Vaiha nyt hyvämies samalla vaikka uus dumppi sinne niin alkaa letkut pysyyn kiinni.
Ilmaa ruppee ahistamaan muuten kun läppä menee kiinni ja ollaan ahtojen puolella.
Ja jostainhan se ulos tulee. joko hallitusti dumpista tai hallitsemattomasti letkuista, coolerista tjm.
Kurko kirjoitti:Vaiha nyt hyvämies samalla vaikka uus dumppi sinne niin alkaa letkut pysyyn kiinni.
Ilmaa ruppee ahistamaan muuten kun läppä menee kiinni ja ollaan ahtojen puolella.
Ja jostainhan se ulos tulee. joko hallitusti dumpista tai hallitsemattomasti letkuista, coolerista tjm.
Dump valve? missä tämä sijaitsee ja onko kallis osa?
Sivuhuomautuksena, tuo letku on pompannut pois paikaltaan pienilläkin ahdoilla, ei tarvi olla punaisen rajalla että "poksahtaa"
Saabin oma Bosch By-pass maksaa tiskillä n 30€ ja on ihan riittävä, jos ei ole raakasti viriä koneessa. By-passi/dumppi on kiinni ahtoputkessa ennen läppäkoteloa ja imusarjaa. Sellanen musta muovinen johon tulee yksi ohut alipaineletku.
Näkyy tuossa kuvassa kohtuudella, tällä kertaa siihen menee vihreä letku mustan sijaan .
G-mies kirjoitti:Saabin oma Bosch By-pass maksaa tiskillä n 30€ ja on ihan riittävä, jos ei ole raakasti viriä koneessa. By-passi/dumppi on kiinni ahtoputkessa ennen läppäkoteloa ja imusarjaa. Sellanen musta muovinen johon tulee yksi ohut alipaineletku.
Näkyy tuossa kuvassa kohtuudella, tällä kertaa siihen menee vihreä letku mustan sijaan .
Matti
Harvinaisen selvä kuva, kiitoksia. Omassani kyllä ahdot tuppaisi olemaan kohdillaan, alipainetta tyhjäkäynnillä jne. Tuossahan näkyy tuo irtoava putkikin. se menee siis LÄPPÄKOTELOON eikä IMUSARJAAN
Onko kuvassa olevaa dumppia siirretty, minun tonnarissa se on
turbon vieressä olevassa kumiletkussa alhaalla.
( ei siis tuossa kohdassa kuin se yo kuvassa on )
Navoista vielä, ne miinus ja plus on myös painettu selvästi akun
kanteen ko..navan viereen.
Kuvassa näkyvässä tonnarissa plus napa on tuo punainen ja sininen
on negatiivinen.
( mutta sillä ei ole väliä kummanko niistä irroittaa )
9000CD23T kirjoitti:Onko kuvassa olevaa dumppia siirretty, minun tonnarissa se on
turbon vieressä olevassa kumiletkussa alhaalla.
( ei siis tuossa kohdassa kuin se yo kuvassa on )
Taitaapi olla näissä LH-jet vehkeissä by-pass tuolla mainitsemassasi paikassa (eli ainakin vm -92 asti), samaa vikaa meinaan Rahikaisenkin tonnarissa. Ja on muuten sitten harvinaisen hanurista se paikka, kun pitää lämpimällä koneella by-passia ruveta vaihtamaan Eikä kyllä muutenkaan mikään "kiva" paikka osan vaihtamisen kannalta, eli selkeä parannus kyllä toi paikka imuputkessa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000CD23T kirjoitti:Onko kuvassa olevaa dumppia siirretty, minun tonnarissa se on
turbon vieressä olevassa kumiletkussa alhaalla.
( ei siis tuossa kohdassa kuin se yo kuvassa on )
Taitaapi olla näissä LH-jet vehkeissä by-pass tuolla mainitsemassasi paikassa (eli ainakin vm -92 asti), samaa vikaa meinaan Rahikaisenkin tonnarissa. Ja on muuten sitten harvinaisen hanurista se paikka, kun pitää lämpimällä koneella by-passia ruveta vaihtamaan Eikä kyllä muutenkaan mikään "kiva" paikka osan vaihtamisen kannalta, eli selkeä parannus kyllä toi paikka imuputkessa.
Ja se alimmainen pieni kumiputki tuppaa haurastumaan ja irtoamaan
aika helposti. *nimim näinkin voi käydä*