Luulin korjanneeni vian, vaan ei....apua kaivataan! (Tehot)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

jus kirjoitti:
Laita ne putket kiinni niin että pysyy ja irrota nyt vaan jompi kumpi johto akulta toviksi.
Näin se on tehtävä. Huomenna tosin, koska en omista jakoavainta :oops: :oops:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaiha nyt hyvämies samalla vaikka uus dumppi sinne niin alkaa letkut pysyyn kiinni. :)

Ilmaa ruppee ahistamaan muuten kun läppä menee kiinni ja ollaan ahtojen puolella.
Ja jostainhan se ulos tulee. joko hallitusti dumpista tai hallitsemattomasti letkuista, coolerista tjm. :(
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Kurko kirjoitti:Vaiha nyt hyvämies samalla vaikka uus dumppi sinne niin alkaa letkut pysyyn kiinni. :)

Ilmaa ruppee ahistamaan muuten kun läppä menee kiinni ja ollaan ahtojen puolella.
Ja jostainhan se ulos tulee. joko hallitusti dumpista tai hallitsemattomasti letkuista, coolerista tjm. :(
Dump valve? missä tämä sijaitsee ja onko kallis osa?

Sivuhuomautuksena, tuo letku on pompannut pois paikaltaan pienilläkin ahdoilla, ei tarvi olla punaisen rajalla että "poksahtaa"
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Saabin oma Bosch By-pass maksaa tiskillä n 30€ ja on ihan riittävä, jos ei ole raakasti viriä koneessa. By-passi/dumppi on kiinni ahtoputkessa ennen läppäkoteloa ja imusarjaa. Sellanen musta muovinen johon tulee yksi ohut alipaineletku.

Kuva

Näkyy tuossa kuvassa kohtuudella, tällä kertaa siihen menee vihreä letku mustan sijaan :lol:.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

G-mies kirjoitti:Saabin oma Bosch By-pass maksaa tiskillä n 30€ ja on ihan riittävä, jos ei ole raakasti viriä koneessa. By-passi/dumppi on kiinni ahtoputkessa ennen läppäkoteloa ja imusarjaa. Sellanen musta muovinen johon tulee yksi ohut alipaineletku.

Kuva

Näkyy tuossa kuvassa kohtuudella, tällä kertaa siihen menee vihreä letku mustan sijaan :lol:.

Matti
Harvinaisen selvä kuva, kiitoksia. Omassani kyllä ahdot tuppaisi olemaan kohdillaan, alipainetta tyhjäkäynnillä jne. Tuossahan näkyy tuo irtoava putkikin. se menee siis LÄPPÄKOTELOON eikä IMUSARJAAN :oops: :oops:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Onko kuvassa olevaa dumppia siirretty, minun tonnarissa se on
turbon vieressä olevassa kumiletkussa alhaalla.
( ei siis tuossa kohdassa kuin se yo kuvassa on )

Navoista vielä, ne miinus ja plus on myös painettu selvästi akun
kanteen ko..navan viereen.
Kuvassa näkyvässä tonnarissa plus napa on tuo punainen ja sininen
on negatiivinen.
( mutta sillä ei ole väliä kummanko niistä irroittaa )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti:Onko kuvassa olevaa dumppia siirretty, minun tonnarissa se on
turbon vieressä olevassa kumiletkussa alhaalla.
( ei siis tuossa kohdassa kuin se yo kuvassa on )
Taitaapi olla näissä LH-jet vehkeissä by-pass tuolla mainitsemassasi paikassa (eli ainakin vm -92 asti), samaa vikaa meinaan Rahikaisenkin tonnarissa. Ja on muuten sitten harvinaisen hanurista se paikka, kun pitää lämpimällä koneella by-passia ruveta vaihtamaan :evil: Eikä kyllä muutenkaan mikään "kiva" paikka osan vaihtamisen kannalta, eli selkeä parannus kyllä toi paikka imuputkessa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

V.J.S kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Onko kuvassa olevaa dumppia siirretty, minun tonnarissa se on
turbon vieressä olevassa kumiletkussa alhaalla.
( ei siis tuossa kohdassa kuin se yo kuvassa on )
Taitaapi olla näissä LH-jet vehkeissä by-pass tuolla mainitsemassasi paikassa (eli ainakin vm -92 asti), samaa vikaa meinaan Rahikaisenkin tonnarissa. Ja on muuten sitten harvinaisen hanurista se paikka, kun pitää lämpimällä koneella by-passia ruveta vaihtamaan :evil: Eikä kyllä muutenkaan mikään "kiva" paikka osan vaihtamisen kannalta, eli selkeä parannus kyllä toi paikka imuputkessa.
Ja se alimmainen pieni kumiputki tuppaa haurastumaan ja irtoamaan
aika helposti. *nimim näinkin voi käydä*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

päivitystä..

se letku tuppas irtoilemaan sen takia että en vaan ollut saanut sitä kunnolla kiinni... nyt kiinnitin huolella ja pysyy.
Vastaa Viestiin