Kirjoittelen broidin puolesta tänne. Sillä on -89 9000 CD 2.0i. Vapari ja ilman DI:tä. Ongelmana on kuulema se että kylmänä käy hienosti, mutta koneen lämmettyä tehot katoaa ja rupee käymään kahdella tai kolmella pytyllä. Mutta sitten kun auton on seisonut muutaman tunnin niin taas pelaa.
Röpöttää ja pudottaa pyttyjä käynnistä.
-
olli9000CDturbo
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Röpöttää ja pudottaa pyttyjä käynnistä.
Moro!
Kirjoittelen broidin puolesta tänne. Sillä on -89 9000 CD 2.0i. Vapari ja ilman DI:tä. Ongelmana on kuulema se että kylmänä käy hienosti, mutta koneen lämmettyä tehot katoaa ja rupee käymään kahdella tai kolmella pytyllä. Mutta sitten kun auton on seisonut muutaman tunnin niin taas pelaa.
Kirjoittelen broidin puolesta tänne. Sillä on -89 9000 CD 2.0i. Vapari ja ilman DI:tä. Ongelmana on kuulema se että kylmänä käy hienosti, mutta koneen lämmettyä tehot katoaa ja rupee käymään kahdella tai kolmella pytyllä. Mutta sitten kun auton on seisonut muutaman tunnin niin taas pelaa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Kannattaa muuten tarkistella ne alipaineputket sieltä koneesta. Vastaavanlaisilla oireilla olevaan '96 tonnariin tuossa joku aika sitten vaihdettin osia DI:stä lähtien, antureita ja puristukset tarkistettiin. Haristunut vuotava alipaineletku paljastui lopulta kuitenkin aiemmasta tarkistuksesta huolimatta syyksi, vuoto oli ns. salakavalasti piilossa. Kylmänä luultavasti kone sai vuodosta huolimatta suht oikean määrän ilmaa ja soppaa, mutta lämmetessään sitten alkoi rykimään kun oli laihemman sopan aika.
Eri peli eri tekniikka mutta kuitenkin...
Eri peli eri tekniikka mutta kuitenkin...
#2274
Eli auto toimii siis kylmäkäyntirikastuksen ajan? Tässä tapauksessa suosittelen tarkistamaan polttoainepumpun toiminnan bensanpainemittarilla, jos sellaisen saat jostain käsille. Nimittäin olen yhden tapauksen kanssa tapellut kauan, mikä toimi kylmäkäyntirikastuksen ajan mutta lämmitessä alkoi pyöriä kahdella tai kolmella ja sammuili. Viaksi paljastui bensapumppu. 
-
olli9000CDturbo
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Mut eihän LH anna lisärikastusta vissiin ku 12 sekkaaZebe kirjoitti:Eli auto toimii siis kylmäkäyntirikastuksen ajan? Tässä tapauksessa suosittelen tarkistamaan polttoainepumpun toiminnan bensanpainemittarilla, jos sellaisen saat jostain käsille. Nimittäin olen yhden tapauksen kanssa tapellut kauan, mikä toimi kylmäkäyntirikastuksen ajan mutta lämmitessä alkoi pyöriä kahdella tai kolmella ja sammuili. Viaksi paljastui bensapumppu.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Muistat väärin. Yli lisärikastusta annetaan yli 120 sekuntiaolli9000CDturbo kirjoitti:Mut eihän LH anna lisärikastusta vissiin ku 12 sekkaa![]()
Voin kyl muistaa väärin.

Moottorin lämpenemisjaksoon kuuluu kaksi vaihetta. Polttoainerikastuskerroin (F) on korkeampi ensimmäisten 20 sekunnin käynnin aikana (S). Tämä tarkoittaa että ruiskutusventtiilien aukioloajat ovat pidempiä käyrän osalla (A).
20 sekunnin kuluttua polttoainerikastusta pienennetään lyhentämällä ruiskutusventtiilien aukioloaikaa käyrän osan (B) osoittamalla tavalla.
Lähde: Saab 9000 Korjaamokäsikirja 2:3 Polttoainejärjestelmä M 1985 - 93
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00