Tattis! Lähtee audi-killan kahvilukemistoksi täällä töissä....
Kommentteja viirusilmästä
Mitkähän käppyrät ne on sinne oikeen kaivaneet esille... En kiinnittänyt tuohon ensilukemalta huomiota mutta siellähän se tosiaan kummittelee.jmarin kirjoitti: Oikein edustavaa lukemista, kun 260 hv Saabista löytyy vain 225 hv.. Vääntökäyräkin on "hieman" eri näköinen kuin Saabin mainoksissa.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
jmarin kirjoitti:Oikein edustavaa lukemista, kun 260 hv Saabista löytyy vain 225 hv.. Vääntökäyräkin on "hieman" eri näköinen kuin Saabin mainoksissa.e0000333 kirjoitti:Tattis! Lähtee audi-killan kahvilukemistoksi täällä töissä....
Joo samaa katoin, mutta ei meillä nuo A-miehet käyristä mitään ymmärrä.... Loppupisteet ratkaisee.....muhahaa.....
Ja jokatapauksessa saan taas saman kommentin kuin ennenkin; "Joo ne Saabitkin on niitä autoja, jotka on otettu linjalta liian aikaisin pois, kun vetävät vain toisesta päästä"....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Aika huimat suoritusarvot olivat kyllä saaneet.. Ja vielä automaatille.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
RRI mittasi M2006 Aerosta 181kW pyörätehot:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=620
Aerojen suorituskyvystä oli aikaisemmin juttua tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47588
Eski
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=620
Aerojen suorituskyvystä oli aikaisemmin juttua tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47588
Eski
Re: Kommentteja viirusilmästä
Näyttää siis siltä, että viirusilmän taru päättyy neljään mallivuoteen (2006-2009). Kiinnostaisi tietää mitä muutoksia näinä vuosina autoihin on tehty, siis tekniset ja varustemuutokset?
Toinen kysymys liittyy Ruotsissa myytäviin 09 -malleihin. Siellä näyttäis olevan Aero 2.3t Bio. Onko kellää tästä mallista tietoa, pienpaine-etanoliaero?
Toinen kysymys liittyy Ruotsissa myytäviin 09 -malleihin. Siellä näyttäis olevan Aero 2.3t Bio. Onko kellää tästä mallista tietoa, pienpaine-etanoliaero?
9-5 Aero Wagon -06
Re: Kommentteja viirusilmästä
Tuliko jossakin vaiheessa alustaa parannuksia vai oliko 05 --> 06?
9-5 Aero Wagon -06
Re: Kommentteja viirusilmästä
Alustaa (käsittääkseni lähinnä iskareita) parannettiin viirusilmään, eli M06. Perusalustakin on selvästi jämäkämpi kuin vanhempi. Ainakaan omassa M07:ssa ei ole sport-alustaa vakiona. Jossain tuon ikäisissä vakioalustoissa on kuitenkin mm. sport-alustan kallistuksenvakaajat. Erot noissa vuosimalleissa 2006-09 ovat lähinnä kosmeettisia, kuten 9-5T mainitsi. Eniten on muuttunut perus-linear 2008, jolloin lineariin tuli vakioksi sport-etupenkit, korinväriset listat ja helmat yms. (jotka M07 oli linearin turbopilot varustelussa).
Eski
Eski
Re: Kommentteja viirusilmästä
Jep, ehdottomasti pitää olla xenonit, "viirusilmän" halogeenit on luvattoman surkeat Saabin valoiksi...
Omassa M2007:ssä on kahden vuoden (45K) aikana tarvinnut korjata takuuseen oikean takimmaisen sivulasin irronnut tiiviste (koko lasi piti vaihtaa) ja moottorin ja vaihdelaatikon välisen laipan ruuvien kiristys (öljyvuoto, jonka takia kiristettiin myös kannen pultit), sekä vaihtaa välkkyvät xenon-lamput kertaalleen.
Eski
Omassa M2007:ssä on kahden vuoden (45K) aikana tarvinnut korjata takuuseen oikean takimmaisen sivulasin irronnut tiiviste (koko lasi piti vaihtaa) ja moottorin ja vaihdelaatikon välisen laipan ruuvien kiristys (öljyvuoto, jonka takia kiristettiin myös kannen pultit), sekä vaihtaa välkkyvät xenon-lamput kertaalleen.
Eski
Re: Kommentteja viirusilmästä
Olen varmaan ainoa jonka mielestä paras yhdistelmä olisi alkuperäinen (oisko '98-'01) keula ja viimeisin ('06- ) perä. Ajoin kolme vuotta nollakakkosella wagonilla joka oli siis välimalli sekä etu- että takapäässä. Mielestäni etupää meni koko ajan huonompaan ja perä parempaan suuntaan. Oli sitten miten tojotan näköinen vaan, kaikkien muiden mielestä meinaan
V-P
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Re: Kommentteja viirusilmästä
Minkäs näköinen tuo uusi paneeli on? Onkos edelleen keskikonsolissa?9-5T kirjoitti:Varusteluhan muuttuu vuosittain ja maittain mutta muutoksia esim. -09 lasinnostimienkatkaisinpaneeli
Itse kyllä tykkään kovastikin viirusilmästä, tosin etupuskuri saisi olla samantyylinen kuin 04-05 Aerossa. Perävalot on vähän so so.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Kommentteja viirusilmästä
Perävalot on meikäläisen silmään sedanissa OK, farkussa melko kamalat. Vanha eemeli-mese tulee jotenkin farkun takalyhdyistä mieleen.tsaarela kirjoitti:Minkäs näköinen tuo uusi paneeli on? Onkos edelleen keskikonsolissa?9-5T kirjoitti:Varusteluhan muuttuu vuosittain ja maittain mutta muutoksia esim. -09 lasinnostimienkatkaisinpaneeli
Itse kyllä tykkään kovastikin viirusilmästä, tosin etupuskuri saisi olla samantyylinen kuin 04-05 Aerossa. Perävalot on vähän so so.
Nokka viirusilmässä on varsin onnistunut, mutta peräpää on vähän väkisin tehdyn oloinen, kuten sanottua, erityisesti farkussa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021