OBD-vikailmoitukset katsastuksessa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Peter Finn kirjoitti:Kiitos RallyeSaab ja Suomik. Pyrin eilen menemään suoraan katsastukseen kun minun maallikkoautosähköpäässäni on "oikosulku" tässä kohtaa eli valo ei saisi palaa ja tiedän että se syttyy herkästi. Nyt koetan noudattaa molempia ohjeita, ajaa pitempi matka ja lukea uudelleen vikailmoitukset.
Selventääkseni siis itse vikakoodien lukeminenhan ei poista tallennettua dataa. :) Mutta älä myöskään poista vikakoodeja "varmuuden" vuoksi jos niitä ei lukijalla näy... Mutta jos valo jatkaa syttyilemistä ja sammuilemista, on se merkki tiensä päähan tulevasta osasta, tai jo rikkinäisestä osasta jos itse valoa sammuttelet(lue: vikamuistin tyhjennys) Ja tässä tapauksessa on vain sattuman ja onnen kauppaa jos autosi selviää katsurin kurituksesta... Joskus/aina viallinen lambda anturi ei oireile muuten kun sytyttämällä helikopterivalon(lue: moottorin häiriö valon) Mutta tuo oli vain arvaus... Mutta onnea katsurille jos pääset sinne asti sytyttämättä valoa.. :)
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Peter Finn kirjoitti:Tuttu autosähköasentaja otti "blokivalon" pois ja samalla ymmärtääkseni piti lähteä vikailmoitusten. Nyt ei kulkine mennytkään läpi katastuksesta, kun on ollut obd-vikailmoituksia. Not anderstanda.
Laita tänne ne koodit, mitä oli tullut?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Voin laittaa ensi viikon jälkeen.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

mää olen joskus nollannut koodit pois konttorin pihassa
ja saanu leiman.
vaan pihasta kun päässyt pois niin taas iloisesti valo palanut :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Vilkkuuko taikka palaako femmassa turhaan merkkivalot?

:mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Joudun palaamaan vanhaan aloittamaani ketjuun. Sain taas katsastuksesta läpi. Vaihdettiin ilmamassamittari eikä helikopterivalo palanut katastuksessa. Nyt syttyi uudelleen ja vielä herjaa

P0410 Toisioilma suihkutusjärjestelmä virhetoiminto
P0420 Katalysaattorivirhe
P1132 Happitunnistin, liian rikas seos

Mitenköhän tähän pitäisi suhtautua. Multa kerran otettiin joku muistaaksen juuri toisioilma sydeemi pois kun se purki akun.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Vastaa Viestiin