Miksei Biltemasta uskaltaisi akkua ostaa? Jossain TM:n testissä vuosia sitten Bilteman akku voitti koko testin! Testissä kyllä todettiin, että nekin akut (ja halpisakut yleensä) saattavat tulla erittäin ihan mistä vaan, eli laatukin saattaa vaihdella myymälän ja ostoajankohdan mukaan...
Itse olen ostanut yleensä aina halpisakkuja, ja yhtä poikkeusta lukuunottamatta ovat toimineet moitteetta vuosikausia siinä missä kalliimmatkin. Enemmän ongelmia mulla on ollut niissä harvoissa merkkiakuissa, mitä on tullut ostettua: Optiman yellowtop (n. 1400mk) kuoli totaalisesti reilussa vuodessa. Oli vajaan vuoden käytössä, minkä jälkeen säilytin sitä tallissa talven yli täytenä. Keväällä auton sai täydellä latauksella kerran käyntiin, mutta ei toista kertaa.
Toinen merkkiakku tuli ostettua Italiasta. "Magneti Marelli" maksoi Bemariin melkein 100e, mutta jo 1/2 vuotta vanhana tyhjeni viikon seisotuksessa kokonaan, oli autossa kiinni tai ei. On vaan vähän pitkä matka mennä kitisemään uutta...
En siis yritä väittää, että merkkiakut olisi huonoja ja halpikset hyviä. Henk.koht. merkkiakut eivät vaan ole tarjonneet mitään parempaa halpiksiin verrattuna. Ja jos susi yksilö tulee kohdalle, niin saahan ne aina takuuseen vaihdettua