Vaha-asiaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Jäätelöautolle sama 40e ja kukaan ei huutele mitään :lol:
:D Kuinka pitkäksi ajaksi ne saa hiljennettyä tuolla neljälläkympillä, vai onko kertaluonteinen suoritus? :D Pimputtelevat ihan talomme edessä :evil:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti: centtiäkään en niille häiriköille anna.
Se on vähän makuasia että minkä huutoa haluaa kuunnella... Jäätelöauto huutaa vaan kerran viikossa mutta jos kakarat ei saa jäätelöä niin ne huutaa koko ajan :)
9000CS 2,3
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

potkuhousu kirjoitti:ja tässä vastaus:
procter kuluttajapalvelu kirjoitti: Fairy original ei sisällä silikoonia eikä silikoonijohdannaisia aineita missään muodossa
nauhoitin vielä puhelun varmuuden vuoksi :) joten se siitä huhusta
Hieno homma!

Netti hautkaan ei tuottaneet tulosta tuon sisällöstä. Joten jos näin vakuuttavat niin näin se varmaan sitten on. Onpahan tuokin kauan
elänyt huhu sitten kuopattu.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kauan eläköön Fairy!! En ole muistaakseni koskaan ostanut mitään autoshampoota :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MattiR
"Turbo"
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Ns autosamppoot ovat mielestäni aivan hukkainvestointi. Eivät minun kokemukseni tee mitään muuta kuin vaahtoavat. Itse pesen auton ennen vahausta aina Lensitil-liuotinpesuaineella ja lämpimällä vedellä. Sillä konstilla lähtee pinttynytkin lika ilman isompaa hankausta. Ja loppu lika lähtee sitten vahalla, esim. Auto Glymin Extra Closs irrottaa likaa hyvin vaikka ei hankausaineita sisälläkään. Näillä resepteillä maalipinta on pysynyt virheettömänä ainakin seitsemän vuotta. Lukuunottamatta tietysti kauppojen parkkipaikoilla kylkiin ilmaantuneita lommoja, jotka kanssa-autoilijat ovat ovillaan paukuttaneet. Sääntö tuntuu olevan se, että mitä kiiltävämpi kiesi, sitä hanakammin niitä lommoja kylkiin paukutellaan. :evil:
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kuinkahan kauan tuon autoglymin pitää antaa kuivua ennen kuin voi vetää seuraavan vahauksen päälle?
9000CS 2,3
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

vaahto on siitä hyvä asia että se liukastuttaa pestävää pintaa ja estää näin naarmujen syntymistä kun sieni ei välttämättä kosketa suoranaisesti maalipintaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Milläs fairymiehet pesee autoaan vahausten välissä....
Eikös se vie vahatkin pinnasta samantien.
Eikös tähän olisi vaikka jokin Glymin pesuaine kivempi ratkaisu.
Jos kaikki lika ja rasva halutaan pois niin silloin fairy on ykkönen....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

e0000333 kirjoitti:Milläs fairymiehet pesee autoaan vahausten välissä....
Eikös se vie vahatkin pinnasta samantien.
Eikös tähän olisi vaikka jokin Glymin pesuaine kivempi ratkaisu.
Jos kaikki lika ja rasva halutaan pois niin silloin fairy on ykkönen....
Ja sehän siinä parasta onkin ettei Fairy vie vahaa, jokainen kokeilkoon itse.
Edit: mä olenkin aina ihmetellyt miksi autoja pitää vahata niin usein = vääränlaiset pesuaineet, 4-5 kertaa vuodessa vahaa päälle ja kiiltää kuin uusi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MattiR
"Turbo"
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Tuo vaahdon naarmuuntumista estävä vaikutus lienee totta. Olen samaa mieltä siitä, että ei autoa sinänsä kauhean usein tarvitse vahata. Tärkeää on pestä auto riittävän usein ettei lika pääse pinttymään. Oman kokemukseni mukaan hyvin vahatusta autosta lika lähtee pelkällä vedellä. Poikkeuksen muodostaa suolalika, joka takertuu vahattuunkin pintaan laakista. Sen irrottamiseen en ole löytänyt muuta keinoa kuin tuo mainitsemani Lensitil. Siksi auton joutuu valitettavasti talvisaikaan vahaamaan periaatteessa jokaisen pesukerran jälkeen jos maalipinnan haluaa pitää moitteettomassa kunnossa.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ng900aero kirjoitti: Ja sehän siinä parasta onkin ettei Fairy vie vahaa, jokainen kokeilkoon itse.
Edit: mä olenkin aina ihmetellyt miksi autoja pitää vahata niin usein = vääränlaiset pesuaineet, 4-5 kertaa vuodessa vahaa päälle ja kiiltää kuin uusi.
Fairy vie vahat ja kaikki pinnasta jolloin pinta jää ilman suojaa. Eli käyttäkä tätä ihmeainetta vain jos haluatte pinnasta poistaa vahan ja rasvan.

Mut pesut kannattaa tehdä sillä pesuaineella joka on tehty vahalle jota käytit. Eli Auto Glym omalla tuotteella jos olet vahannut auton ko tuotteilla. Parhaan tuloksen saa kun käyttää saman valmistajan tuotteita. Zainot zainoina, Korrekit korrekkeina jne...

Liuottimien käytössä olkaa tarkkoina ettei se pääse kuivumaan pintaan. Tulee muuten inhottavia läikkiä joita ei tahdo saadapois. Sama koskee kuivunutta pesuainetta ja ihan kuivuneita vesipisaroita. Mustassa autossa kun näkee kaiken.

Hyvin hoidettu maalipinta tuo jälleenmyyntiarvoa jonka huomasimme kun veljeni myi autoaan ilman vahaa ja vahattuna. Vahattuna autosta tuli toista tonnia enemmän rahaa. Ostaja oli tyytyväinen ja samoin myyjä. Jossain päin Suomen on nyt todella kiiltävä Opel omistajansa ilona :)

EDIT: Se miksi minä puhun juuri Fairystä johtuu siitä että se on toiminut eteenkin Zainon kanssa hyvin ja AG:kin
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ok, no sitten mulla on vaan autoissani ollut niin kiiltävä ja hiano maalipinta että näyttävät pesun jälkeen kuivuttuaankin juuri vahatuilta :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tässä AutoGlym vinkki:

Laiton perheen leasing auton AG tuotteilla kiiltäväksi ja ilman pyörrejälkiä seuraavasti (emännän piili):
Pesu AG pesuaineella ja pesin auton sienellä vaakasuuntaisesti (keulasta perään päin). Mekaanisessa pesussa tulee aina naarmuja joten tehdään ne yhden suuntaisesti keulasta perään.
Vahaus sitten AG punaisella ja laittamalla vahaa sieneen pieniä annoksia. Vahaus tehtiin nyt pysty suuntaisesti jotta niihin vaajasuuntaisiin naarmuihin jäisi mahdollisimman paljon vahaa. Vahaa lisätään vasta kun sienestä ei jää vahaa maalipintaan (ohut kerros). Kuivuminen 10-15min ja pyyhintä samalla tavalla ylös alas liikkein.
AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).

Tulos oli hyvä sillä suurin osa pinta naarmuista jäi vahan alle piiloon koska tein ristikkäisin liikkein pesun ja vahauksen. Oma autoni kyllä valitettavasti kiilti paremmin mutta ihan ok tuli kilpailijan tuotteillakin :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Ajattelin hankkia kiillotuskoneen. Onko näissä saatavilla olevissa halvoissa koneissa mitään eroja? Niitähän myydään lähes joka marketissa ja sekatavaraliikkeessä, hinnat alkaen noin 15€.

Onko noista koneista mitään hyötyä, kannattaako ostaa, vai hinkkaanko käsin?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

potkuhousu kirjoitti: AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).
Itse olen aina Glymin kultaisen antanut kuivua kunnolla (kuten purkin kyljessäkin sanotaan) ainakin pari tuntia. Koskaan ei ole "jämähtänyt" vaikka onkin jäänyt lämpimään autotalliin yöksi, aamulla on kiillotettu.
Vastaa Viestiin