Röpöttää ja pudottaa pyttyjä käynnistä.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Röpöttää ja pudottaa pyttyjä käynnistä.

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Moro!

Kirjoittelen broidin puolesta tänne. Sillä on -89 9000 CD 2.0i. Vapari ja ilman DI:tä. Ongelmana on kuulema se että kylmänä käy hienosti, mutta koneen lämmettyä tehot katoaa ja rupee käymään kahdella tai kolmella pytyllä. Mutta sitten kun auton on seisonut muutaman tunnin niin taas pelaa. :roll:
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Voisiko syynä olla jakajan koppa tai pyörijä? Ehkä myös tulpanjohdot...lämmetessä metalli laajenee ja saattaa aiheuttaa kosketushäiriöitä!
Saab 9-5 2,0t -1999
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Virranjakajassa kosteutta? Mulla teki satku joskus vastaavasti moottoripesun jälkeen.
900C -86
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mut jos siellä olisi kosteutta niin eikö se tekisi koko ajan tuota röpötystä?
Saab 9-5 2,0t -1999
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Hall-anturi tai sytytyspääteaste paskana sikäli mikäli on EZK-sytkällä jossa anturi jakajassa, jollei anturi ole jakajassa niin sit veikataan kampikulmatunnistinta..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

kopote12 kirjoitti:Mut jos siellä olisi kosteutta niin eikö se tekisi koko ajan tuota röpötystä?
Vasta, kun koneen lämmettyä 'höyrystyi' tjms. jakajan sisällä. Kylmänä (kesäaika kuitenkin) toimi noin kilometrin pari ja sitten rupesi häviämään sylinterejä pelistä.
900C -86
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Kannattaa muuten tarkistella ne alipaineputket sieltä koneesta. Vastaavanlaisilla oireilla olevaan '96 tonnariin tuossa joku aika sitten vaihdettin osia DI:stä lähtien, antureita ja puristukset tarkistettiin. Haristunut vuotava alipaineletku paljastui lopulta kuitenkin aiemmasta tarkistuksesta huolimatta syyksi, vuoto oli ns. salakavalasti piilossa. Kylmänä luultavasti kone sai vuodosta huolimatta suht oikean määrän ilmaa ja soppaa, mutta lämmetessään sitten alkoi rykimään kun oli laihemman sopan aika.

Eri peli eri tekniikka mutta kuitenkin...
#2274
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Eli auto toimii siis kylmäkäyntirikastuksen ajan? Tässä tapauksessa suosittelen tarkistamaan polttoainepumpun toiminnan bensanpainemittarilla, jos sellaisen saat jostain käsille. Nimittäin olen yhden tapauksen kanssa tapellut kauan, mikä toimi kylmäkäyntirikastuksen ajan mutta lämmitessä alkoi pyöriä kahdella tai kolmella ja sammuili. Viaksi paljastui bensapumppu. :)
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Zebe kirjoitti:Eli auto toimii siis kylmäkäyntirikastuksen ajan? Tässä tapauksessa suosittelen tarkistamaan polttoainepumpun toiminnan bensanpainemittarilla, jos sellaisen saat jostain käsille. Nimittäin olen yhden tapauksen kanssa tapellut kauan, mikä toimi kylmäkäyntirikastuksen ajan mutta lämmitessä alkoi pyöriä kahdella tai kolmella ja sammuili. Viaksi paljastui bensapumppu. :)
Mut eihän LH anna lisärikastusta vissiin ku 12 sekkaa :?: :? Voin kyl muistaa väärin.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

olli9000CDturbo kirjoitti:Mut eihän LH anna lisärikastusta vissiin ku 12 sekkaa :?: :? Voin kyl muistaa väärin.
Muistat väärin. Yli lisärikastusta annetaan yli 120 sekuntia

Kuva

Moottorin lämpenemisjaksoon kuuluu kaksi vaihetta. Polttoainerikastuskerroin (F) on korkeampi ensimmäisten 20 sekunnin käynnin aikana (S). Tämä tarkoittaa että ruiskutusventtiilien aukioloajat ovat pidempiä käyrän osalla (A).

20 sekunnin kuluttua polttoainerikastusta pienennetään lyhentämällä ruiskutusventtiilien aukioloaikaa käyrän osan (B) osoittamalla tavalla.

Lähde: Saab 9000 Korjaamokäsikirja 2:3 Polttoainejärjestelmä M 1985 - 93
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin