saab 9000 cc Turbosta asiaa ja kysymys mikä viritys tuo on?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

järki nyt käteen ja etsitään se vika ensin että minkä takia se ei ahda lähellekään vakioitakaan ennen kuin virittämään aletaan!

sitten kun toimii kuten pitääkin niin eikun hakua selailemaan ja paineita ja ruokaa lisää niin eiköhän pian ole :D
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Mulla oli sama ongelma tosin satkun kanssa... kun piti ahtaa ni alko nykimään. oli väärä immu autossa kiinni, vaihdoin sen niin taas toimii.
uusisaabisti
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 09:49
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja uusisaabisti »

no niin nyt on vaihdettu ngk tulpat mallia BCPR7ES-11 kun tollaiset löytyi säästöstä ei varmaan ihan oikea malli tähän mutta nyt ahdin antaa hönkää täyskaasulla eikä pätki kiihdytyksessä enää.
nyt kyllä sellainen pieni vähäpätöinen ongelma uusi tullut tyhjäkäynti täyskyyhdityksen jälkeen kun nostat kaasun ylös ja laitat kytkimen pohjaan niin tyhjäkäynti ekaks laskee sinne tonniin mutta sitten pomppasee hetkeksi n.2500kiekkaan... eli mistäpä tällainen humppaaminen johtuisi?'
Mutta tämä on pieni vähäpätöinen haitta mutta nyt pitää alkaa etsimään niitä lisä tehoja koneeseen.
eli paljonko apc-boksin muutoksilla pystyisi saamaan niitä kaivattuja lisäheppoja?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Oisko se tyhjäkäyntimotti puhdistuksen tarpeessa?

Voiko muuten tyhjäkäyntimotti aiheuttaa semmosta vikaa että auto sammuu joskus kun laskee jalan kaasulta? Tämä tapahtuu vain heti käynnistämisen jälkeen ja silloinkin hyvin harvoin.
uusisaabisti
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 09:49
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja uusisaabisti »

tämä tyhjäkäynti vika tuli vasta tulppien vaihdon jälkeen ngk BCPR7ES-11 jotka uudempaan 2.3t malliin suunnatut mutta voisikohan ne sitten aiheuttaa tyhjäkäynti heilumista. yksi vika lähtee toinen tulee tilalle.
varmaan suosiolla mentävä ostamaan tähän malliin omat ngk platina tulpat jos saisi sillä tuonkin pikkuvian pois.

sitten sellaista asiaa öljyvuodoista että mistä yleensä tuppaa tuota öljyä tiputtamaan kun reviirimerkit tämä meidänkin saabbi jättää.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

uusisaabisti kirjoitti: sitten sellaista asiaa öljyvuodoista että mistä yleensä tuppaa tuota öljyä tiputtamaan kun reviirimerkit tämä meidänkin saabbi jättää.
About kaikista moottorin tiivisteistä nuo tuppaa tihuttamaan :)
Kannattaa alottaa öljypumpun o-renkaan ja kampuran hihnapyörän puoleisen stefan vaihtamisella. Venakopankin tiivisteen vuoto on helppo havaita ja tiiviste on pienitöinen vaihtaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin