9-3 Aero Kytkin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
9-3 Aero Kytkin
Paljonko toi kytkin "pitäs" kestää?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Viggenin kytkin on muistaakseni spekattu noin
450Nm eli alkaa olemaan siinä ja siinä noilla väännöillä.
Viggenin paineasetelma Specin jollain levyllä on yksi vaihtoehto tai sitten ihan suoraan tuo Specin jokin Stage. Ajettavuus on kuulemma lähes Viggen-kykän kaltainen peräti tuolla noin 800Nm kestävällä versiolla.

Viggenin paineasetelma Specin jollain levyllä on yksi vaihtoehto tai sitten ihan suoraan tuo Specin jokin Stage. Ajettavuus on kuulemma lähes Viggen-kykän kaltainen peräti tuolla noin 800Nm kestävällä versiolla.
Viggen kytkin
Juu elikkä luistaa vaikka olis kuinka lämmin ilma, kun ahdoilla kierrokset nousee 3000 paikkeille. Auto -01 Aero ja ajaettu alle 60tkm. Ottaa vaan kupoliin toi automaattinen "luistonesto" ei ehdi edes renkaat sutimaan kun alkaa "luistonesto" toimimaan.
Ja tuolta saa varmaan halvimmalla kytkimen:
http://www.trolli.nu/
Sachs 9-3 Viggen kytkinpaketti, sisältää paineasetelman ja kytkinlevyn. 253.00 €
Sachs 9-3 työsylinteri ja painelaakeri 158.0€
Mutta olisi 3 kyssäriä:
1. Tuleeko vaihteisöljyt pihalle Saabissa, kun kytkin remppa tehdään?
- en tiedä onko vanhat ruskeat vai punaiset öljyt laatikossa, niin jos vie jollekin pajalle olisi hyvä kertoa heille mitä ööliä käyttää
2. Kannattaako työsylinteri+painelaakeri ostaa, vaikka alkuperäisellä ajettu alle 60tkm?
3. Ei viitsisi lähteä pelkän kytkin rempan takia kauas, joten onko Pirkanmaalla esim Tampereella hyviä paikkoja, jossa asennus hoituu halvemmalla kuin merkkihuollossa?
Ja tuolta saa varmaan halvimmalla kytkimen:
http://www.trolli.nu/
Sachs 9-3 Viggen kytkinpaketti, sisältää paineasetelman ja kytkinlevyn. 253.00 €
Sachs 9-3 työsylinteri ja painelaakeri 158.0€
Mutta olisi 3 kyssäriä:
1. Tuleeko vaihteisöljyt pihalle Saabissa, kun kytkin remppa tehdään?
- en tiedä onko vanhat ruskeat vai punaiset öljyt laatikossa, niin jos vie jollekin pajalle olisi hyvä kertoa heille mitä ööliä käyttää
2. Kannattaako työsylinteri+painelaakeri ostaa, vaikka alkuperäisellä ajettu alle 60tkm?
3. Ei viitsisi lähteä pelkän kytkin rempan takia kauas, joten onko Pirkanmaalla esim Tampereella hyviä paikkoja, jossa asennus hoituu halvemmalla kuin merkkihuollossa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: Viggen kytkin
1 Eikös vetarin reijästä taida osa tulla pihalle, ei tosin kaikki. Mutta samalla vaihtaa uudet.testing1 kirjoitti:
Mutta olisi 3 kyssäriä:
1. Tuleeko vaihteisöljyt pihalle Saabissa, kun kytkin remppa tehdään?
- en tiedä onko vanhat ruskeat vai punaiset öljyt laatikossa, niin jos vie jollekin pajalle olisi hyvä kertoa heille mitä ööliä käyttää
2. Kannattaako työsylinteri+painelaakeri ostaa, vaikka alkuperäisellä ajettu alle 60tkm?
2 No kun se kerran on jo vaivalla auki saatu ja lattialle niin minä laittaisin.
Juuri kaksi viikkoa sitten tuli juuri ko firmasta erittäin ripeällä toimituksella (hätätilanne kun oli) kyseinen asetelma. Öljyt, jarru/kytkinnesteet ja työsylinderin hain Länkkäristä -10% klubikortilla.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tiedustele hinta kuitenkin järviseltä (lielahden metro-auto), sillä muutan sällin kohdalla ko. putkan hinta kytkimen vaihdolle on ollut erittäin kilpailukykyinen ranen autotalli oy firmojen kanssa.
ja ne muut tilbehöörit kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla, kun eivät hirveästi lisää maksa, mutta tuntuu kyllä kukkarossa jos jälkeen päin ne joudut vaihtamaan kun loota kiinni autossa.
ja ne muut tilbehöörit kannattaa ehdottomasti vaihtaa samalla, kun eivät hirveästi lisää maksa, mutta tuntuu kyllä kukkarossa jos jälkeen päin ne joudut vaihtamaan kun loota kiinni autossa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kytkytin
Kiitoksia hyvistä kommenteista.
Sainkin jo tietoa, että Viggenin kytkin ei kestä Aero/Viggen Steg3:sessa, joten joutunee keksimään muita vaihtoehtoja.
Tuo Specin kytkin kiinnostaisi, mutta hieman ihmetyttää Maptunin sivuilla kommentti:
NB! Flywheel needs to be resurfaced prior to installation!
Eli vauhtipyörä vaatii työstöä ennen asennusta.
Toinen vaihtoehto on siellä pelkkä kytkin levy:
Spec friction plate, Special clutch disc that can handle higher torque levels.
Tuosta saa sen kuvan, että menee vakio-osien paikalle, mutta mitä muuta pitää/kannattaa hommata sen lisäksi?
Mistä nuo kannattaa ostaa, Trollin sivuilla mainitaan Spec myös mutta mitään hintoja ei vielä ole.
Sainkin jo tietoa, että Viggenin kytkin ei kestä Aero/Viggen Steg3:sessa, joten joutunee keksimään muita vaihtoehtoja.
Tuo Specin kytkin kiinnostaisi, mutta hieman ihmetyttää Maptunin sivuilla kommentti:
NB! Flywheel needs to be resurfaced prior to installation!
Eli vauhtipyörä vaatii työstöä ennen asennusta.
Toinen vaihtoehto on siellä pelkkä kytkin levy:
Spec friction plate, Special clutch disc that can handle higher torque levels.
Tuosta saa sen kuvan, että menee vakio-osien paikalle, mutta mitä muuta pitää/kannattaa hommata sen lisäksi?
Mistä nuo kannattaa ostaa, Trollin sivuilla mainitaan Spec myös mutta mitään hintoja ei vielä ole.
Re: Kytkytin
Mulla on kestänyt ihan hyvin Viggen Stage 3+ kanssa. toki varmasti kuluu hieman ripeämpään tahtiin mutta ei luista jne..testing1 kirjoitti:Kiitoksia hyvistä kommenteista.
Sainkin jo tietoa, että Viggenin kytkin ei kestä Aero/Viggen Steg3:sessa, joten joutunee keksimään muita vaihtoehtoja.
testing1 kirjoitti:Tuo Specin kytkin kiinnostaisi, mutta hieman ihmetyttää Maptunin sivuilla kommentti:
NB! Flywheel needs to be resurfaced prior to installation!
Eli vauhtipyörä vaatii työstöä ennen asennusta.
Hook kirjoitti:No liekkö tuuria vaiko mitä, mutta noita speckejä (2+.. 3+)on tullut tutuille 3 asennettua ja kaikki toimineet moitteetta vakiovauhtipyörällä koneistamatta. Tietty vauhtipyörät on olleet jossainmäärin järkeväkuntoisia. Samoin muutamat muut tutut ovat asennelleet eikä heiltäkään ole mitään negatiivistä tullut. Ovat olleet erittäin tyytyväisiä kytkimeen.
Tietty osa tuosta jenkkitekstistä "vauhtipyörän koneistamatta jättäminen evää takuun" voi pistää myös jenkkien lakimiesten piikkiin, että kaikella yritetään päästä vastuusta, varsinkin jos jollain muulla voi olla vähänkään vaikutusta ongelmatapauksissa asiaan.
Laita viestiä "potkuhousu"lle ja kysäise!testing1 kirjoitti:Mistä nuo kannattaa ostaa, Trollin sivuilla mainitaan Spec myös mutta mitään hintoja ei vielä ole.