Mimmi kirjoitti:Jäätelöautolle sama 40e ja kukaan ei huutele mitään
Vaha-asiaa
-
Saappi Kuski
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Hieno homma!potkuhousu kirjoitti:ja tässä vastaus:nauhoitin vielä puhelun varmuuden vuoksiprocter kuluttajapalvelu kirjoitti: Fairy original ei sisällä silikoonia eikä silikoonijohdannaisia aineita missään muodossajoten se siitä huhusta
Netti hautkaan ei tuottaneet tulosta tuon sisällöstä. Joten jos näin vakuuttavat niin näin se varmaan sitten on. Onpahan tuokin kauan
elänyt huhu sitten kuopattu.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ns autosamppoot ovat mielestäni aivan hukkainvestointi. Eivät minun kokemukseni tee mitään muuta kuin vaahtoavat. Itse pesen auton ennen vahausta aina Lensitil-liuotinpesuaineella ja lämpimällä vedellä. Sillä konstilla lähtee pinttynytkin lika ilman isompaa hankausta. Ja loppu lika lähtee sitten vahalla, esim. Auto Glymin Extra Closs irrottaa likaa hyvin vaikka ei hankausaineita sisälläkään. Näillä resepteillä maalipinta on pysynyt virheettömänä ainakin seitsemän vuotta. Lukuunottamatta tietysti kauppojen parkkipaikoilla kylkiin ilmaantuneita lommoja, jotka kanssa-autoilijat ovat ovillaan paukuttaneet. Sääntö tuntuu olevan se, että mitä kiiltävämpi kiesi, sitä hanakammin niitä lommoja kylkiin paukutellaan. 
-
Saappi Kuski
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
vaahto on siitä hyvä asia että se liukastuttaa pestävää pintaa ja estää näin naarmujen syntymistä kun sieni ei välttämättä kosketa suoranaisesti maalipintaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ja sehän siinä parasta onkin ettei Fairy vie vahaa, jokainen kokeilkoon itse.e0000333 kirjoitti:Milläs fairymiehet pesee autoaan vahausten välissä....
Eikös se vie vahatkin pinnasta samantien.
Eikös tähän olisi vaikka jokin Glymin pesuaine kivempi ratkaisu.
Jos kaikki lika ja rasva halutaan pois niin silloin fairy on ykkönen....
Edit: mä olenkin aina ihmetellyt miksi autoja pitää vahata niin usein = vääränlaiset pesuaineet, 4-5 kertaa vuodessa vahaa päälle ja kiiltää kuin uusi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuo vaahdon naarmuuntumista estävä vaikutus lienee totta. Olen samaa mieltä siitä, että ei autoa sinänsä kauhean usein tarvitse vahata. Tärkeää on pestä auto riittävän usein ettei lika pääse pinttymään. Oman kokemukseni mukaan hyvin vahatusta autosta lika lähtee pelkällä vedellä. Poikkeuksen muodostaa suolalika, joka takertuu vahattuunkin pintaan laakista. Sen irrottamiseen en ole löytänyt muuta keinoa kuin tuo mainitsemani Lensitil. Siksi auton joutuu valitettavasti talvisaikaan vahaamaan periaatteessa jokaisen pesukerran jälkeen jos maalipinnan haluaa pitää moitteettomassa kunnossa.
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Fairy vie vahat ja kaikki pinnasta jolloin pinta jää ilman suojaa. Eli käyttäkä tätä ihmeainetta vain jos haluatte pinnasta poistaa vahan ja rasvan.ng900aero kirjoitti: Ja sehän siinä parasta onkin ettei Fairy vie vahaa, jokainen kokeilkoon itse.
Edit: mä olenkin aina ihmetellyt miksi autoja pitää vahata niin usein = vääränlaiset pesuaineet, 4-5 kertaa vuodessa vahaa päälle ja kiiltää kuin uusi.
Mut pesut kannattaa tehdä sillä pesuaineella joka on tehty vahalle jota käytit. Eli Auto Glym omalla tuotteella jos olet vahannut auton ko tuotteilla. Parhaan tuloksen saa kun käyttää saman valmistajan tuotteita. Zainot zainoina, Korrekit korrekkeina jne...
Liuottimien käytössä olkaa tarkkoina ettei se pääse kuivumaan pintaan. Tulee muuten inhottavia läikkiä joita ei tahdo saadapois. Sama koskee kuivunutta pesuainetta ja ihan kuivuneita vesipisaroita. Mustassa autossa kun näkee kaiken.
Hyvin hoidettu maalipinta tuo jälleenmyyntiarvoa jonka huomasimme kun veljeni myi autoaan ilman vahaa ja vahattuna. Vahattuna autosta tuli toista tonnia enemmän rahaa. Ostaja oli tyytyväinen ja samoin myyjä. Jossain päin Suomen on nyt todella kiiltävä Opel omistajansa ilona
EDIT: Se miksi minä puhun juuri Fairystä johtuu siitä että se on toiminut eteenkin Zainon kanssa hyvin ja AG:kin
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tässä AutoGlym vinkki:
Laiton perheen leasing auton AG tuotteilla kiiltäväksi ja ilman pyörrejälkiä seuraavasti (emännän piili):
Pesu AG pesuaineella ja pesin auton sienellä vaakasuuntaisesti (keulasta perään päin). Mekaanisessa pesussa tulee aina naarmuja joten tehdään ne yhden suuntaisesti keulasta perään.
Vahaus sitten AG punaisella ja laittamalla vahaa sieneen pieniä annoksia. Vahaus tehtiin nyt pysty suuntaisesti jotta niihin vaajasuuntaisiin naarmuihin jäisi mahdollisimman paljon vahaa. Vahaa lisätään vasta kun sienestä ei jää vahaa maalipintaan (ohut kerros). Kuivuminen 10-15min ja pyyhintä samalla tavalla ylös alas liikkein.
AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).
Tulos oli hyvä sillä suurin osa pinta naarmuista jäi vahan alle piiloon koska tein ristikkäisin liikkein pesun ja vahauksen. Oma autoni kyllä valitettavasti kiilti paremmin mutta ihan ok tuli kilpailijan tuotteillakin
Laiton perheen leasing auton AG tuotteilla kiiltäväksi ja ilman pyörrejälkiä seuraavasti (emännän piili):
Pesu AG pesuaineella ja pesin auton sienellä vaakasuuntaisesti (keulasta perään päin). Mekaanisessa pesussa tulee aina naarmuja joten tehdään ne yhden suuntaisesti keulasta perään.
Vahaus sitten AG punaisella ja laittamalla vahaa sieneen pieniä annoksia. Vahaus tehtiin nyt pysty suuntaisesti jotta niihin vaajasuuntaisiin naarmuihin jäisi mahdollisimman paljon vahaa. Vahaa lisätään vasta kun sienestä ei jää vahaa maalipintaan (ohut kerros). Kuivuminen 10-15min ja pyyhintä samalla tavalla ylös alas liikkein.
AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).
Tulos oli hyvä sillä suurin osa pinta naarmuista jäi vahan alle piiloon koska tein ristikkäisin liikkein pesun ja vahauksen. Oma autoni kyllä valitettavasti kiilti paremmin mutta ihan ok tuli kilpailijan tuotteillakin
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ajattelin hankkia kiillotuskoneen. Onko näissä saatavilla olevissa halvoissa koneissa mitään eroja? Niitähän myydään lähes joka marketissa ja sekatavaraliikkeessä, hinnat alkaen noin 15€.
Onko noista koneista mitään hyötyä, kannattaako ostaa, vai hinkkaanko käsin?
Onko noista koneista mitään hyötyä, kannattaako ostaa, vai hinkkaanko käsin?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Itse olen aina Glymin kultaisen antanut kuivua kunnolla (kuten purkin kyljessäkin sanotaan) ainakin pari tuntia. Koskaan ei ole "jämähtänyt" vaikka onkin jäänyt lämpimään autotalliin yöksi, aamulla on kiillotettu.potkuhousu kirjoitti: AG kultainen samalla tavalla kuin punainenkin mahdollisimman vähän vahaa. Kuivuminen 15 min ja pyyhintä taas ylös alas liikkein. Meinas kulta jämähtää kiinni joten teetti aika lailla työtä. Pyyhin pinnan kahteen kertaan puhtaalla puuvilla pyyhkeellä ja tokalla kerralla hankasin aika voimakkaasti (ylös-als liikkein).