ostovinkkejä ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Saabismi on seikkailu.

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

ng900aero kirjoitti:Varmin (ja varmaankin miellyttävin) keino on hankkia kutoskoneellinen :wink:
Mutta tuossapa ne yleisimmät hommat taisivat ollakin, eipä niistä 100% varmuutta saa oikein millään.
Tuo oli pelkkä heitto, noita kutosia on senverta vähän että tiedä mitä ihmeellisiä vikoja niistä sitten löytyykään Ja ainakin mua vierastuttaa se epäsymmetrinen ahtaminen.
Luulisi että alle 50tkm ajettu kärry on täysin kunnossa kaikin puolin.
Niinpä, vähän se tuntui hypyltä pimeään kun hiljan ostin vähän ajetun MY2001 Griffinin. Auto vaan tuntuu ja näyttää hyvältä. Toivon että vaikutelma säilyy, eikä suurempaa "asiaankuulumatonta" remppaa tule eteen. Toisaalta, mahdollinen remontti ei tunnu etukäteen ajateltuna edes kirvelevän, auto on sen väärti. Saabismi on paitsi sairaus myös seikkailu.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:No vähän meni sitten pojilla osien hinta pieleen. Joku taisi mainitakin, että osien hinta on tullut äskettäin reippaasti alas, joten ehkä 2000 euroa oli se vanha hinta... Väittivät myös Laakkosella, että kone on purettava, kun ketju vaihdetaan.

Eski
Kaiken kertomasi pohjalta suosittelisin välttämään Laakkosta ja kääntymään asiantuntevan huollon puoleen :D
Pitäisköhän niille ostaa WIS sinne korjamolle :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Saabismi on seikkailu.

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

pulkkane kirjoitti:
Niinpä, vähän se tuntui hypyltä pimeään kun hiljan ostin vähän ajetun MY2001 Griffinin. Auto vaan tuntuu ja näyttää hyvältä. Toivon että vaikutelma säilyy, eikä suurempaa "asiaankuulumatonta" remppaa tule eteen. Toisaalta, mahdollinen remontti ei tunnu etukäteen ajateltuna edes kirvelevän, auto on sen väärti. Saabismi on paitsi sairaus myös seikkailu.
Niin onhan tuo opelin kutonen iankaikkisen vanha konstruktio, eli saattaa olla kestävä, eikös se ole ihan hyvän koneen maineessa Opel-piireissä?

Onko konehuoneessa tosiaan niin vähän tilaa ettei olisi mahdollista rakentaa 6->1 pakosarjaa tai sitten laittaa tuplaturboa?

Mitenkä mahtaa vaikuttaa tuo toisen puolen kovempi pakovastus koneen kestävyyteen, ja kun tuolla pienellä turbolla on ilmeisesti haettu vain isompaa vääntöä niin onko tuossa edes laskettu puristuksia verrattuna vapariin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6672
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eikös sen virallisen tiedotteen mukaan takuu koske myös M2003. 2004-mallissa on tehty joku muutos huohotinjärjestelmään ja näin ollen koko ongelmaa ei ole M2004 eteenpäin. Näin ainakin väittävät...

Eski
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Re: Saabismi on seikkailu.

Viesti Kirjoittaja Haksu »

ng900aero kirjoitti:
pulkkane kirjoitti:
Niinpä, vähän se tuntui hypyltä pimeään kun hiljan ostin vähän ajetun MY2001 Griffinin. Auto vaan tuntuu ja näyttää hyvältä. Toivon että vaikutelma säilyy, eikä suurempaa "asiaankuulumatonta" remppaa tule eteen. Toisaalta, mahdollinen remontti ei tunnu etukäteen ajateltuna edes kirvelevän, auto on sen väärti. Saabismi on paitsi sairaus myös seikkailu.
Niin onhan tuo opelin kutonen iankaikkisen vanha konstruktio, eli saattaa olla kestävä, eikös se ole ihan hyvän koneen maineessa Opel-piireissä?

Onko konehuoneessa tosiaan niin vähän tilaa ettei olisi mahdollista rakentaa 6->1 pakosarjaa tai sitten laittaa tuplaturboa?

Mitenkä mahtaa vaikuttaa tuo toisen puolen kovempi pakovastus koneen kestävyyteen, ja kun tuolla pienellä turbolla on ilmeisesti haettu vain isompaa vääntöä niin onko tuossa edes laskettu puristuksia verrattuna vapariin?
Asiantuntevan kaverin mukaan tuplan laittaminen kutoseen ei ole suurikaan temppu------> ainoastaan aikaa viepä.

Nimimerkki " Harkinnassa tuplaturbo"
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Vastaa Viestiin