Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Mitähän varten auto pitää laittaa vastaamaan aeroa? Sellaisia kuitenkin on jo valmiina myynnissä. Oisi vissiin pitäny laittaa ihmettelyketjuun.
Tuskin se kenellekkään on rahakysymys, (uutta mallia odotellessa).
Tuskin se kenellekkään on rahakysymys, (uutta mallia odotellessa).
9-5 Aero - 00
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
No niin no, ainakin ulkoisin puolin on kumma tapa laittaa " aeroksi" voin olla väärässäkin, mutta älkää korjatko.
9-5 Aero - 00
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ihan kiinnostuksena missähän markkina-alueella 9-5 Aero ei ole mallisarjan kallein? V6 Griffin jäi mallistosta jo niin kauan sitten pois että tuskin siihen nyt referoit?9-5T kirjoitti:Joillakin markkina-alueilla Aero on malliston tehokkain ja kallein joten ymmärrän hermostumisen kun todelliset erot tuodaan esiin.
Itseäni ei palaakaan hermostuta että 2.3T konellisen Saabin saan rakenneltua helpostikkin vastaamaan Aeroa, vaikka siihen ei saanutkaan Suomen markkina-alueella noita Sport Tech 2-tone penkkejä, mutta äkkiäkös sellaisetkin ompelee. Ja pian joku on jo kertomassa että nahkajakkarat on tosi syvältä, varskin kun ne ovat niin kylmät talvella yms. Tyyppikilvenkin voi väärentää

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Eikös noi ole ihan perus Aerossa olevat jakkarat? Omassakin on samat.Mimmi kirjoitti:Http://www.blocket.se/helsingborg/Saab_ ... w=3&last=1
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
9-5T kirjoitti:Viirusilmissä on ulkoiset erot vähissä, linearia taisi saada ilman sivuhelmoja ja kaikissa ei ole sport putkea, keulassa ei ole mitään eroa.Julle kirjoitti:No niin no, ainakin ulkoisin puolin on kumma tapa laittaa " aeroksi" voin olla väärässäkin, mutta älkää korjatko.
Juu vähä ja vähä, tällä palstalla on vängätty vielä pienemmistäkin asioista.
Loppujen lopuksi minulle ihan sama, en saa myöskään autoni hankintahintaa/ veroa vähennettyä verotuksessa, eikä auto ole minulle työväline, joten ykslysti kaikille verotusarvoille, jonka tähden monesti päädytään malliston ei ainakaan kalleimpaan malliin. ( juu ei ole aero kallein.)
9-5 Aero - 00
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Totta. Ero Aeroon on esiasennetut Xenon (Aerossa optio) valot ja matte kromi grilli (Hirsch:ltä saanut jo pitkän aikaa) + erinäköiset 17" vanteet kun Aerossa (mitkä tuskin hintaan vaikuttaa).9-5T kirjoitti:Lainaus muutama sivu aiemmin US version hinnat ja tuo griffin ei ole V6 vaan 260hv 4-syl samoin kuin Aero ja 2.3T
Huoltokirjastahan sen näkee. Tarkempi koodi tulee olla K36/L36. Suomessa ollut saatavilla virallisen varuselistan mukaan Aeroon + 800€ lisähintaan.9-5T kirjoitti:Eiköst noi mun penkit ole tuollaiset Sport Tech 2-tone tosin reiällisellä nahalla.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Suomessa nuo jakkarat olivat vakiona aerossa 2006 ja 2007 lisävarusteena +800€, myös vectoriin sai, mutta ei 2006 , 2007 kangas nahka jakkarat vakiona molemmissa, 2008 ei tietoa. Ruotsissa taas meni juuri päinvastoin, paitsi että ei ollut lisähintaa koko nahalle aerossa, tuli tutustuttua tuohon puoleen, kun hommailin tuota omaani keväällä Ruotsista.Mimmi kirjoitti:Http://www.blocket.se/helsingborg/Saab_ ... w=3&last=1
Talouskysymykseen, eka aero Saksasta -10000 eroa Suomen hintatasoon keskimäärin ja sen kun myin 4 vuoden hyvän palvelun jälkeen, sain hakurahat nykyiseen ja jäi vielä muutama tuhat veroihin, varustelu kohtuullisen täydellinen mm oma navi uusimmalla kartta-aineistolla, ei juuri Suomessa myydyissä ole, säästö keväällä myynnissä oleviin muutamiin aeroihin, yhdestä yritin tosissaan kauppaa reilusti yli 10000, eli ei ole raha kysymyskään, enemmän viitseliäisyys kysymys.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Sen verran vielä täytyy lämpimikseen jatkaa, että kaikki Suomessa myynnissä olevat Aerot tuli tuolloin kartoitettua ja kotinurkilta olisi löytynyt 15K ajettu M2005 AeroWagon, mutta kun se oli manuaali ja väriltään punainen, niin uusi pappa-pilotti vei voiton. Jos tuo Aero olisi ollut automaatti ja vaikkapa hopean värinen, niin sitten olisi jo ollutkin huomattavasti vaikeampi valinta...eklunto1 kirjoitti:Kiitos ensimmäisestä rehellisestä kommentista tässä keskustelussaEski kirjoitti:Aeroni viat eivät liittyneet Aero-merkkiin, vaan olivat yleisiä tyyppvikoja (kuten tiedetään). Yhtenä esimerkkinä vain, että Aeron voi vaihtaa pappamalliin ja siitäkin voi selvitä ihan tyytyväisenä. Olisin ilman muuta ostanut uuden Aeron, jos rahat olisi riittäneet.
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Edelleen, tämä keskustelu on täysin epärelevanttia, sillä ainoa oikea voimapaketti ysivitosen tapaiseen mukamas-isoon autoon on tuo automaatti 3,0t. Piste. 

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Paitsi M2006-07 Linearissa oli vakiona mustat helmat (M2007 Linearit taitavat olla kaikki TurboPilotteja, joten niissäkin on korinväriset helmat).9-5T kirjoitti: Ainakin kaikki arc ja linear viirusilmät joissa on sport putki on ulkoa saman näköisiä kuin aero paitsi merkki.
Eski
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ei kaikissa markkina-alueissa. Esim US:ssa mistä 9-5T referoi, missä ko grilli on vain Griffinissä.Mimmi kirjoitti: MY-09:ssä kaikissa malleissa on mattakromit.
Minä, sillä aluperäinen kysyjä ei kysynyt mitä eroa varusteluissa on eri markkina-alueilla. Tästä alkaa tulemaan hauskaa, kun sotketaan kaikki eri markkina-alueet ja niiden tarjoamat keskenään.Mimmi kirjoitti: Kuka puhui Suomesta?

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Mimmi kirjoitti:Suositelen sitten joukolaisen viestin lukemista ajatuksella, kun siinä nimenomaan puhuttiin myös muista markkinoista (Ruotsista). Ruotsikin on tietääkseni EUssa, vaikkei Euroa tunnustakaan viralliseksi valuutakseen (paitsi muutamat edistykselliset kunnat). Eli EU-markkinoillakin löytyy myös em. verhoiluja myös ei-areoista.
Heh

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Totta. Griffin on pääsääntöisesti ollut se kallein/varustelluin malli ja Aero tehokkain. No tuokin meni uusiksi mm. meidän kotimarkkina-alueen Griffinien kanssa.9-5T kirjoitti: Minäkin pidin aeroa tehokkaimpana mutta tämän jutun perusteella tuli opittua totuus tuostakin asiasta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Onkos tämän keskustelun tulos se että aeroa ei kannata hankkia? Helpottais kovasti tuota viestiketjun aloittajaa kun hänen ei tarvitsisi seurata tätä loputonta kikkailua nippelitiedoilla. Vai teenkö nyt tässä yhteenvedon? Elikkä: älä hyvä mies osta aeroa, älä ainakaan manuaalia perusaeropenkeillä ja ilman virisarjaa (etenkin jos ajat maaseudulla). Osta sen sijaan uudempi arckivectorlinear ja koppa irto-osia ja toinen koppa kaljaa osien kiinnittämisen helpottamiseksi. Tai oikeastaan parasta kun unohdat femmat kokonaan ja hankit bemarin, vollen tai vaikkapa audismin. Elämä teininä oli aikoinaan vaikeaa mutta lastenlekkiä verrattuna elämään saapistina.......
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
mattiruu kirjoitti:Onkos tämän keskustelun tulos se että aeroa ei kannata hankkia? Helpottais kovasti tuota viestiketjun aloittajaa kun hänen ei tarvitsisi seurata tätä loputonta kikkailua nippelitiedoilla. Vai teenkö nyt tässä yhteenvedon? Elikkä: älä hyvä mies osta aeroa, älä ainakaan manuaalia perusaeropenkeillä ja ilman virisarjaa (etenkin jos ajat maaseudulla). Osta sen sijaan uudempi arckivectorlinear ja koppa irto-osia ja toinen koppa kaljaa osien kiinnittämisen helpottamiseksi. Tai oikeastaan parasta kun unohdat femmat kokonaan ja hankit bemarin, vollen tai vaikkapa audismin. Elämä teininä oli aikoinaan vaikeaa mutta lastenlekkiä verrattuna elämään saapistina.......

Ketjun aloittaja on varmasti jo unohtanut Saabit ja nauraa makeasti jossain toisella foorumilla.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08