vaihdelaatikon tukikumi
vaihdelaatikon tukikumi
laakkoselta tuli postia että tukikumi maksaa240 euroo
voiko olla totta manuaali vaihteisto 
Lootan kumi näyttäis Rikulla olevan noin 20€.
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_m ... 9000.shtml
Nuo hydrauliset koneenkiinnikkeet sitten maksaa sen puoltoistasataa.
http://www.speedparts.se/prod/res_mot_m ... 9000.shtml
Nuo hydrauliset koneenkiinnikkeet sitten maksaa sen puoltoistasataa.
No katsoppa vaikka tuolta (taas).
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus ... otor.shtml
Ja Rikuhan noita varmaan myy jos ei itse viitsi tilata.
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_bus ... otor.shtml
Ja Rikuhan noita varmaan myy jos ei itse viitsi tilata.
Katsoppa vaikka tuolta:
http://www.pro-carservice.com/1.html
http://www.pro-carservice.com/1.html
Manuaalilaatikkoon ei Saabilta saa pelkkää kumia, myyvät koko laatikon päätykannen, jossa kumi valmiiksi prässätty paikalleen.
Liekö sitten kumi kuitenkin ihan sama osa vaihteiston tyypistä riippumatta. Tuo irtokumi lienee tarkoitettu niihin vaihteistoihin, joissa kumi on ruuvikiinnitteisen pannan takana, ei päätykannessa olevaan reikään prässättynä. Tällainen siis:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ikumi1.jpg
Tuolla on yksi kuvitettu kuminvaihtotarina:
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
Liekö sitten kumi kuitenkin ihan sama osa vaihteiston tyypistä riippumatta. Tuo irtokumi lienee tarkoitettu niihin vaihteistoihin, joissa kumi on ruuvikiinnitteisen pannan takana, ei päätykannessa olevaan reikään prässättynä. Tällainen siis:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uud ... ikumi1.jpg
Tuolla on yksi kuvitettu kuminvaihtotarina:
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
Viimeksi muokannut jus, Ke Kesä 24, 2009 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kuten kuvasarjasta näkyy, laatikkoa nostetaan asennusta varten alakautta tunkilla. Kyllä se tuon verran mahtuu nousemaan ilman että mitään muuta konehuoneesta tarvitsee irrotella. Tosin ei kannata nostaa yhtään enempää kuin on välttämätöntä. Kumia ei saa vaihdettua ellei vaihteistoa nosta irti apurungon haarukasta.
Kumin läpi tulevaan pulttiin kuuluu lukkomutteri. Saahan sitä lukitetta laittaa jos haluaa.
Kumin läpi tulevaan pulttiin kuuluu lukkomutteri. Saahan sitä lukitetta laittaa jos haluaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: vaihdelaatikon tukikumi
Miten muuten jossain paikoissa tarjotaan kaikkiin tonnareihin sitä kaksiosaista kumia kun eikös uudempiin(94-98) kuuluisi oikeasti se yksiosainen sinne pannan sisään?Liekö sitten kumi kuitenkin ihan sama osa vaihteiston tyypistä riippumatta. Tuo irtokumi lienee tarkoitettu niihin vaihteistoihin, joissa kumi on ruuvikiinnitteisen pannan takana, ei päätykannessa olevaan reikään prässättynä.
Re: vaihdelaatikon tukikumi
Tarkastiottaen ei. Uudemmassa tonnarissa se uretaanipusla pitäs laittaa siihen orkkisholkkiin, eli kaivertaa ne vanhat kumit pois. Ite sorvautin semmosen holkin joka vastaa päällimitaltaa sitä alkuperäistä ja niin että uretaani menee sinne tiukasti sisään.j0ne kirjoitti:Miten muuten jossain paikoissa tarjotaan kaikkiin tonnareihin sitä kaksiosaista kumia kun eikös uudempiin(94-98) kuuluisi oikeasti se yksiosainen sinne pannan sisään?Liekö sitten kumi kuitenkin ihan sama osa vaihteiston tyypistä riippumatta. Tuo irtokumi lienee tarkoitettu niihin vaihteistoihin, joissa kumi on ruuvikiinnitteisen pannan takana, ei päätykannessa olevaan reikään prässättynä.