900S 2,3 -94 pätkii kiihdytyksessä???

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Buy12
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 14:03

900S 2,3 -94 pätkii kiihdytyksessä???

Viesti Kirjoittaja Buy12 »

Sellainen ongelma, että veto katkeaa kesken kiihdytyksen, erityisesti 2 vaihteella ja ehkä hivenen reippaammassa kiihdytyksessä. Kun painan kytkimen pohjaan kierrokset asettuu tyhjäkäynnille ja uusi kiihdytys ok. Tapahtuu n. 1-2 krt/vko, mistähän moinen?
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Selitäs tarkemmin mitä kierroksille tapahtuu ja 'yskiikö' kone. Kokeile nyt ensin vaihtaa tulpat ja katso missä kunnossa vanhat on.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Buy12
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 14:03

Viesti Kirjoittaja Buy12 »

Tulpat yms ok, auto säännöllisesti huollettu. Ei nyi eikä ennakkovaroittele mitenkään, hälyilmoituksia ei tule. Kiihdytyksessä kun kierrokset nousee n 3000iin, niin äkisti tippuvat tyhjäkäynnille. Uusi kiihdytys sujuu ok. Tosin vaimolle kävi kerran, että kierrokset jäi tyhjäkäynnin tuntumaan pidemmäksi aikaa, ei vaan ottanut kierroksia.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei siis reagoi kaasuun mitenkään? Aika erikoista. Tuossa mallissahan on kuitenkin suora vaijeriyhteys polkimelta kaasuläpälle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Veikkauksia:
Tarkista että ahtoputket ei vuoda, siis voisi olla niin että korkeampi paine irroittaa jotain, tosin ng:ssä noi on paremmin kiinni kuin omassa. Sitten tarkista kaikki alipaineletkut. Jos joku on irti ei näy välttämättä kuin tehohävikkinä. Lopuksi tarkista että huohottimen letkussa oleva takaiskuventtiili ei ole rikki.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

jthing kirjoitti:Veikkauksia:
Tarkista että ahtoputket ei vuoda, siis voisi olla niin että korkeampi paine irroittaa jotain, tosin ng:ssä noi on paremmin kiinni kuin omassa. Sitten tarkista kaikki alipaineletkut. Jos joku on irti ei näy välttämättä kuin tehohävikkinä. Lopuksi tarkista että huohottimen letkussa oleva takaiskuventtiili ei ole rikki.
Noi ahtoputket voi unohtaa koska kyseessä on vaparikone...

Jos bensan saanti ok... pumppu?, niin yx mahdollinen vika voipi olla vuotava virranjakajanakselin stefa. Eli öljyä "johtuu" akselia pitkin jakajan sisälle ja häiritsee sytytystä.


Onhan tämä tämmöstä hakuammuntaa, mutta jossakin se vika luuraa... :oops:
Buy12
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 14:03

Viesti Kirjoittaja Buy12 »

Kiitos vinkeistä, täytyy tarkistaa vihjepaikat.
Itse asiassa virranjakajan stefa hieman vuotaa, olen kyllä yrittänyt pitää jakajan puhtaana mutta josko kuitenkin...
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Tässä just mietin uudemman kerran tuota virranjakajan öljy vuotoa. :roll:
Jotenkin tuntus että se ei vielä riitä kuvailemaasi ongelmaan.
Kyllähän se öljy väärässä paikassa voipi pientä käyntihäiriötä aiheuttaa, mutta...

Kuitekin se virranjakajanstefa on vaihettavissa. Foorumilla on juttua siitä... (haku) :wink:
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3367
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mietin tuossa, että voisiko kaasuläpän asentoanturi oirehtia tuolla tavoin. Ts. moottorinohjaus saa asentoanturilta hetkellisesti väärää tietoa. Kaasun löysäys sitten muuttaa anturin asentoa, jolloin siltä tulee taas oikeaa tietoa. Ymmärtääkseni tuo asentoanturi on ihan säätövastus, mutta paremmin tietävät voinevat korjata.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin