Kylmänä rikkaalla

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Kylmänä rikkaalla

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Käynnistettäessä/lämmetessä vaikuttaisi kone käyvän rikkaalla. Kaasupoljin nopeasti palautettaessa kuuluu pakoputkesta jopa poksahtelua. Ensimmäiset 10 sekuntia kierrokset seilaavat jonkun verran. "Käynnistysvieterin" pituus vaihtelee, joskus lähtee yön jälkeen käyntiin kun avainta vilauttaa, useimmiten vaatii kolmen sekunnin pyörityksen.

Koneen lämmettyä ja siirryttyä lambda -ohjaukseen käy hienosti ja bensankulutus/päästöt kunnossa. ECU:ssa ei ole vikakoodeja muistissa.

Kokemuksia/ehdotuksia korjauksesta? (Oma epäilys on vuotava polttoainesuutin)

-92 9kCS B234i DI+LH2.3.2
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Kait sen kuuluukin käydä kylmänä hieman rikkaalla kun koneeseen annetaan enemmän bensaa...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: Kylmänä rikkaalla

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Oliskohan ilmamassamittari tai lämpöanturi. Ilmamassamittaria kannattaa kokeilla toimivasta autosta ja lämpöanturi kannattaa vaihtaa melkein huvikseen. Jos auto käy liian rikkaalla niin katti voinee olla vaarassa.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Niin jos käypi niin rikkaalla että palamatonta matskua pääsee katille...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7796
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jos sitä palamatonta soppaa pääsee pakoputkeen niin eipä kestä kauaa kun CHECK ENGINE rävähtää palamaan.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... E4+startti
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Sen verran lievä vika, ettei check engine valo ole vilkutellut. Katti on kyllä kärsinyt sillä katastuksessa ei päästy lyhyellä yrittämällä vähäpästöisen arvoihin (ei kylläkään kovin kaukana eikä moottori ollut lämpöinen kun konttorille matkaa 2 km) ja tämän auton rekisteriotteen mukaan riittää ne katittoman päästölukemat.

Täytynee koittaa ensialkuun uutta LH:n lämpöanturia.
Vastaa Viestiin