Onko kokemusta viirusilmän halogeenivalojen parantamiseen?
Laitoin Osramin 65W H7, mutta tuntuu että ei juurikaan auta valaisutehoon.
Muovit on kiillotettu, mutta ei niistä uuden veroisia saa.
Kertokaahan kokemuksista millä valotehoa on saatu paremmaksi.
Mitäköhän on ajateltu Saabilla kun toimivat hyvät halogeenit on vaihdettiin tommosiin surkeisiin muovilyhtyihin
Noi viirun halogeenit on tunnetusti surkeat, vs. vanhempien mallien valot... Mulla on viirussa xenonit puolikkaissa, eikä noissakaan ole kehumista, ko vertaa tohon -99 mallin valoihin...
Viirun valot on häpeällisen huonot. Ilman xenoneta ei tuota olisi saanut edes myydä. Jälkeenpäin lailliseen xenonien asennus on työläs homma (mm. automaattinen tasonsäätö). Mulla on lisäpitkät xenonien kaverina ja niillä pärjää suht hyvin. Eli suosittelen lisäpitkien asentamista, jos paljon pitkää matkaa ajelee. Muita edullisia laillisia parannuksia ei taida olla.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Joo, samat mielipiteet, eli alkuperäiset xenonit ja niissä polttimoina jotku Philips VisionPlus tms. (+50% - ihan helevetin kalliit ko piti sillä oikealla numerosarjalla löytää). H7 -pitkinä jotku NightBreakerit tms. ja Hellan Comet300 vielä lisäpitkinä. Tuolla yhdistelmällä kehtaa ajella jo, muttei vedä mitenkään vertoja Mustangini valoihin... Jenkkixenonit (heijastinmalli ilman linssiä) ja kaverina 7,5" pistepitkät alkuperäisten sumuvalojen tilalla maskissa. Ja taivas valkenee
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
onko kukaan keksinyt ratkaisua heikkoihin halogeenivaloihin,siis tehokkaampia polttimoita tai jotain. vai hukkuuko valo niihin pullonpohja heijastimiin?
juu siis viiru kyseessä. ja sen valot linssit suht ok. mutta onko se joku projektori valo olevinaan normaalipoltimo kumminkin. täytyy kokeilla tehokkaampia polttimoita sitten
Miten mahtaa umpionpohja kestää 80W, saati 100W H7:ta, jos kerran pruukaavat palaa tummiksi jo normipolttimoilla? Pitää varmaan kokeilla, vai onko nämä "palaneet umpiot" juuri niitä, joissa ylikuumia halogeeneja on käytetty? Anyone?
Menisiköhän nuo 80 wattiset pitkissä, riittäisikö ilmavirta jäähdyttämään? Tosin eipä se ilmavirta sinne umpioon tai linssiin juuri puhalla. Kokeilu omalla vastuulla.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Itse bixenonit uusin polttimoin ja kaukovaloissa +110% Nightbreakerit. Suoraan eteen näyttää kohtuullisesti, mutta tienreunat liian huonosti. Noissa referenssiluku on jo 90, joten ei saisi lisäpitkiäkään. Kysyin tänään katsastuksessa, voinko ottaa alkuperäiset kaukovalot pois käytöstä ja laittaa kunnon lisäpitkät. Vastaus: ei saa. Aarghh!
Volvo V70'ssa mulla on H7 tilalla Cobran muutos xenonit ja toimi ihan mukavasti. Koitin passata samoja muutos xenoneja nyt viiruun H7 tilalle, mutta ei näytä mahtuvat polttimon aukkoon. Lanka ottaa kehykseen kiinni. Onkos joku kokeillut sopisiko joku muu merkkinen H7 muutosxenon paikalleen? Jos onnistui, miten kävi valokuvion? Valokuvion leveyshän on tärkeinpiä asioita, jotta huomaa tielle pyrkivät hirvet ja peurat aiemmin.
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Edittiä, sivun mukaan onkin 80 wattiset Onkos kukaan kokeillu tommosia ?
Just vaihdoin omaan (Face-lift umpiot) noi 80w polttimot. On hyvä valo! Ja sen perusteella mitä juttelin taksikuskien kanssa jotka noita on käyttäneet jo pitkään ei ole kenellekkään tullut ongelmia....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.