Käynnistettäessä/lämmetessä vaikuttaisi kone käyvän rikkaalla. Kaasupoljin nopeasti palautettaessa kuuluu pakoputkesta jopa poksahtelua. Ensimmäiset 10 sekuntia kierrokset seilaavat jonkun verran. "Käynnistysvieterin" pituus vaihtelee, joskus lähtee yön jälkeen käyntiin kun avainta vilauttaa, useimmiten vaatii kolmen sekunnin pyörityksen.
Koneen lämmettyä ja siirryttyä lambda -ohjaukseen käy hienosti ja bensankulutus/päästöt kunnossa. ECU:ssa ei ole vikakoodeja muistissa.
Kokemuksia/ehdotuksia korjauksesta? (Oma epäilys on vuotava polttoainesuutin)
-92 9kCS B234i DI+LH2.3.2
Kylmänä rikkaalla
Re: Kylmänä rikkaalla
Oliskohan ilmamassamittari tai lämpöanturi. Ilmamassamittaria kannattaa kokeilla toimivasta autosta ja lämpöanturi kannattaa vaihtaa melkein huvikseen. Jos auto käy liian rikkaalla niin katti voinee olla vaarassa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7796
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Jos sitä palamatonta soppaa pääsee pakoputkeen niin eipä kestä kauaa kun CHECK ENGINE rävähtää palamaan.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... E4+startti
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... E4+startti
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Sen verran lievä vika, ettei check engine valo ole vilkutellut. Katti on kyllä kärsinyt sillä katastuksessa ei päästy lyhyellä yrittämällä vähäpästöisen arvoihin (ei kylläkään kovin kaukana eikä moottori ollut lämpöinen kun konttorille matkaa 2 km) ja tämän auton rekisteriotteen mukaan riittää ne katittoman päästölukemat.
Täytynee koittaa ensialkuun uutta LH:n lämpöanturia.
Täytynee koittaa ensialkuun uutta LH:n lämpöanturia.