vaihdelaatikon tukikumi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

vaihdelaatikon tukikumi

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

laakkoselta tuli postia että tukikumi maksaa240 euroo :evil: voiko olla totta manuaali vaihteisto :evil:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Lootan kumi näyttäis Rikulla olevan noin 20€.
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_m ... 9000.shtml

Nuo hydrauliset koneenkiinnikkeet sitten maksaa sen puoltoistasataa.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

mistä saa uretaanipuslia se kaksi osanen . ei kuulema tarvii irrottaa laatikon päätyä kun vaihtaa :?:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No katsoppa vaikka tuolta (taas).
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus ... otor.shtml

Ja Rikuhan noita varmaan myy jos ei itse viitsi tilata.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

kun selvität mikä riku niin lähen ostaa :D ja missä niin voin tilata heti yhden kappaleen mallia uretaani
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Katsoppa vaikka tuolta:
http://www.pro-carservice.com/1.html
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

pistän tilauksen vetämään :D kiitos
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onnea ja menestystä.
(Riku on hyvä kauppakumppani).
Suosittelen.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Mulla maksoi Laakkosella toi kumi 40€ Oisko kirjotusvirhe postissa??
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Manuaalilaatikkoon ei Saabilta saa pelkkää kumia, myyvät koko laatikon päätykannen, jossa kumi valmiiksi prässätty paikalleen.

Liekö sitten kumi kuitenkin ihan sama osa vaihteiston tyypistä riippumatta. Tuo irtokumi lienee tarkoitettu niihin vaihteistoihin, joissa kumi on ruuvikiinnitteisen pannan takana, ei päätykannessa olevaan reikään prässättynä. Tällainen siis:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ikumi1.jpg

Tuolla on yksi kuvitettu kuminvaihtotarina:
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
Viimeksi muokannut jus, Ke Kesä 24, 2009 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

kiitos

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

hienot ohjeet sulla oikee kuvina . mulla on samal . nouseeko se laatikon pääty noin paljon ( onko siis tunkilla korotettu ) VAIHDON HELPOTTAMISEKSI :?:laitanko pultin kierteisiin jotain kierrelukitetta
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuten kuvasarjasta näkyy, laatikkoa nostetaan asennusta varten alakautta tunkilla. Kyllä se tuon verran mahtuu nousemaan ilman että mitään muuta konehuoneesta tarvitsee irrotella. Tosin ei kannata nostaa yhtään enempää kuin on välttämätöntä. Kumia ei saa vaihdettua ellei vaihteistoa nosta irti apurungon haarukasta.

Kumin läpi tulevaan pulttiin kuuluu lukkomutteri. Saahan sitä lukitetta laittaa jos haluaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

asia selvä :D oletko muuten tilannut suoraan speedparts sweden ab . kun näkyy hinnat olevan halvat , :roll:
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: vaihdelaatikon tukikumi

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Liekö sitten kumi kuitenkin ihan sama osa vaihteiston tyypistä riippumatta. Tuo irtokumi lienee tarkoitettu niihin vaihteistoihin, joissa kumi on ruuvikiinnitteisen pannan takana, ei päätykannessa olevaan reikään prässättynä.
Miten muuten jossain paikoissa tarjotaan kaikkiin tonnareihin sitä kaksiosaista kumia kun eikös uudempiin(94-98) kuuluisi oikeasti se yksiosainen sinne pannan sisään?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: vaihdelaatikon tukikumi

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

j0ne kirjoitti:
Liekö sitten kumi kuitenkin ihan sama osa vaihteiston tyypistä riippumatta. Tuo irtokumi lienee tarkoitettu niihin vaihteistoihin, joissa kumi on ruuvikiinnitteisen pannan takana, ei päätykannessa olevaan reikään prässättynä.
Miten muuten jossain paikoissa tarjotaan kaikkiin tonnareihin sitä kaksiosaista kumia kun eikös uudempiin(94-98) kuuluisi oikeasti se yksiosainen sinne pannan sisään?
Tarkastiottaen ei. Uudemmassa tonnarissa se uretaanipusla pitäs laittaa siihen orkkisholkkiin, eli kaivertaa ne vanhat kumit pois. Ite sorvautin semmosen holkin joka vastaa päällimitaltaa sitä alkuperäistä ja niin että uretaani menee sinne tiukasti sisään.
Vastaa Viestiin