9-5:ssa on kyllä muutenkin aika jäykkä kori joten tuskin mitään mullistavaa tuolla saavuttaa, mutta olishan sitten sellainenkinAksu900 kirjoitti:Tuosta laitat sitten kokemuksia! Että tiiän kannattaako itellekin tekasta.Frostgrey kirjoitti: ..
Ajan kuluksi voisi vielä hitsailla etupäähän kunnollisen poikkituen.
9-5 Aero filmipätkä/alustajuttua
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sohaisenpa ampiaspesää minäkinPetter kirjoitti:Minä en myöskään ymmärrä, että 9-5 tärisisi tai värisis tai huojuisi. Minusta 9-5:ssa ei vauhti juuri tunnu ja meno vakaata isoillakin nopeuksilla ja vetelykin on korkeintaan lievää, esimerkiksi verrattuna vanhaan ng 900 turbooni.
Kyllä meikäläisen 9-5:n perä huojuu ja heiluu vaikka siinä on tänä vuonna vaihdetut iskarit (Monroe Reflex). Tarttee vissiin vaihtaa sporttialustaan, niin saa kaikki kilkkeet kohdalleen kerralla (tai ostaa konit).
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Nyt pitää muistaa että se og on nykyään vanha auto. Esimerkiksi ihan vakio t16 alusta kaikki palikat uusittuna ja kunnon renkailla on todella toimiva kurveissa. Mukavuus toki jää kauas 9-5 alustasta ja nämähän jokainen pisteyttää oman makunsa mukaan. Ja toteuttaa sitten haluamansa muutokset.Petter kirjoitti:Itselläni on ajokokemuksia og 900 c:stä runsaasti ja muista og 900 malleista satunnaisesti. En kyllä puhuisi ajo-ominaisuuksista tai ajonautinnosta kyllä samana päivänä 9-5:sen kanssa.
Kiihtyvyyskin 900 c:ssä pitää mitata almanakalla.
[avautuminen]
Mutta jossei og alusta missään muussa ole parempi niin huoltovapaudessa! Juma sentään ku 120ajettuun -01 vitoseen saa lyyä joka nippelin uusiksi alustasta että on taas siedettävä ajella.
[/avautuminen]
Itestä tuntu taas og jälkeen että tässä 9-5ssä pitää mitata kaappikellolla kiihtyvyyttä.
Aki Peltola #1132
Nimenomaan vanhat autot on yksilöitä ja puhumattakaan jo lähtökohtaisista alustaeroista saman mallisarjan sisällä. Itse olen nyt muutaman vuoden aikana ajanut niin enemmän tai vähemmän väsyneita vakioita og-satkuja, että harrasteltuja alustaltaan laitettuja versioita. Yhtään rata-säädettyä tai ihan viimeseen asti hifisteltyä en ole tyypännyt mutta näissäkin tähän asti kokeilluissa on ollut valovuosien ero. Kuten aksu totesi niin ajettavuudeltaan hyvä og häviää mukavuudessa uudemmille, mutta muuten ei ole häpemistä. Ainakaan merkin sisälläAksu900 kirjoitti:Nyt pitää muistaa että se og on nykyään vanha auto. Esimerkiksi ihan vakio t16 alusta kaikki palikat uusittuna ja kunnon renkailla on todella toimiva kurveissa. Mukavuus toki jää kauas 9-5 alustasta ja nämähän jokainen pisteyttää oman makunsa mukaan. Ja toteuttaa sitten haluamansa muutokset.Petter kirjoitti:Itselläni on ajokokemuksia og 900 c:stä runsaasti ja muista og 900 malleista satunnaisesti. En kyllä puhuisi ajo-ominaisuuksista tai ajonautinnosta kyllä samana päivänä 9-5:sen kanssa.
Kiihtyvyyskin 900 c:ssä pitää mitata almanakalla.
OT: Lastutettu Volvo T5 jää kiihtyvyydessä ja syö paljon (kalliita) tomaatteja
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84