Peter Finn kirjoitti:Kiitos RallyeSaab ja Suomik. Pyrin eilen menemään suoraan katsastukseen kun minun maallikkoautosähköpäässäni on "oikosulku" tässä kohtaa eli valo ei saisi palaa ja tiedän että se syttyy herkästi. Nyt koetan noudattaa molempia ohjeita, ajaa pitempi matka ja lukea uudelleen vikailmoitukset.
Selventääkseni siis itse vikakoodien lukeminenhan ei poista tallennettua dataa. Mutta älä myöskään poista vikakoodeja "varmuuden" vuoksi jos niitä ei lukijalla näy... Mutta jos valo jatkaa syttyilemistä ja sammuilemista, on se merkki tiensä päähan tulevasta osasta, tai jo rikkinäisestä osasta jos itse valoa sammuttelet(lue: vikamuistin tyhjennys) Ja tässä tapauksessa on vain sattuman ja onnen kauppaa jos autosi selviää katsurin kurituksesta... Joskus/aina viallinen lambda anturi ei oireile muuten kun sytyttämällä helikopterivalon(lue: moottorin häiriö valon) Mutta tuo oli vain arvaus... Mutta onnea katsurille jos pääset sinne asti sytyttämättä valoa..
Peter Finn kirjoitti:Tuttu autosähköasentaja otti "blokivalon" pois ja samalla ymmärtääkseni piti lähteä vikailmoitusten. Nyt ei kulkine mennytkään läpi katastuksesta, kun on ollut obd-vikailmoituksia. Not anderstanda.
Laita tänne ne koodit, mitä oli tullut?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Joudun palaamaan vanhaan aloittamaani ketjuun. Sain taas katsastuksesta läpi. Vaihdettiin ilmamassamittari eikä helikopterivalo palanut katastuksessa. Nyt syttyi uudelleen ja vielä herjaa
P0410 Toisioilma suihkutusjärjestelmä virhetoiminto
P0420 Katalysaattorivirhe
P1132 Happitunnistin, liian rikas seos
Mitenköhän tähän pitäisi suhtautua. Multa kerran otettiin joku muistaaksen juuri toisioilma sydeemi pois kun se purki akun.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71