Milloin tuli Trionic 5

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuo alkuperäinen kysymys oli ajalta, jolloin olin tonttua hankkimassa. Nyt on kertynyt pikkasen kokemusta/tietoa.

Mulla on tuo signaturen mukainen 2.3TA 4/93, missä on Trionic 5.

Kyseisessä vehkeessä on myös pitkä moottori. Tuo yhdistelmä on käsittääkseni Trionic 5.2

-94-98 tontuissa onkin sitten lyhyt kone ja Trionic 5.5. Softat on ainakin erilaiset, hardiksesta en osaa sanoa mitään. Pitäis varmaan ottaa auki ja kattoa vierekkäin tuon 9-3:n T5 boksin kanssa.

Jatkokysymyksenä seuraa:
Oliko -93 Aeroissa pitkä vai lyhyt kone?
ja
ja jos oli pitkä kone niin Automaatit -93 2.3T 200hp ja -93 Aero on lienee sama koneella ja softalla?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jatkokysymyksenä seuraa:
Oliko -93 Aeroissa pitkä vai lyhyt kone?
Pitkä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Aihetta sivuen: Pitäisikö DI/APC boksin sijaita kuskin penkin alla ´92 vuoden Tonnarissa? Isäni autossa sitä ei meinaan ole.
#2277
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

peinu kirjoitti:Tuo alkuperäinen kysymys oli ajalta, jolloin olin tonttua hankkimassa. Nyt on kertynyt pikkasen kokemusta/tietoa.

Mulla on tuo signaturen mukainen 2.3TA 4/93, missä on Trionic 5.

Kyseisessä vehkeessä on myös pitkä moottori. Tuo yhdistelmä on käsittääkseni Trionic 5.2

-94-98 tontuissa onkin sitten lyhyt kone ja Trionic 5.5. Softat on ainakin erilaiset, hardiksesta en osaa sanoa mitään. Pitäis varmaan ottaa auki ja kattoa vierekkäin tuon 9-3:n T5 boksin kanssa.

Jatkokysymyksenä seuraa:
Oliko -93 Aeroissa pitkä vai lyhyt kone?
ja
ja jos oli pitkä kone niin Automaatit -93 2.3T 200hp ja -93 Aero on lienee sama koneella ja softalla?
Jep, sama kone sama softa (ja ahdin) tomaattiAirossa kuin tavallisessa T(A):ssa.
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Heikin entisessä Griffinissä, avon nykyisessä, käyttöönottopäivä 8.3.-93. Valmistenumerokin on tuossa esillä, mutta en tiedä mistä tuon valmistusajankohdan siitä saa.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Otetaas taas esiin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Eli otetaas taas aihe esille.

Onko tosiaan myös vapareissa trionic? Mulla on nyt purusssa 2.3i, josta löytyy akvaariosta Saabin oma purkki moottorin ohjauksella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mimmi kirjoitti:On.
Jos pilkkua nussitaan niin V6 3.0 vaparissa ei ole vaan siinä on Motronic ja 2.0 ja 2.3 vapareihin toi trionic tuli myöhemmin ku turboihin, eli 94->
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9-5T kirjoitti:Voiskohan joku ruotsia osaava kirjoittaa Saabille että korjaavat sivuillaan olevan virheen.
http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/innovations.shtml '
ja vuosi 1991
Lähetin tiedustelun asiasta. (Voisiko olla, että sitä esiteltiin "maailmalle" 1991?)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Se voi olla niin, että kyse on esittelyvuodesta - onhan suorasytytyskin (DI) mainittu vuosiluvulla 1985, vaikka tuli tarjolle vasta CD-tonnarissa 1988.

Toisaalta matalapaineturbon vuosiluvuksi on hämmentävästi merkitty 1991, vaikka sitä ainakin Suomessa myytiin täyttä häkää jo kevättalvella 1990 (900S mallivuosi 1990).
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Nyt tarvittaisiin tietoa :)

Ruotsissa olisi muutama trionic-boksi, mutta käykö osa tosiaan autoon.

Boksin päällä oli numero 9136474.

Kun haen tuolla 9136474 numerolla niin kone kääntää sen 8828154, joka on taas sitten B234L ohjausboksi.

Sitten vielä vaikuttaa se TCS eikö?

Eli kysymykseni on käykö matalapaineen ohjausboksi korkeapaineiseen moottoriin?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Käy, jos VSS ja TCS-tilanne on samat boksissa ja autossa.

Tokikaan ahtoa ei tule sitten kovin paljoa, jos LPT:n boksilla ajelet.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Jope kirjoitti:Käy, jos VSS ja TCS-tilanne on samat boksissa ja autossa.

Tokikaan ahtoa ei tule sitten kovin paljoa, jos LPT:n boksilla ajelet.
Olinpa taas viisas, kun osaa vaan käyttää EPC:tä :D

Elikkäs tuo 9136474 numero on varaosanumero uudelle boksille ja tämä koodi on 8828154 vaihto-osalle :D

B234L olikin täyspaineinen kun tarkistin asian :oops:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9-5T kirjoitti:Saab jatkaa vieläkin virheellisen tiedon levitystä, nyt saabmagazine 1/2007
http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/va ... itieda.pdf
Sainhan tuossa jo kauan sitten vastaukseksi: (unohdin laittaa tänne)
Hej Kim

Tack för ditt e-mail till oss på Saab, vi beklagar att du fått vänta på svar.
Namnet Trionic har använts sedan 1993, systemet fanns dock tidigare.

Med vänliga hälsningar

Saab Direct
Kundsupport/Katarina Cowey

Tele: 020-99 99 00
E-mail: info@saabdirect.org

Vi ber er notera att vid svar på förfrågan kommer vi att lagra era personuppgifter samt eventuell brevväxling i vår kunddatabas.
http://www.saabsverige.com
Ei siis kovin tarkentavaa infoa, vaan että nimeä Trionic on käytetty -93:sta lähtien vaikka järjestelmä on ollut aikaisemminkin olemassa.. :?
Vastaa Viestiin