Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin..
automaattiloota (?) jurisee tai kone resonoi *KORJATTU?*
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mummielest laatikkoon pitää liruttaa dexronII:sta ja erikoismainintana tuo ATF220, näi sanoo saabikirja. Sitä oon käyttäny, eivätkä ongelmat ainakaan siitä ole johtuneet...MP kirjoitti:Kiva lukea näitä juttuja kun 4 litraa "väärää???" öljyä on takakontissa..![]()
![]()
Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin..Onko suodin helppo vaihtaa itse ja missä se on??
Joten taitaa ihan oikeaa litkua olla sulla
Varsinainen poistoreikä on kuusiokoloruuvi edestäpäin katsottuna laatikon puolenvälin jälkeen, semmosessa ulkonemassa. Suodatin taasen on kolmen 10mm ruuvin kiinnittämän kannen alla, itse suodatin tulee kevyesti pihdeillä vetämällä, siinä pitäisi olla semmoiset ulokkeetkin sitä varten.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kiitos Henkka!!Henkka #2283 kirjoitti:Mummielest laatikkoon pitää liruttaa dexronII:sta ja erikoismainintana tuo ATF220, näi sanoo saabikirja. Sitä oon käyttäny, eivätkä ongelmat ainakaan siitä ole johtuneet...MP kirjoitti:Kiva lukea näitä juttuja kun 4 litraa "väärää???" öljyä on takakontissa..![]()
![]()
Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin..Onko suodin helppo vaihtaa itse ja missä se on??
Joten taitaa ihan oikeaa litkua olla sulla
Varsinainen poistoreikä on kuusiokoloruuvi edestäpäin katsottuna laatikon puolenvälin jälkeen, semmosessa ulkonemassa. Suodatin taasen on kolmen 10mm ruuvin kiinnittämän kannen alla, itse suodatin tulee kevyesti pihdeillä vetämällä, siinä pitäisi olla semmoiset ulokkeetkin sitä varten.
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tuskasen hidasta, mutta uus öljy lirutetaan öljynmittatikun rännistä... siin kannattaa olla sopivan tiivis suppilo niin ei sotke paikkoja...MP kirjoitti:Kiitos Henkka!!Siitä suotimen läpikö se uusi öljy lirutetaan lootaan vai... oletan näin ummikkona
Hyvä vain jos silloin tällöin voi jeesiä antaa. On nuitten tonnarin automaattien kanssa jo sen verran vääntäny, et vähitellen alkaa tähänkin nuppiin jotain muistiin jäämään
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Aaahjus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.
Ja tiedoksi "MP", jos mulla on automaatit vähän hanskassa, niin "Jus":lta voi kysyä ihan kaikkea tonnareihin liittyvää
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä se siitä hyvin meneeMP kirjoitti:Noniin, nyt kaikki onkin valmista laatikon "huoltoa" varten. Kunhan vaan tilaan sen suotimen. Liruttelua siis tiedossa..
Ja onhan sulla muistissa se öljymäärän tsekkausmetodi? Tää vaihteet läpi-hinkkaus ja tikun lämpötila-asteikko
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
No itseasiassa se vaihtaa joskus hieman liian terävästi mielestäni, olisiko sitten syynä se että tikun mukaan siinä tosiaankin olisi liikaa öljyä.. öljymäärä on tarkastettu täällä annettujen ophjeiden mukaan, tosin en tainnut 30 sek./ vaihde päällä ennen tarkistusta.. EDIT: taisin pitää jotain 10 s. / vaihdeHenkka #2283 kirjoitti:Aaahjus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.Erittäin hyvä pointti
Kiitos täsmennyksestä
Ja tiedoksi "MP", jos mulla on automaatit vähän hanskassa, niin "Jus":lta voi kysyä ihan kaikkea tonnareihin liittyvää
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7831
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
CD23T pisti hyvän linkinMP kirjoitti:No itseasiassa se vaihtaa joskus hieman liian terävästi mielestäni, olisiko sitten syynä se että tikun mukaan siinä tosiaankin olisi liikaa öljyä.. öljymäärä on tarkastettu täällä annettujen ophjeiden mukaan, tosin en tainnut 30 sek./ vaihde päällä ennen tarkistusta.. EDIT: taisin pitää jotain 10 s. / vaihdeHenkka #2283 kirjoitti:Aaahjus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.Erittäin hyvä pointti
Kiitos täsmennyksestä
Ja tiedoksi "MP", jos mulla on automaatit vähän hanskassa, niin "Jus":lta voi kysyä ihan kaikkea tonnareihin liittyvää
Tuosta nykäisystä... syitä taitaa olla useita, varmaan suosituin hoitokeino tuohon on "matolaatikon" jousien vaihto. Viimeksi sen taisi tehdä Jus, myös 9000CD23T niiden kanssa näpräili. Myös itse ne laatikon täysrempan yhteydes vaihdoin, vielä ei ole pääsyt tyypeille asti maantielle. Mutta Haku-toimintokin auttaa näissä jousissa
EDIT: en usko, että öljyntarkistuksella ajalla on loppuun asti hirmu merkitystä, se vain varmistaa sen, että kytkimet ovat olleet käytössä ja öljyä on mahd paljon kierrossa, itse en huomannut eroa siinä, että pitääkö keppiä vaihteella 5 vai 30sek
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Jeps, jouset ja niiden merkitys tiedossa, en omilla tiedoilla vielä tuohon uskalla ryhtyä, vaikka se ei kovin monimutkaiselta näytäkkään, ohjeiden mukaan siis
CD23T pisti hyvän linkin![]()
Tuosta nykäisystä... syitä taitaa olla useita, varmaan suosituin hoitokeino tuohon on "matolaatikon" jousien vaihto. Viimeksi sen taisi tehdä Jus, myös 9000CD23T niiden kanssa näpräili. Myös itse ne laatikon täysrempan yhteydes vaihdoin, vielä ei ole pääsyt tyypeille asti maantielle. Mutta Haku-toimintokin auttaa näissä jousissa
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Lähinnä rauhallisuus ja tarkkuus...MP kirjoitti:Jeps, jouset ja niiden merkitys tiedossa, en omilla tiedoilla vielä tuohon uskalla ryhtyä, vaikka se ei kovin monimutkaiselta näytäkkään, ohjeiden mukaan siis
CD23T pisti hyvän linkin![]()
Tuosta nykäisystä... syitä taitaa olla useita, varmaan suosituin hoitokeino tuohon on "matolaatikon" jousien vaihto. Viimeksi sen taisi tehdä Jus, myös 9000CD23T niiden kanssa näpräili. Myös itse ne laatikon täysrempan yhteydes vaihdoin, vielä ei ole pääsyt tyypeille asti maantielle. Mutta Haku-toimintokin auttaa näissä jousissa
Mutta voihan tuo likainen öljy/väärä määrä aiheuttaa myöskin nykäisyjä, mahdolliskin varmasti. Ja sitten juuri nämä paljon puhutut moottorin tukukumit ja vetarit...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
9000 85--8.89 Moottorin hydraulinen kumityyny v/o. . . . . 18-2024 56.17 ???ng900aero kirjoitti:Ostitkos Henkka ne moottorin hydraulituet Motonetistä, pitäisi ilmeisesti molemmat uusia, mutta ovat sielläkin turhan hintavat
9000 9.89--94 Moottorin hydraulinen kumityyny v/o. . . . . 18-2025 71.31 ???
9000-2,3T16 91-- Moott hydraulinen kumityyny eteen. . . . . 18-2154 98.00 ???
9000-2,3T16 91-- Moott hydraulinen kumityyny taakse. . . . 18-2188 94.50 ???
9000 95--98 Moottorin hydraulinen kumityyny eteen. . . . . 18-2154 98.00 ???
9000 95--98 Moottorin hydraulinen kumityyny taakse. . . . . 18-2188 94.50 ???
9000 Moottorin kannattimen ylähela (2/auto). . . . . . . . 18-2020 14.13 ???
Jepulis, Motonetistä ne kävin hakemassa. Ensalkuun olin tilaamassa huomattavasti edukkaammin jostain jenkkiläisestä nettikaupasta, mutta sitten aattelin et antaa olla...
Mulla on viimenen malli tonnarista, johon saa menemään nuo halvemmat tyynyt, hyvä tuuri sinänsä, vaikka eipä siinä kovin suurta eroa ole tuohon uudempaakaan malliin.
Mulla oli etummainen tuki ihan murusina, keskikuppi oli irronnut pesästään ja kone heilu valtoimenaan. Taaimmainen tyyny oli paremmassa kuosissa, mutta meni vaihtoon sekin.
Vaihdelaatikon alakumin vaihdoin viime syksynä, joten se sai vielä olla. Ylätuet vaihdoin kanssa jokaisen, Speedpartsin ruuvilla se onnistuu helposti, siitä on kuvakin "Jus":n sivuilla.
Nyt kone tuntuu olevan juuri niinkuni pitääkin, ei hytky ja nyökkää tasaisesti ja rajoitetusti, suosittelen
EDIT: Oletko löytänyt mistään kumeja edullisesti? Maahantuojalla taitavat olla sitä normaalia köyhät-kyykkyyn mallia... Jenkkikaupat kyllä himottavat, pitäsi vaan saada isompi kimppatilaus kerrallaan, mitä sitten tilaakaan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87