Kytkin luistaa ja spekulointia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Tarkoitat varmaan sitä pohjamuovia joka nousee pyörän etupuolelta vähänmatkaa ylös, se ei maksa uutenakaan kuin alta 30,- :wink:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tommosissa osissa käytän b-osia, kytkimessä ja muissa kriittisissä komponenteissa ei ole ollut tapana tehdä kompromisseja. Hyvä sinänsä tietää että uusi maksaa 30€. B-osan ei kärsi maksaa kuin puolet korkeintaan. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja Termos »

Mertmi kirjoitti: Kytkimestähän tuli oikein hyvä. Alempaa se nyt ottaakin ja kevyemmin poljinkin toimii, mitä ennen.
Itsekin aikoinani yllätyin, kun jämäkämpi Aeron kytkin olikin poljintuntumaltaan kevyempi, mitä ikäloppu matalapaineisen originaali.
Uusi on aina uusi :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja arto »

Mikä on nykyään suositeltu paketti 9-5 2.3 kytkimelle seuraaville Newtoneille.

19T:llä noin 500nm
600Nm
700Nm
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

Sachs Race Engineerin kytkin, valmistajan antamat kestävyys lukemat

SRE asetelma + Normaali kulutuspinnalla oleva levy (SRE) 580Nm
SRE asetelma + Sintteri levy (SRE) 680Nm

Käyttäjien kokemusten perusteella kestää helposti nuo väännöt, tosin kytkin tulee tuolla asetelmalla aika raskaaksi käyttää. Naisväki ei ainakaan meillä tykkää ajella SREn asetelmalla varustetulla Saabilla :D
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Vastaa Viestiin