Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin..

Mummielest laatikkoon pitää liruttaa dexronII:sta ja erikoismainintana tuo ATF220, näi sanoo saabikirja. Sitä oon käyttäny, eivätkä ongelmat ainakaan siitä ole johtuneet...MP kirjoitti:Kiva lukea näitä juttuja kun 4 litraa "väärää???" öljyä on takakontissa..![]()
![]()
Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin..Onko suodin helppo vaihtaa itse ja missä se on??
Kiitos Henkka!!Henkka #2283 kirjoitti:Mummielest laatikkoon pitää liruttaa dexronII:sta ja erikoismainintana tuo ATF220, näi sanoo saabikirja. Sitä oon käyttäny, eivätkä ongelmat ainakaan siitä ole johtuneet...MP kirjoitti:Kiva lukea näitä juttuja kun 4 litraa "väärää???" öljyä on takakontissa..![]()
![]()
Mistäs muten tuosta löytyy öljyn lisäys ja poistoreiät? Tarkoitus olis homma suorittaa, mutta esivalmistelut ja tiedot on vähän niin ja näin..Onko suodin helppo vaihtaa itse ja missä se on??
Joten taitaa ihan oikeaa litkua olla sulla
Varsinainen poistoreikä on kuusiokoloruuvi edestäpäin katsottuna laatikon puolenvälin jälkeen, semmosessa ulkonemassa. Suodatin taasen on kolmen 10mm ruuvin kiinnittämän kannen alla, itse suodatin tulee kevyesti pihdeillä vetämällä, siinä pitäisi olla semmoiset ulokkeetkin sitä varten.
Tuskasen hidasta, mutta uus öljy lirutetaan öljynmittatikun rännistä... siin kannattaa olla sopivan tiivis suppilo niin ei sotke paikkoja...MP kirjoitti:Kiitos Henkka!!Siitä suotimen läpikö se uusi öljy lirutetaan lootaan vai... oletan näin ummikkona
Aaahjus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.
Kyllä se siitä hyvin meneeMP kirjoitti:Noniin, nyt kaikki onkin valmista laatikon "huoltoa" varten. Kunhan vaan tilaan sen suotimen. Liruttelua siis tiedossa..
No itseasiassa se vaihtaa joskus hieman liian terävästi mielestäni, olisiko sitten syynä se että tikun mukaan siinä tosiaankin olisi liikaa öljyä.. öljymäärä on tarkastettu täällä annettujen ophjeiden mukaan, tosin en tainnut 30 sek./ vaihde päällä ennen tarkistusta.. EDIT: taisin pitää jotain 10 s. / vaihdeHenkka #2283 kirjoitti:Aaahjus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.Erittäin hyvä pointti
Kiitos täsmennyksestä
Ja tiedoksi "MP", jos mulla on automaatit vähän hanskassa, niin "Jus":lta voi kysyä ihan kaikkea tonnareihin liittyvää
CD23T pisti hyvän linkinMP kirjoitti:No itseasiassa se vaihtaa joskus hieman liian terävästi mielestäni, olisiko sitten syynä se että tikun mukaan siinä tosiaankin olisi liikaa öljyä.. öljymäärä on tarkastettu täällä annettujen ophjeiden mukaan, tosin en tainnut 30 sek./ vaihde päällä ennen tarkistusta.. EDIT: taisin pitää jotain 10 s. / vaihdeHenkka #2283 kirjoitti:Aaahjus kirjoitti:Vanhemmissa, joissa ei ole erillistä huohotusreikää laatikon kannessa, onkin täytettävä kokolailla rauhallisesti jotta ilma ehtii tulla pois, muuten sylkee öljyt ympäriinsä.Erittäin hyvä pointti
Kiitos täsmennyksestä
Ja tiedoksi "MP", jos mulla on automaatit vähän hanskassa, niin "Jus":lta voi kysyä ihan kaikkea tonnareihin liittyvää
Jeps, jouset ja niiden merkitys tiedossa, en omilla tiedoilla vielä tuohon uskalla ryhtyä, vaikka se ei kovin monimutkaiselta näytäkkään, ohjeiden mukaan siis
CD23T pisti hyvän linkin![]()
Tuosta nykäisystä... syitä taitaa olla useita, varmaan suosituin hoitokeino tuohon on "matolaatikon" jousien vaihto. Viimeksi sen taisi tehdä Jus, myös 9000CD23T niiden kanssa näpräili. Myös itse ne laatikon täysrempan yhteydes vaihdoin, vielä ei ole pääsyt tyypeille asti maantielle. Mutta Haku-toimintokin auttaa näissä jousissa
Lähinnä rauhallisuus ja tarkkuus...MP kirjoitti:Jeps, jouset ja niiden merkitys tiedossa, en omilla tiedoilla vielä tuohon uskalla ryhtyä, vaikka se ei kovin monimutkaiselta näytäkkään, ohjeiden mukaan siis
CD23T pisti hyvän linkin![]()
Tuosta nykäisystä... syitä taitaa olla useita, varmaan suosituin hoitokeino tuohon on "matolaatikon" jousien vaihto. Viimeksi sen taisi tehdä Jus, myös 9000CD23T niiden kanssa näpräili. Myös itse ne laatikon täysrempan yhteydes vaihdoin, vielä ei ole pääsyt tyypeille asti maantielle. Mutta Haku-toimintokin auttaa näissä jousissa
9000 85--8.89 Moottorin hydraulinen kumityyny v/o. . . . . 18-2024 56.17 ???ng900aero kirjoitti:Ostitkos Henkka ne moottorin hydraulituet Motonetistä, pitäisi ilmeisesti molemmat uusia, mutta ovat sielläkin turhan hintavat