtaat metalliset ?
64Ah: 480EN
Nykyinen on sitten isompi , mahtuu niinku just ja just siihen telineesee
74Ah : 680EN
Eka käynistys ei oikeen uudella akulla tuntunut menevän hyvin, mutta uskon että kun vähän ajan ja akku latatutuu saan tietää miten toimii.
Miten muuten akun navat, pitääkö olla rasvatut vai puhtaat metalliset ?
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07