Selventääkseni siis itse vikakoodien lukeminenhan ei poista tallennettua dataa.Peter Finn kirjoitti:Kiitos RallyeSaab ja Suomik. Pyrin eilen menemään suoraan katsastukseen kun minun maallikkoautosähköpäässäni on "oikosulku" tässä kohtaa eli valo ei saisi palaa ja tiedän että se syttyy herkästi. Nyt koetan noudattaa molempia ohjeita, ajaa pitempi matka ja lukea uudelleen vikailmoitukset.
OBD-vikailmoitukset katsastuksessa
-
RallyeSaab
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa
Laita tänne ne koodit, mitä oli tullut?Peter Finn kirjoitti:Tuttu autosähköasentaja otti "blokivalon" pois ja samalla ymmärtääkseni piti lähteä vikailmoitusten. Nyt ei kulkine mennytkään läpi katastuksesta, kun on ollut obd-vikailmoituksia. Not anderstanda.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
Peter Finn
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa
Voin laittaa ensi viikon jälkeen.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa
mää olen joskus nollannut koodit pois konttorin pihassa
ja saanu leiman.
vaan pihasta kun päässyt pois niin taas iloisesti valo palanut
ja saanu leiman.
vaan pihasta kun päässyt pois niin taas iloisesti valo palanut
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa
Vilkkuuko taikka palaako femmassa turhaan merkkivalot?

Saab 9-5 2.0t 1998
-
Peter Finn
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: OBD-vikailmoitukset katsastuksessa
Joudun palaamaan vanhaan aloittamaani ketjuun. Sain taas katsastuksesta läpi. Vaihdettiin ilmamassamittari eikä helikopterivalo palanut katastuksessa. Nyt syttyi uudelleen ja vielä herjaa
P0410 Toisioilma suihkutusjärjestelmä virhetoiminto
P0420 Katalysaattorivirhe
P1132 Happitunnistin, liian rikas seos
Mitenköhän tähän pitäisi suhtautua. Multa kerran otettiin joku muistaaksen juuri toisioilma sydeemi pois kun se purki akun.
P0410 Toisioilma suihkutusjärjestelmä virhetoiminto
P0420 Katalysaattorivirhe
P1132 Happitunnistin, liian rikas seos
Mitenköhän tähän pitäisi suhtautua. Multa kerran otettiin joku muistaaksen juuri toisioilma sydeemi pois kun se purki akun.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71