Viirusilmän halogeenivalot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
unski
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 13:26
Paikkakunta: Keskiuusimaa

Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja unski »

Onko kokemusta viirusilmän halogeenivalojen parantamiseen?
Laitoin Osramin 65W H7, mutta tuntuu että ei juurikaan auta valaisutehoon.
Muovit on kiillotettu, mutta ei niistä uuden veroisia saa.

Kertokaahan kokemuksista millä valotehoa on saatu paremmaksi.

Mitäköhän on ajateltu Saabilla kun toimivat hyvät halogeenit on vaihdettiin tommosiin surkeisiin muovilyhtyihin :(
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oliko nää sellaset et se tausta mustuu ajansaatossa?

jolloin valoteho pienenee. näin eräs asentaja kertoi mulle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja suapas »

Noi viirun halogeenit on tunnetusti surkeat, vs. vanhempien mallien valot... Mulla on viirussa xenonit puolikkaissa, eikä noissakaan ole kehumista, ko vertaa tohon -99 mallin valoihin...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Vaihdoin xsenonit ja pitkiin H7 nightbrakerit, eikä mulla ainakaan moittimista etteikö näkisi :D
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Viirun valot on häpeällisen huonot. Ilman xenoneta ei tuota olisi saanut edes myydä. Jälkeenpäin lailliseen xenonien asennus on työläs homma (mm. automaattinen tasonsäätö). Mulla on lisäpitkät xenonien kaverina ja niillä pärjää suht hyvin. Eli suosittelen lisäpitkien asentamista, jos paljon pitkää matkaa ajelee. Muita edullisia laillisia parannuksia ei taida olla.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Joo, samat mielipiteet, eli alkuperäiset xenonit ja niissä polttimoina jotku Philips VisionPlus tms. (+50% - ihan helevetin kalliit ko piti sillä oikealla numerosarjalla löytää). H7 -pitkinä jotku NightBreakerit tms. ja Hellan Comet300 vielä lisäpitkinä. Tuolla yhdistelmällä kehtaa ajella jo, muttei vedä mitenkään vertoja Mustangini valoihin... Jenkkixenonit (heijastinmalli ilman linssiä) ja kaverina 7,5" pistepitkät alkuperäisten sumuvalojen tilalla maskissa. Ja taivas valkenee
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
mtv68
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2015 19:59

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja mtv68 »

onko kukaan keksinyt ratkaisua heikkoihin halogeenivaloihin,siis tehokkaampia polttimoita tai jotain. vai hukkuuko valo niihin pullonpohja heijastimiin?
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Ilmeiseti tarkoitat faceliftin linssihalogeeneja ?

Muovi"lasien" kiillotus ja osramin 65wattiset taitaa olla ainut melkein laillinen keino.

Jos heiastin pinnat palaneet umpion sisältä, niin sitten umpion vaihto....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
mtv68
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2015 19:59

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja mtv68 »

juu siis viiru kyseessä. ja sen valot linssit suht ok. mutta onko se joku projektori valo olevinaan normaalipoltimo kumminkin. täytyy kokeilla tehokkaampia polttimoita sitten
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... amppu#spas

65Wattiset

Edittiä, sivun mukaan onkin 80 wattiset 8O Onkos kukaan kokeillu tommosia ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Miten mahtaa umpionpohja kestää 80W, saati 100W H7:ta, jos kerran pruukaavat palaa tummiksi jo normipolttimoilla? Pitää varmaan kokeilla, vai onko nämä "palaneet umpiot" juuri niitä, joissa ylikuumia halogeeneja on käytetty? Anyone?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja 3J »

Menisiköhän nuo 80 wattiset pitkissä, riittäisikö ilmavirta jäähdyttämään? Tosin eipä se ilmavirta sinne umpioon tai linssiin juuri puhalla. Kokeilu omalla vastuulla.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
mikatl73
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Marras 12, 2010 10:16
Paikkakunta: Kemiö

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja mikatl73 »

Itse bixenonit uusin polttimoin ja kaukovaloissa +110% Nightbreakerit. Suoraan eteen näyttää kohtuullisesti, mutta tienreunat liian huonosti. Noissa referenssiluku on jo 90, joten ei saisi lisäpitkiäkään. Kysyin tänään katsastuksessa, voinko ottaa alkuperäiset kaukovalot pois käytöstä ja laittaa kunnon lisäpitkät. Vastaus: ei saa. Aarghh!
Volvo V70'ssa mulla on H7 tilalla Cobran muutos xenonit ja toimi ihan mukavasti. Koitin passata samoja muutos xenoneja nyt viiruun H7 tilalle, mutta ei näytä mahtuvat polttimon aukkoon. Lanka ottaa kehykseen kiinni. Onkos joku kokeillut sopisiko joku muu merkkinen H7 muutosxenon paikalleen? Jos onnistui, miten kävi valokuvion? Valokuvion leveyshän on tärkeinpiä asioita, jotta huomaa tielle pyrkivät hirvet ja peurat aiemmin.
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Fakiiri kirjoitti:https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... amppu#spas

65Wattiset

Edittiä, sivun mukaan onkin 80 wattiset 8O Onkos kukaan kokeillu tommosia ?
Just vaihdoin omaan (Face-lift umpiot) noi 80w polttimot. On hyvä valo! Ja sen perusteella mitä juttelin taksikuskien kanssa jotka noita on käyttäneet jo pitkään ei ole kenellekkään tullut ongelmia....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Viirusilmän halogeenivalot

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

monella taksilla on femma käytös ...wirn
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin