sais tarkastettua että nouseeko ne paineet tolta peruspaineilta olleenkaan.

Mikä ihme toi heräte taas oliJokke A kirjoitti:Samoin. Taustavalolle olen muistaakseni ryöstänyt virran soittimen herätteeltä.jpjk kirjoitti:Itse vedin mittaristoon tulevasta letkusta T-liittimellä lakun mittarille.
Kyllä maa oli kiinni, mutta taisi olla se toinen virta(varmaan heräte) kiinni maissa koska oli irrallaan. Nyt ei ole ollut mitään pariin päivään kun vedin siihen erkan päälle.Boiga kirjoitti:maajohto onko kytketty? eli jos vain ne kaksi johtoa on kytketty(virtajohto sekä valojen ohajus) niin maa johto vielä puuttuu, ja se voi tehdä mielenkiintosia vikoja..
Eli oranssi kannattaa siis kytkeä mittariston himmennin kytkimen virtajohtoon..kö? Onkohan siellä muuten useampi piuha. Kysäsen sen nyt etukäteen ennenkuin autolle pääsen, koska mun tuurilla siellä on sitten 27 eri oranssiaMimmi kirjoitti:Himmennys ei toimi noissa tingelitangelimittareissa oikein, koska Saabissa mittarivaloja himmennetään kelluvalla maatasolla, eikä kuten kiinalaisissa pudottamalla syöttöjännitettä.
Hmmm... Kun tuollaisen reostaatin viime vuonna korjasin niin kylläpähän siellä taisi olla ns. "high side driver" -komponentti elikkä himmennys tapahtuu nimenomaan kuorman käyttöjännitepuolelta. Suomeksi sanottuna siis lampun kirkkautta säädetään pudottamalla syöttöjännitettä, lampun toinen pää on maissa.Mimmi kirjoitti:Himmennys ei toimi noissa tingelitangelimittareissa oikein, koska Saabissa mittarivaloja himmennetään kelluvalla maatasolla, eikä kuten kiinalaisissa pudottamalla syöttöjännitettä.
NonnehMimmi kirjoitti:Rautalankakin käy sulakkeesta![]()
Toivottavasti johto ei siten muutu sulakkeeksi ja pala poikki kuormittaessa.