Milloin tuli Trionic 5
Tuo alkuperäinen kysymys oli ajalta, jolloin olin tonttua hankkimassa. Nyt on kertynyt pikkasen kokemusta/tietoa.
Mulla on tuo signaturen mukainen 2.3TA 4/93, missä on Trionic 5.
Kyseisessä vehkeessä on myös pitkä moottori. Tuo yhdistelmä on käsittääkseni Trionic 5.2
-94-98 tontuissa onkin sitten lyhyt kone ja Trionic 5.5. Softat on ainakin erilaiset, hardiksesta en osaa sanoa mitään. Pitäis varmaan ottaa auki ja kattoa vierekkäin tuon 9-3:n T5 boksin kanssa.
Jatkokysymyksenä seuraa:
Oliko -93 Aeroissa pitkä vai lyhyt kone?
ja
ja jos oli pitkä kone niin Automaatit -93 2.3T 200hp ja -93 Aero on lienee sama koneella ja softalla?
Mulla on tuo signaturen mukainen 2.3TA 4/93, missä on Trionic 5.
Kyseisessä vehkeessä on myös pitkä moottori. Tuo yhdistelmä on käsittääkseni Trionic 5.2
-94-98 tontuissa onkin sitten lyhyt kone ja Trionic 5.5. Softat on ainakin erilaiset, hardiksesta en osaa sanoa mitään. Pitäis varmaan ottaa auki ja kattoa vierekkäin tuon 9-3:n T5 boksin kanssa.
Jatkokysymyksenä seuraa:
Oliko -93 Aeroissa pitkä vai lyhyt kone?
ja
ja jos oli pitkä kone niin Automaatit -93 2.3T 200hp ja -93 Aero on lienee sama koneella ja softalla?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pitkä.Jatkokysymyksenä seuraa:
Oliko -93 Aeroissa pitkä vai lyhyt kone?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jep, sama kone sama softa (ja ahdin) tomaattiAirossa kuin tavallisessa T(A):ssa.peinu kirjoitti:Tuo alkuperäinen kysymys oli ajalta, jolloin olin tonttua hankkimassa. Nyt on kertynyt pikkasen kokemusta/tietoa.
Mulla on tuo signaturen mukainen 2.3TA 4/93, missä on Trionic 5.
Kyseisessä vehkeessä on myös pitkä moottori. Tuo yhdistelmä on käsittääkseni Trionic 5.2
-94-98 tontuissa onkin sitten lyhyt kone ja Trionic 5.5. Softat on ainakin erilaiset, hardiksesta en osaa sanoa mitään. Pitäis varmaan ottaa auki ja kattoa vierekkäin tuon 9-3:n T5 boksin kanssa.
Jatkokysymyksenä seuraa:
Oliko -93 Aeroissa pitkä vai lyhyt kone?
ja
ja jos oli pitkä kone niin Automaatit -93 2.3T 200hp ja -93 Aero on lienee sama koneella ja softalla?
Heikin entisessä Griffinissä, avon nykyisessä, käyttöönottopäivä 8.3.-93. Valmistenumerokin on tuossa esillä, mutta en tiedä mistä tuon valmistusajankohdan siitä saa.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
Otetaas taas esiin
Eli otetaas taas aihe esille.
Onko tosiaan myös vapareissa trionic? Mulla on nyt purusssa 2.3i, josta löytyy akvaariosta Saabin oma purkki moottorin ohjauksella.
Onko tosiaan myös vapareissa trionic? Mulla on nyt purusssa 2.3i, josta löytyy akvaariosta Saabin oma purkki moottorin ohjauksella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Lähetin tiedustelun asiasta. (Voisiko olla, että sitä esiteltiin "maailmalle" 1991?)9-5T kirjoitti:Voiskohan joku ruotsia osaava kirjoittaa Saabille että korjaavat sivuillaan olevan virheen.
http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/innovations.shtml '
ja vuosi 1991
Se voi olla niin, että kyse on esittelyvuodesta - onhan suorasytytyskin (DI) mainittu vuosiluvulla 1985, vaikka tuli tarjolle vasta CD-tonnarissa 1988.
Toisaalta matalapaineturbon vuosiluvuksi on hämmentävästi merkitty 1991, vaikka sitä ainakin Suomessa myytiin täyttä häkää jo kevättalvella 1990 (900S mallivuosi 1990).
Toisaalta matalapaineturbon vuosiluvuksi on hämmentävästi merkitty 1991, vaikka sitä ainakin Suomessa myytiin täyttä häkää jo kevättalvella 1990 (900S mallivuosi 1990).
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Nyt tarvittaisiin tietoa 
Ruotsissa olisi muutama trionic-boksi, mutta käykö osa tosiaan autoon.
Boksin päällä oli numero 9136474.
Kun haen tuolla 9136474 numerolla niin kone kääntää sen 8828154, joka on taas sitten B234L ohjausboksi.
Sitten vielä vaikuttaa se TCS eikö?
Eli kysymykseni on käykö matalapaineen ohjausboksi korkeapaineiseen moottoriin?

Ruotsissa olisi muutama trionic-boksi, mutta käykö osa tosiaan autoon.
Boksin päällä oli numero 9136474.
Kun haen tuolla 9136474 numerolla niin kone kääntää sen 8828154, joka on taas sitten B234L ohjausboksi.
Sitten vielä vaikuttaa se TCS eikö?
Eli kysymykseni on käykö matalapaineen ohjausboksi korkeapaineiseen moottoriin?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Olinpa taas viisas, kun osaa vaan käyttää EPC:täJope kirjoitti:Käy, jos VSS ja TCS-tilanne on samat boksissa ja autossa.
Tokikaan ahtoa ei tule sitten kovin paljoa, jos LPT:n boksilla ajelet.

Elikkäs tuo 9136474 numero on varaosanumero uudelle boksille ja tämä koodi on 8828154 vaihto-osalle

B234L olikin täyspaineinen kun tarkistin asian

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Sainhan tuossa jo kauan sitten vastaukseksi: (unohdin laittaa tänne)9-5T kirjoitti:Saab jatkaa vieläkin virheellisen tiedon levitystä, nyt saabmagazine 1/2007
http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/va ... itieda.pdf
Ei siis kovin tarkentavaa infoa, vaan että nimeä Trionic on käytetty -93:sta lähtien vaikka järjestelmä on ollut aikaisemminkin olemassa..Hej Kim
Tack för ditt e-mail till oss på Saab, vi beklagar att du fått vänta på svar.
Namnet Trionic har använts sedan 1993, systemet fanns dock tidigare.
Med vänliga hälsningar
Saab Direct
Kundsupport/Katarina Cowey
Tele: 020-99 99 00
E-mail: info@saabdirect.org
Vi ber er notera att vid svar på förfrågan kommer vi att lagra era personuppgifter samt eventuell brevväxling i vår kunddatabas.
http://www.saabsverige.com
