automaattiloota (?) jurisee tai kone resonoi *KORJATTU?*

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Kiva lukea näitä juttuja kun 4 litraa "väärää???" öljyä on takakontissa.. :roll: :roll: :cry:

Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin.. :oops: Onko suodin helppo vaihtaa itse ja missä se on??
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

MP kirjoitti:Kiva lukea näitä juttuja kun 4 litraa "väärää???" öljyä on takakontissa.. :roll: :roll: :cry:

Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin.. :oops: Onko suodin helppo vaihtaa itse ja missä se on??
Mummielest laatikkoon pitää liruttaa dexronII:sta ja erikoismainintana tuo ATF220, näi sanoo saabikirja. Sitä oon käyttäny, eivätkä ongelmat ainakaan siitä ole johtuneet...
Joten taitaa ihan oikeaa litkua olla sulla

Varsinainen poistoreikä on kuusiokoloruuvi edestäpäin katsottuna laatikon puolenvälin jälkeen, semmosessa ulkonemassa. Suodatin taasen on kolmen 10mm ruuvin kiinnittämän kannen alla, itse suodatin tulee kevyesti pihdeillä vetämällä, siinä pitäisi olla semmoiset ulokkeetkin sitä varten.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Henkka #2283 kirjoitti:
MP kirjoitti:Kiva lukea näitä juttuja kun 4 litraa "väärää???" öljyä on takakontissa.. :roll: :roll: :cry:

Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin.. :oops: Onko suodin helppo vaihtaa itse ja missä se on??
Mummielest laatikkoon pitää liruttaa dexronII:sta ja erikoismainintana tuo ATF220, näi sanoo saabikirja. Sitä oon käyttäny, eivätkä ongelmat ainakaan siitä ole johtuneet...
Joten taitaa ihan oikeaa litkua olla sulla

Varsinainen poistoreikä on kuusiokoloruuvi edestäpäin katsottuna laatikon puolenvälin jälkeen, semmosessa ulkonemassa. Suodatin taasen on kolmen 10mm ruuvin kiinnittämän kannen alla, itse suodatin tulee kevyesti pihdeillä vetämällä, siinä pitäisi olla semmoiset ulokkeetkin sitä varten.
Kiitos Henkka!! :lol: Siitä suotimen läpikö se uusi öljy lirutetaan lootaan vai... oletan näin ummikkona :oops:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

MP kirjoitti:Kiitos Henkka!! :lol: Siitä suotimen läpikö se uusi öljy lirutetaan lootaan vai... oletan näin ummikkona :oops:
Tuskasen hidasta, mutta uus öljy lirutetaan öljynmittatikun rännistä... siin kannattaa olla sopivan tiivis suppilo niin ei sotke paikkoja...

Hyvä vain jos silloin tällöin voi jeesiä antaa. On nuitten tonnarin automaattien kanssa jo sen verran vääntäny, et vähitellen alkaa tähänkin nuppiin jotain muistiin jäämään :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Noniin, nyt kaikki onkin valmista laatikon "huoltoa :lol: " varten. Kunhan vaan tilaan sen suotimen. Liruttelua siis tiedossa.. :roll:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

jus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.
Aaah :!: Erittäin hyvä pointti :!: Kiitos täsmennyksestä

Ja tiedoksi "MP", jos mulla on automaatit vähän hanskassa, niin "Jus":lta voi kysyä ihan kaikkea tonnareihin liittyvää :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

MP kirjoitti:Noniin, nyt kaikki onkin valmista laatikon "huoltoa :lol: " varten. Kunhan vaan tilaan sen suotimen. Liruttelua siis tiedossa.. :roll:
Kyllä se siitä hyvin menee :!: Rauhassa vaan...
Ja onhan sulla muistissa se öljymäärän tsekkausmetodi? Tää vaihteet läpi-hinkkaus ja tikun lämpötila-asteikko :?: Nuo ovat elintärkeitä onnistumisen kannalta 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Henkka #2283 kirjoitti:
jus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.
Aaah :!: Erittäin hyvä pointti :!: Kiitos täsmennyksestä

Ja tiedoksi "MP", jos mulla on automaatit vähän hanskassa, niin "Jus":lta voi kysyä ihan kaikkea tonnareihin liittyvää :wink:
No itseasiassa se vaihtaa joskus hieman liian terävästi mielestäni, olisiko sitten syynä se että tikun mukaan siinä tosiaankin olisi liikaa öljyä.. öljymäärä on tarkastettu täällä annettujen ophjeiden mukaan, tosin en tainnut 30 sek./ vaihde päällä ennen tarkistusta.. EDIT: taisin pitää jotain 10 s. / vaihde
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

MP kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:
jus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.
Aaah :!: Erittäin hyvä pointti :!: Kiitos täsmennyksestä

Ja tiedoksi "MP", jos mulla on automaatit vähän hanskassa, niin "Jus":lta voi kysyä ihan kaikkea tonnareihin liittyvää :wink:
No itseasiassa se vaihtaa joskus hieman liian terävästi mielestäni, olisiko sitten syynä se että tikun mukaan siinä tosiaankin olisi liikaa öljyä.. öljymäärä on tarkastettu täällä annettujen ophjeiden mukaan, tosin en tainnut 30 sek./ vaihde päällä ennen tarkistusta.. EDIT: taisin pitää jotain 10 s. / vaihde
CD23T pisti hyvän linkin :idea:

Tuosta nykäisystä... syitä taitaa olla useita, varmaan suosituin hoitokeino tuohon on "matolaatikon" jousien vaihto. Viimeksi sen taisi tehdä Jus, myös 9000CD23T niiden kanssa näpräili. Myös itse ne laatikon täysrempan yhteydes vaihdoin, vielä ei ole pääsyt tyypeille asti maantielle. Mutta Haku-toimintokin auttaa näissä jousissa

EDIT: en usko, että öljyntarkistuksella ajalla on loppuun asti hirmu merkitystä, se vain varmistaa sen, että kytkimet ovat olleet käytössä ja öljyä on mahd paljon kierrossa, itse en huomannut eroa siinä, että pitääkö keppiä vaihteella 5 vai 30sek
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »


CD23T pisti hyvän linkin :idea:

Tuosta nykäisystä... syitä taitaa olla useita, varmaan suosituin hoitokeino tuohon on "matolaatikon" jousien vaihto. Viimeksi sen taisi tehdä Jus, myös 9000CD23T niiden kanssa näpräili. Myös itse ne laatikon täysrempan yhteydes vaihdoin, vielä ei ole pääsyt tyypeille asti maantielle. Mutta Haku-toimintokin auttaa näissä jousissa
Jeps, jouset ja niiden merkitys tiedossa, en omilla tiedoilla vielä tuohon uskalla ryhtyä, vaikka se ei kovin monimutkaiselta näytäkkään, ohjeiden mukaan siis :)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

MP kirjoitti:

CD23T pisti hyvän linkin :idea:

Tuosta nykäisystä... syitä taitaa olla useita, varmaan suosituin hoitokeino tuohon on "matolaatikon" jousien vaihto. Viimeksi sen taisi tehdä Jus, myös 9000CD23T niiden kanssa näpräili. Myös itse ne laatikon täysrempan yhteydes vaihdoin, vielä ei ole pääsyt tyypeille asti maantielle. Mutta Haku-toimintokin auttaa näissä jousissa
Jeps, jouset ja niiden merkitys tiedossa, en omilla tiedoilla vielä tuohon uskalla ryhtyä, vaikka se ei kovin monimutkaiselta näytäkkään, ohjeiden mukaan siis :)
Lähinnä rauhallisuus ja tarkkuus...

Mutta voihan tuo likainen öljy/väärä määrä aiheuttaa myöskin nykäisyjä, mahdolliskin varmasti. Ja sitten juuri nämä paljon puhutut moottorin tukukumit ja vetarit...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ostitkos Henkka ne moottorin hydraulituet Motonetistä, pitäisi ilmeisesti molemmat uusia, mutta ovat sielläkin turhan hintavat 8O
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ng900aero kirjoitti:Ostitkos Henkka ne moottorin hydraulituet Motonetistä, pitäisi ilmeisesti molemmat uusia, mutta ovat sielläkin turhan hintavat 8O
9000 85--8.89 Moottorin hydraulinen kumityyny v/o. . . . . 18-2024 56.17 ???
9000 9.89--94 Moottorin hydraulinen kumityyny v/o. . . . . 18-2025 71.31 ???
9000-2,3T16 91-- Moott hydraulinen kumityyny eteen. . . . . 18-2154 98.00 ???
9000-2,3T16 91-- Moott hydraulinen kumityyny taakse. . . . 18-2188 94.50 ???
9000 95--98 Moottorin hydraulinen kumityyny eteen. . . . . 18-2154 98.00 ???
9000 95--98 Moottorin hydraulinen kumityyny taakse. . . . . 18-2188 94.50 ???
9000 Moottorin kannattimen ylähela (2/auto). . . . . . . . 18-2020 14.13 ???

Jepulis, Motonetistä ne kävin hakemassa. Ensalkuun olin tilaamassa huomattavasti edukkaammin jostain jenkkiläisestä nettikaupasta, mutta sitten aattelin et antaa olla...

Mulla on viimenen malli tonnarista, johon saa menemään nuo halvemmat tyynyt, hyvä tuuri sinänsä, vaikka eipä siinä kovin suurta eroa ole tuohon uudempaakaan malliin.

Mulla oli etummainen tuki ihan murusina, keskikuppi oli irronnut pesästään ja kone heilu valtoimenaan. Taaimmainen tyyny oli paremmassa kuosissa, mutta meni vaihtoon sekin.

Vaihdelaatikon alakumin vaihdoin viime syksynä, joten se sai vielä olla. Ylätuet vaihdoin kanssa jokaisen, Speedpartsin ruuvilla se onnistuu helposti, siitä on kuvakin "Jus":n sivuilla.

Nyt kone tuntuu olevan juuri niinkuni pitääkin, ei hytky ja nyökkää tasaisesti ja rajoitetusti, suosittelen :!:

EDIT: Oletko löytänyt mistään kumeja edullisesti? Maahantuojalla taitavat olla sitä normaalia köyhät-kyykkyyn mallia... Jenkkikaupat kyllä himottavat, pitäsi vaan saada isompi kimppatilaus kerrallaan, mitä sitten tilaakaan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin