Saab 9-3 & tyyppi viat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

No tuossa edellä mainitsemassani koossa Continental SportContact 2 toimivat minusta hyvin. Mutta saako niitä edes tuohon kokoon kun sinä haluat?
STCF #3
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Uusi vika listalle.

Ajovalot vilkkuu, tai siis himmenee ja kirkastuu.
Vika on laturissa ja se on myös maahantuojan tiedossa.
500whp.net member
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Vigge kirjoitti:Uusi vika listalle.

BINGO! Ja mä kun luulin, että se johtuu ilmastoinnin kompuran käynnistymisestä. No, eipä tuo onneksi menoa haittaa. Onko vika itse laturissa vai jännitteensäätimessä? (vai onko samaa palikkaa?)
Viimeksi muokannut tevisu, Pe Elo 13, 2004 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NEO9-3
"Aero"

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

BINGO! Ja mä kun luulin, että se johtuu ilmastoinnin kompuran käynnistymisestä. No, eipä tuo onneksi menoa haittaa. Onko itse laturissa vai jännitteensäätimessä? (vai onko samaa palikkaa?)
Kah, olen ollut samassa luulossa tuon vilkkumisen suhteen. 8O
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
NEO9-3
"Aero"

Viesti Kirjoittaja NEO9-3 »

Ei se meikäläisen auton vasen etupyörä ole 4-pyöräsuuntauksen mukaan oikealla tavalla kenollaan. Vaan se on liian pystyssä ja aiheuttaa kampeamista oikealle.
Yritettiin korjata aurausta muuttamalla, muttei se silti hyvä ole. :evil: Ratista ei uskalla päästää hetkeksikään irti.

Noh niille jotka ajattelee ,että eihän niin saa muutenkaan tehdä ni se 50/60 :D
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
patse
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja patse »

Vigge kirjoitti:Uusi vika listalle.

:? :( Hei, hillitkää nyt vähäsen noitten vikojen kanssa :!: :)
En ole kerennyt vielä korjauttaa tuota huohotin juttuakaan (juu, juu pölläyttelee). Tai no, toivottavasti samalla kertaa saa korjattua kaikki nää ihme ooppeli-virukset jotka on saabiin tarttunu :evil:
Pitäisköhän piristää itseänsä shoppailemalla maptunilla :?: :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Business
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Business »

Minunkin autossani valot vilkkuvat toisinaan Viggen kuvaamalla tavalla. Minäkin kuvittelin vilkkumisen liittyvän ilmastoinnin kompuran käynnistymiseen. Onko syytä huolestua? Tietääkö joku, onko vika niin yleinen, että voisi toivoa kutsua maahantuojan maksamaan remonttiin... :D
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
patse
"Saabisti"

Business kirjoitti:onko vika niin yleinen, että voisi toivoa kutsua maahantuojan maksamaan remonttiin... :D
Juu, eikun joukkokannetta vain väsäämään ja pyydetään vielä Puskuri-ohjema tekemään juttu tästä :) :wink:

Ei vaan, olisihan se kiva jos saisi tuollaisenkin vaivan korjattua ennen talven pimeitä päiviä. Eikös 9-3 ole maailman toiseksi parhaimmat H4-ajovalot 9-5 jälkeen :?:
HMK
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja HMK »

Samoin kuin Viggen Viggessä omassanikin vilkkuu valot. Epäilen erittäin vahvasti, että Saab ei hyvitä penniäkään :evil:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

patse kirjoitti:
Business kirjoitti:onko vika niin yleinen, että voisi toivoa kutsua maahantuojan maksamaan remonttiin... :D
Juu, eikun joukkokannetta vain väsäämään ja pyydetään vielä Puskuri-ohjema tekemään juttu tästä :) :wink:

Ei vaan, olisihan se kiva jos saisi tuollaisenkin vaivan korjattua ennen talven pimeitä päiviä. Eikös 9-3 ole maailman toiseksi parhaimmat H4-ajovalot 9-5 jälkeen :?:
9-5:ssa on H7:set
Saab 9-3 TTID Vector 2008
patse
"Saabisti"

Frostgrey kirjoitti:
patse kirjoitti:

9-5:ssa on H7:set
Paljompas tiesin ysivitosesta, kiitokset oikaisusta.
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Myöhässä heräsin tähänkin topicciin...

Nämä "maailman parhaat H4-valot" selittänee miksi juuri mikään halvemman luokan H4polttimo ei kestä kuukautta autossani...

Puoltamisesta, täällä löytyy yksi (muistaakseni oikealle) puoltava lisää, varmaan ketään ei yllätä että pistin 9-3:n seisontaan keväällä ja olen koko kesän ajanut 15v vanhemmalla Aerolla mukavasti, hymyillen :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Nappe kirjoitti:Puoltamisesta, täällä löytyy yksi (muistaakseni oikealle) puoltava lisää, varmaan ketään ei yllätä että pistin 9-3:n seisontaan keväällä ja olen koko kesän ajanut 15v vanhemmalla Aerolla mukavasti, hymyillen :)
Hehee, meillä emäntä saa ajaa 9-3:lla ja minä teen kuten Nappe ja ajan myös 15v vanhemmalla Aerolla... itseasiassa pitäisikin tästä lähteä nautiskelemaan Aeron rattiin ;-)

Eski & Aero
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tohon valojen vilkkumiseen vielä sen verran, että tieto tuli kaverilta joka oli itse käynyt näyttämässä omaa autoansa saabilla. Ko. sälli epäili myös että josko vika johtuisi siitä että kompura lähtee käymään. Saabilta oli annettu ymmärtää että vika on laturissa tarkemmin diodisillassa. Ko. vika on tunnistettu tyyppiviaksi ja sitä kuulema ilmenee myös aivan uusissa saabeissa :evil: Asialla ei kuulema voi tehdä mitään, tai voi mutta esim uusi laturi ei vikaa poista. Ja jos poistaa niin kyllä ne fikkarit taas hetken päästä alkaa vilkkumaan.

Omassa autossa en ole pannut merkille että fikkarit vilkkuu, mutta en myöskään väitä ettei ne niin tekisi. Asian toteaminen vaatisi varmaan enemmän pimeän ajoa, jota minulle kertyy suhta vähän. Täytyypä tutkia esim tänään potkijaisten jälkeen.
500whp.net member
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tevisu kirjoitti:Höh...taaskin mun harmaavarpunen on jäänyt ihan huomiotta :cry: ...sen siitä saa kun muuttaa Heinolaan... :wink:

Miten tuo Sampan tonnari voi muka herättää huomiota...sehän on niin huomaamaton... 8O
On tevisu heinolassa nähty muutaman kerran :lol:
eikös heinolaan voisi saada kokoontumisen aikaan kun näitä saappeja taitaa jo heinolassaki olla.

no jos tulisi katsomaa ens kerral LTS:n renkaan potkimista..... 8O
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin