Kommentteja viirusilmästä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Kestihän tuo vähän tottua, ennenkuin alkoi näyttämään hyvältä, mutta nyt kun vertaa omaan autoon, niin vanha mikä vanha. Ensimmäinen sukupolvi alkaa näyttämään jo tosi vanhalta. Se on vaan nykyään niin hurjaa kun automallin uuditusväli on maksimissaan 6 vuotta ja kerran ainakin pitää vielä hioa välillä keulaa ja perää uuteen uskoon, niin siinä valossa ei ole ihme, että autotoimittajat haukkuvat vanhaksi. Mutta hyvinhän saabi on pärjännyt vanhaksi autoksi, esim kun 06 aero oli testissä audi a6 3.2 quotroa vastaan, hyvin pani kampoihin, vaikka audissa oli jopa ilmajousitus. Voitti pisteissä kokonaisarvostelun.
Ja rohkeutta saabin muotoiluun kaivataan, se on aina ollut tavamerkki. Jos ei näytä hyvältä, ostaa sen toisen ruotsalaismerkin, ei ulkonäkö ainakaan hätkähdytä eikä yllätä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

joukolainen kirjoitti:Kestihän tuo vähän tottua, ennenkuin alkoi näyttämään hyvältä, mutta nyt kun vertaa omaan autoon, niin vanha mikä vanha. Ensimmäinen sukupolvi alkaa näyttämään jo tosi vanhalta. Se on vaan nykyään niin hurjaa kun automallin uuditusväli on maksimissaan 6 vuotta ja kerran ainakin pitää vielä hioa välillä keulaa ja perää uuteen uskoon, niin siinä valossa ei ole ihme, että autotoimittajat haukkuvat vanhaksi. Mutta hyvinhän saabi on pärjännyt vanhaksi autoksi, esim kun 06 aero oli testissä audi a6 3.2 quotroa vastaan, hyvin pani kampoihin, vaikka audissa oli jopa ilmajousitus. Voitti pisteissä kokonaisarvostelun.
Ja rohkeutta saabin muotoiluun kaivataan, se on aina ollut tavamerkki. Jos ei näytä hyvältä, ostaa sen toisen ruotsalaismerkin, ei ulkonäkö ainakaan hätkähdytä eikä yllätä.

Mistä testistä puhut?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Eski kirjoitti:Varmaankin tästä: http://www.teknikensvarld.se/files/TV05 ... vsaudi.pdf

Eski
Tattis! Lähtee audi-killan kahvilukemistoksi täällä töissä.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

e0000333 kirjoitti:Tattis! Lähtee audi-killan kahvilukemistoksi täällä töissä.... :lol:
Oikein edustavaa lukemista, kun 260 hv Saabista löytyy vain 225 hv.. ;-) Vääntökäyräkin on "hieman" eri näköinen kuin Saabin mainoksissa.
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Aika hyvin kiihtyy silti kiihtyy...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

jmarin kirjoitti: Oikein edustavaa lukemista, kun 260 hv Saabista löytyy vain 225 hv.. ;-) Vääntökäyräkin on "hieman" eri näköinen kuin Saabin mainoksissa.
Mitkähän käppyrät ne on sinne oikeen kaivaneet esille... :roll: En kiinnittänyt tuohon ensilukemalta huomiota mutta siellähän se tosiaan kummittelee.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

jmarin kirjoitti:
e0000333 kirjoitti:Tattis! Lähtee audi-killan kahvilukemistoksi täällä töissä.... :lol:
Oikein edustavaa lukemista, kun 260 hv Saabista löytyy vain 225 hv.. ;-) Vääntökäyräkin on "hieman" eri näköinen kuin Saabin mainoksissa.

Joo samaa katoin, mutta ei meillä nuo A-miehet käyristä mitään ymmärrä.... :lol: Loppupisteet ratkaisee.....muhahaa.....
Ja jokatapauksessa saan taas saman kommentin kuin ennenkin; "Joo ne Saabitkin on niitä autoja, jotka on otettu linjalta liian aikaisin pois, kun vetävät vain toisesta päästä".... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Aika huimat suoritusarvot olivat kyllä saaneet.. Ja vielä automaatille.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

RRI mittasi M2006 Aerosta 181kW pyörätehot:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=620

Aerojen suorituskyvystä oli aikaisemmin juttua tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47588

Eski
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: Kommentteja viirusilmästä

Viesti Kirjoittaja APC »

Näyttää siis siltä, että viirusilmän taru päättyy neljään mallivuoteen (2006-2009). Kiinnostaisi tietää mitä muutoksia näinä vuosina autoihin on tehty, siis tekniset ja varustemuutokset?

Toinen kysymys liittyy Ruotsissa myytäviin 09 -malleihin. Siellä näyttäis olevan Aero 2.3t Bio. Onko kellää tästä mallista tietoa, pienpaine-etanoliaero?
9-5 Aero Wagon -06
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: Kommentteja viirusilmästä

Viesti Kirjoittaja APC »

Oisko vastaus myös kysymyksiin?
9-5 Aero Wagon -06
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: Kommentteja viirusilmästä

Viesti Kirjoittaja APC »

Tuliko jossakin vaiheessa alustaa parannuksia vai oliko 05 --> 06?
9-5 Aero Wagon -06
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kommentteja viirusilmästä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Alustaa (käsittääkseni lähinnä iskareita) parannettiin viirusilmään, eli M06. Perusalustakin on selvästi jämäkämpi kuin vanhempi. Ainakaan omassa M07:ssa ei ole sport-alustaa vakiona. Jossain tuon ikäisissä vakioalustoissa on kuitenkin mm. sport-alustan kallistuksenvakaajat. Erot noissa vuosimalleissa 2006-09 ovat lähinnä kosmeettisia, kuten 9-5T mainitsi. Eniten on muuttunut perus-linear 2008, jolloin lineariin tuli vakioksi sport-etupenkit, korinväriset listat ja helmat yms. (jotka M07 oli linearin turbopilot varustelussa).

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kommentteja viirusilmästä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, ehdottomasti pitää olla xenonit, "viirusilmän" halogeenit on luvattoman surkeat Saabin valoiksi...

Omassa M2007:ssä on kahden vuoden (45K) aikana tarvinnut korjata takuuseen oikean takimmaisen sivulasin irronnut tiiviste (koko lasi piti vaihtaa) ja moottorin ja vaihdelaatikon välisen laipan ruuvien kiristys (öljyvuoto, jonka takia kiristettiin myös kannen pultit), sekä vaihtaa välkkyvät xenon-lamput kertaalleen.

Eski
Vastaa Viestiin