saako sen vaihdettua että pudottaa konetta apurunkoineen pois? ei ainakaan vaikuta siltä
satkun kytkimen vaihto
satkun kytkimen vaihto
nyt on sitten kytkimen vaihto edessä
saako sen vaihdettua että pudottaa konetta apurunkoineen pois? ei ainakaan vaikuta siltä
ja auto pitäisi saada äkkiä takasin liikenteeseen, camaro ei tosiaan ole mikää kummonen ajettava näillä keleillä 
saako sen vaihdettua että pudottaa konetta apurunkoineen pois? ei ainakaan vaikuta siltä
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... ission.htm
Parit kytkinrempat ng900:seen tehneenä voin todeta, että noilla ohjeilla onnistuu.
Rakenna itsellesi moottoripukki, jos ei ole ohjeissa esiintyvää kaupallista säädettävää versiota. (esim. konepellin leveyden pituinen lankunpätkä tai rautapalkki lokasuojien väliin, 5cm korkeat, 3...4cm leveät, 10-20cm pitkät puiset korotuspalat lokasuojien ruuviuriin, ettei palkki nojaa varsinaiseen lokasuojaan, vaan kestävään saumaan, 13mm reikä kuskinpään moottorin kannatuslenkin kohdalle ja 12mm mutteri sekä tietysti puolenmetrin 12mm kierretanko, johon kuumentamalla tekee 120..150 asteen mutkan koukuksi, josta kone roikkumaan lenkistään.
Löysää vetarien 32mm mutterit (saattaa olla tiukassa, joten tässä kohtaa helpoin löysätä)
Auto pukeille
Moottorin paino osittain omatekeleeen varaan
dp irti
Vaihteensiirtäjä irti (plus pakin kytkimen johtoa yms..)
apurunko irti (moottorin takatuki lähtee tässä yhteydessä)
Laturin alakorvakko irti (poista laturin alapultti, käännä hieman sorkkaraudalla yläpultin ollessa paikallaan ja irroita 3x8mm pultit korvakosta)
apumiehen puolen vetarin laatikon apuakseli irti laatkosta vetämällä
Moottorin kuskinpään korvakko irti (kuskinpään moottorituki lähtee tässä yhteydessä)
Laske kierretangosta moottoria, niin se laskeutuu hallitusti 10-15 cm kuskin päästä (moottori on siis vain apumiehen pään korvakon ja omatekeleen varassa.
Voila! Laatikko mahtuu putoamaan syliin, kun moottori on kallellaan..
Kasaus vise-versa..
Hook
Parit kytkinrempat ng900:seen tehneenä voin todeta, että noilla ohjeilla onnistuu.
Rakenna itsellesi moottoripukki, jos ei ole ohjeissa esiintyvää kaupallista säädettävää versiota. (esim. konepellin leveyden pituinen lankunpätkä tai rautapalkki lokasuojien väliin, 5cm korkeat, 3...4cm leveät, 10-20cm pitkät puiset korotuspalat lokasuojien ruuviuriin, ettei palkki nojaa varsinaiseen lokasuojaan, vaan kestävään saumaan, 13mm reikä kuskinpään moottorin kannatuslenkin kohdalle ja 12mm mutteri sekä tietysti puolenmetrin 12mm kierretanko, johon kuumentamalla tekee 120..150 asteen mutkan koukuksi, josta kone roikkumaan lenkistään.
Löysää vetarien 32mm mutterit (saattaa olla tiukassa, joten tässä kohtaa helpoin löysätä)
Auto pukeille
Moottorin paino osittain omatekeleeen varaan
dp irti
Vaihteensiirtäjä irti (plus pakin kytkimen johtoa yms..)
apurunko irti (moottorin takatuki lähtee tässä yhteydessä)
Laturin alakorvakko irti (poista laturin alapultti, käännä hieman sorkkaraudalla yläpultin ollessa paikallaan ja irroita 3x8mm pultit korvakosta)
apumiehen puolen vetarin laatikon apuakseli irti laatkosta vetämällä
Moottorin kuskinpään korvakko irti (kuskinpään moottorituki lähtee tässä yhteydessä)
Laske kierretangosta moottoria, niin se laskeutuu hallitusti 10-15 cm kuskin päästä (moottori on siis vain apumiehen pään korvakon ja omatekeleen varassa.
Voila! Laatikko mahtuu putoamaan syliin, kun moottori on kallellaan..
Kasaus vise-versa..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
saabisti900
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Mikäs Jampan Camarossa tökkii? Minä ajelin 20 vuotta -79 Camarolla kesät talvet, eikä mitään ongelmia
Pari viikkoa sitten myin sen pois
Olisi pitänyt kitkeä orastava kukinta pois... Ei vaan aika riitä autojen ropaamiseen, kun on niin monta muutakin harrastusta.
Pari viikkoa sitten myin sen pois
Olisi pitänyt kitkeä orastava kukinta pois... Ei vaan aika riitä autojen ropaamiseen, kun on niin monta muutakin harrastusta.
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Tuo on makukysymys.jupu kirjoitti:Minä en kyllä irrottanut tuota väliakselia enkä siis apumiehen vetoakseliakaan, hyvin tuo siellä paikallaankin pysyi ja laatikko lähti irti (ja meni takaisinkin)
ps. Mulla on tollainen omatuotanto pukki tallinperällä, jos ng900/og9-3 saabistit sarvitsee pk-seudulla lainaan kytkinremppaa/apurungon irroitusta varten ja lupaa käsi sydämmellä palautella..
(neliskulmainen rautapalkki, jossa reikä oikeassa kohtaa, sekä kierretangosta tehty koukku)
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Niin no joo...lienee irrotus makukysymys, itse olen laiska ja ainakin minä sain "paketin" pois ja kasaan todellä vähäisellä kiroamisella, luulin että se olisi ollut ikävämpikin homma, mutta kyllä apu-akselin irroitus varmasti auttaa, sitä en kiistä. Jossain ohjeissa käskettiin starttikin irroittaa...miksi ihmeessä ?
Vaihdoin samalla stefan vauhtipyörään ja kurkkasin myös ö-pohjaan...ja samalla myös irroitin tuon maagisen tasapainotus akselien ketjun, nyt olen odotellut paljon puhutun "kiristäjän omaa elämää", mutta eipä tuota ole huomannut vielä, eipä kilometrejäkään ole kuin vajaa 10 th takana.
Vaihdoin samalla stefan vauhtipyörään ja kurkkasin myös ö-pohjaan...ja samalla myös irroitin tuon maagisen tasapainotus akselien ketjun, nyt olen odotellut paljon puhutun "kiristäjän omaa elämää", mutta eipä tuota ole huomannut vielä, eipä kilometrejäkään ole kuin vajaa 10 th takana.
EI Saabia...tällä erää.