sais tarkastettua että nouseeko ne paineet tolta peruspaineilta olleenkaan.
ahto mittarista
-
ahdinmoppe
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
ahto mittarista
eli missähän olis ahto mitarin kytkentä paikka optimaalisin
muistelin lukeeneeni jossain vaiheessa siitä mutta enpä sit löytänyt kyseistä aihetta enään
sais tarkastettua että nouseeko ne paineet tolta peruspaineilta olleenkaan.
sais tarkastettua että nouseeko ne paineet tolta peruspaineilta olleenkaan.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Mikä ihme toi heräte taas oliJokke A kirjoitti:Samoin. Taustavalolle olen muistaakseni ryöstänyt virran soittimen herätteeltä.jpjk kirjoitti:Itse vedin mittaristoon tulevasta letkusta T-liittimellä lakun mittarille.
Otin virran tupakansytkäriltä. Teki itseasiassa parikin mielenkiintoista hommaa. Lukitsi lomareissulla VSS:n kun ei auto lähtenyt enää käymään. Ihmeteltiin pattereita, mutta lopuksi tajusin että varmaan toi oma kytkentä aiheuttanut ja piuhat irrottamalla toimi taas häläri ja auto starttas. Sitten kun kokeilin käyttää tota herätevirtaa kiinni ja myös siinä tupakansytkärin pikkuledissä, niin soittimen näyttö alko tahmaamaan.
Toimii kyllä kaikki, mutta tämmöstä ihmettelyä...
Kyllä maa oli kiinni, mutta taisi olla se toinen virta(varmaan heräte) kiinni maissa koska oli irrallaan. Nyt ei ole ollut mitään pariin päivään kun vedin siihen erkan päälle.Boiga kirjoitti:maajohto onko kytketty? eli jos vain ne kaksi johtoa on kytketty(virtajohto sekä valojen ohajus) niin maa johto vielä puuttuu, ja se voi tehdä mielenkiintosia vikoja..
Eikö "virtajohto sekä valojen ohajus" ole sama asia? Mihin siis kytken sen toisen virtajohdon ja miksi se yleensäkin pitäisi kytkeä kun toimii ilmankin??
Muistan automankan herätevirrasta sen verran että se pitää mankan "hereillä" vaikka avaimet olisivatkin poissa virtalukosta. Mitä ihmeen vaikutusta sillä sitten tällaisessa mittarissa olisi, eihän se valo voi kokoajan palaa? Aivan turha koko piuha.
Oma ahtopainemittari on ostettu Motonetistä, merkki on muistaakseni AutoGauge ja malli oli Smoke-jotain. Piuhoja on 3, musta/punanen/oranssi. Musta maihin, punanen akkuun (mieluiten katkovaan, eli virtalukkoon (punainen)) ja oranssi vaikka mankan ill-piuhaa. Käsittääkseni oranssin piuhan tarkoitus on toimia himmentimenä. Omassani moinen ei toimi, mutta näin ainakin ohjekirjan perusteella ymmärsin.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Eli oranssi kannattaa siis kytkeä mittariston himmennin kytkimen virtajohtoon..kö? Onkohan siellä muuten useampi piuha. Kysäsen sen nyt etukäteen ennenkuin autolle pääsen, koska mun tuurilla siellä on sitten 27 eri oranssiaMimmi kirjoitti:Himmennys ei toimi noissa tingelitangelimittareissa oikein, koska Saabissa mittarivaloja himmennetään kelluvalla maatasolla, eikä kuten kiinalaisissa pudottamalla syöttöjännitettä.
Mittari on Maptunin, saas nähä onko se tingelitangeli..
Hmmm... Kun tuollaisen reostaatin viime vuonna korjasin niin kylläpähän siellä taisi olla ns. "high side driver" -komponentti elikkä himmennys tapahtuu nimenomaan kuorman käyttöjännitepuolelta. Suomeksi sanottuna siis lampun kirkkautta säädetään pudottamalla syöttöjännitettä, lampun toinen pää on maissa.Mimmi kirjoitti:Himmennys ei toimi noissa tingelitangelimittareissa oikein, koska Saabissa mittarivaloja himmennetään kelluvalla maatasolla, eikä kuten kiinalaisissa pudottamalla syöttöjännitettä.
Tässä tapauksessa tietenkin itse reostaatin (eikä lamppujen) "maa" kelluu kuorman varassa.
NonnehMimmi kirjoitti:Rautalankakin käy sulakkeesta![]()
Toivottavasti johto ei siten muutu sulakkeeksi ja pala poikki kuormittaessa.