Kommentteja viirusilmästä
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Kestihän tuo vähän tottua, ennenkuin alkoi näyttämään hyvältä, mutta nyt kun vertaa omaan autoon, niin vanha mikä vanha. Ensimmäinen sukupolvi alkaa näyttämään jo tosi vanhalta. Se on vaan nykyään niin hurjaa kun automallin uuditusväli on maksimissaan 6 vuotta ja kerran ainakin pitää vielä hioa välillä keulaa ja perää uuteen uskoon, niin siinä valossa ei ole ihme, että autotoimittajat haukkuvat vanhaksi. Mutta hyvinhän saabi on pärjännyt vanhaksi autoksi, esim kun 06 aero oli testissä audi a6 3.2 quotroa vastaan, hyvin pani kampoihin, vaikka audissa oli jopa ilmajousitus. Voitti pisteissä kokonaisarvostelun.
Ja rohkeutta saabin muotoiluun kaivataan, se on aina ollut tavamerkki. Jos ei näytä hyvältä, ostaa sen toisen ruotsalaismerkin, ei ulkonäkö ainakaan hätkähdytä eikä yllätä.
Ja rohkeutta saabin muotoiluun kaivataan, se on aina ollut tavamerkki. Jos ei näytä hyvältä, ostaa sen toisen ruotsalaismerkin, ei ulkonäkö ainakaan hätkähdytä eikä yllätä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
joukolainen kirjoitti:Kestihän tuo vähän tottua, ennenkuin alkoi näyttämään hyvältä, mutta nyt kun vertaa omaan autoon, niin vanha mikä vanha. Ensimmäinen sukupolvi alkaa näyttämään jo tosi vanhalta. Se on vaan nykyään niin hurjaa kun automallin uuditusväli on maksimissaan 6 vuotta ja kerran ainakin pitää vielä hioa välillä keulaa ja perää uuteen uskoon, niin siinä valossa ei ole ihme, että autotoimittajat haukkuvat vanhaksi. Mutta hyvinhän saabi on pärjännyt vanhaksi autoksi, esim kun 06 aero oli testissä audi a6 3.2 quotroa vastaan, hyvin pani kampoihin, vaikka audissa oli jopa ilmajousitus. Voitti pisteissä kokonaisarvostelun.
Ja rohkeutta saabin muotoiluun kaivataan, se on aina ollut tavamerkki. Jos ei näytä hyvältä, ostaa sen toisen ruotsalaismerkin, ei ulkonäkö ainakaan hätkähdytä eikä yllätä.
Mistä testistä puhut?
Mitkähän käppyrät ne on sinne oikeen kaivaneet esille...jmarin kirjoitti: Oikein edustavaa lukemista, kun 260 hv Saabista löytyy vain 225 hv..Vääntökäyräkin on "hieman" eri näköinen kuin Saabin mainoksissa.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
jmarin kirjoitti:Oikein edustavaa lukemista, kun 260 hv Saabista löytyy vain 225 hv..e0000333 kirjoitti:Tattis! Lähtee audi-killan kahvilukemistoksi täällä töissä....Vääntökäyräkin on "hieman" eri näköinen kuin Saabin mainoksissa.
Joo samaa katoin, mutta ei meillä nuo A-miehet käyristä mitään ymmärrä....

Ja jokatapauksessa saan taas saman kommentin kuin ennenkin; "Joo ne Saabitkin on niitä autoja, jotka on otettu linjalta liian aikaisin pois, kun vetävät vain toisesta päästä"....

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Aika huimat suoritusarvot olivat kyllä saaneet.. Ja vielä automaatille.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
RRI mittasi M2006 Aerosta 181kW pyörätehot:
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=620
Aerojen suorituskyvystä oli aikaisemmin juttua tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47588
Eski
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=620
Aerojen suorituskyvystä oli aikaisemmin juttua tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47588
Eski
Re: Kommentteja viirusilmästä
Näyttää siis siltä, että viirusilmän taru päättyy neljään mallivuoteen (2006-2009). Kiinnostaisi tietää mitä muutoksia näinä vuosina autoihin on tehty, siis tekniset ja varustemuutokset?
Toinen kysymys liittyy Ruotsissa myytäviin 09 -malleihin. Siellä näyttäis olevan Aero 2.3t Bio. Onko kellää tästä mallista tietoa, pienpaine-etanoliaero?
Toinen kysymys liittyy Ruotsissa myytäviin 09 -malleihin. Siellä näyttäis olevan Aero 2.3t Bio. Onko kellää tästä mallista tietoa, pienpaine-etanoliaero?
9-5 Aero Wagon -06
Re: Kommentteja viirusilmästä
Tuliko jossakin vaiheessa alustaa parannuksia vai oliko 05 --> 06?
9-5 Aero Wagon -06
Re: Kommentteja viirusilmästä
Alustaa (käsittääkseni lähinnä iskareita) parannettiin viirusilmään, eli M06. Perusalustakin on selvästi jämäkämpi kuin vanhempi. Ainakaan omassa M07:ssa ei ole sport-alustaa vakiona. Jossain tuon ikäisissä vakioalustoissa on kuitenkin mm. sport-alustan kallistuksenvakaajat. Erot noissa vuosimalleissa 2006-09 ovat lähinnä kosmeettisia, kuten 9-5T mainitsi. Eniten on muuttunut perus-linear 2008, jolloin lineariin tuli vakioksi sport-etupenkit, korinväriset listat ja helmat yms. (jotka M07 oli linearin turbopilot varustelussa).
Eski
Eski
Re: Kommentteja viirusilmästä
Jep, ehdottomasti pitää olla xenonit, "viirusilmän" halogeenit on luvattoman surkeat Saabin valoiksi...
Omassa M2007:ssä on kahden vuoden (45K) aikana tarvinnut korjata takuuseen oikean takimmaisen sivulasin irronnut tiiviste (koko lasi piti vaihtaa) ja moottorin ja vaihdelaatikon välisen laipan ruuvien kiristys (öljyvuoto, jonka takia kiristettiin myös kannen pultit), sekä vaihtaa välkkyvät xenon-lamput kertaalleen.
Eski
Omassa M2007:ssä on kahden vuoden (45K) aikana tarvinnut korjata takuuseen oikean takimmaisen sivulasin irronnut tiiviste (koko lasi piti vaihtaa) ja moottorin ja vaihdelaatikon välisen laipan ruuvien kiristys (öljyvuoto, jonka takia kiristettiin myös kannen pultit), sekä vaihtaa välkkyvät xenon-lamput kertaalleen.
Eski