Hienosti sanottu, kiitos!Taitaa tää jätkä päästellä w-letku irti 24/7, vähänki kaasua ni ahdot tapissa.![]()
-Sami
9-5 Aero filmipätkä/alustajuttua
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
- Paikkakunta: OULU
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
- Paikkakunta: OULU
Josko nyt ois nuo vastaukset teille mieleisiä, Hyvää Joulua !
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alkuperäiseen asiaan viitaten, -jos näin väliin sopii- kyllä vakio 9-5 aero menee kiihdytyksessä aivan suoraan, kädet voi ottaa ratista irti. Toisin kuin 2005 9-3ss aero, se vasta kamala vetelijä oli! Kuten myös 2006 9-3sc 2,0T, eli vanhalla aeron koneella. Aivan kamala vetelemään.
Viritetyt voi sitten olla asia erikseen, ei kokemusta.
Viritetyt voi sitten olla asia erikseen, ei kokemusta.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Mutta taas kurveissa, jarrutuksissa pompuissa ja kiihdytyksissäkin edellinen og900ni sporttialustalla oli huomattavasti vakaampi kuin tämä möhkö-aero.Petter kirjoitti:Minä en myöskään ymmärrä, että 9-5 tärisisi tai värisis tai huojuisi. Minusta 9-5:ssa ei vauhti juuri tunnu ja meno vakaata isoillakin nopeuksilla ja vetelykin on korkeintaan lievää, esimerkiksi verrattuna vanhaan ng 900 turbooni.

Aki Peltola #1132
Samat kokemukset 9-3ss:stä(ei Aero tosin..). Onko noissa muutettu sitä keskivaiheen ohjaustuntumaa jossain vaiheessa? Parempaan suuntaan siis. Muuten tykkäsin nimittäin kovasti autosta.TjK kirjoitti:Alkuperäiseen asiaan viitaten, -jos näin väliin sopii- kyllä vakio 9-5 aero menee kiihdytyksessä aivan suoraan, kädet voi ottaa ratista irti. Toisin kuin 2005 9-3ss aero, se vasta kamala vetelijä oli! Kuten myös 2006 9-3sc 2,0T, eli vanhalla aeron koneella. Aivan kamala vetelemään.
Viritetyt voi sitten olla asia erikseen, ei kokemusta.
Kuuluuhan "torque-steer" Saabeihin, mutta liika on kyllä liikaa.

Ei muutakun Aeroon kunnon alustaaMutta taas kurveissa, jarrutuksissa pompuissa ja kiihdytyksissäkin edellinen og900ni sporttialustalla oli huomattavasti vakaampi kuin tämä möhkö-aero.

Kyllä omasta mielestä ainakin 9-5 on tukevin Saab mitä olen ajanut.
Ja kaikilla perheen/omilla saabeilla on tullut ajettua niin paljon kun kulkevat, 96, 99 turbo, 900 16V, 9000i, 9000turbo(suljetulla alueella tottakai).
Kyllä oma 9-5:n menee kuin juna yli 200km/h nopeudessa pikitiellä. Kyllä esim -88 tonnari rupeaa aika lentokonetta muistuttamaan 250km/h nopeudessa.
Vaikea tuosta pätkästä on sanoa esim millaisella tiellä tuo on ajettu

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kova yritys on päällä! Joka ainut alustan nippeli on uusittu jo ja uretaania on nii että hampaan paikoissa tuntuu.Frostgrey kirjoitti:
Ei muutakun Aeroon kunnon alustaa![]()


En tarkota valittaa, onhan tämä muuten kiva pirssi ja kaukana rata-autosta muutenkin.


Aki Peltola #1132
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kyllä muuttui tontusta keula ihan eri autoksi, kun pisti poikkituen konepellin alle. Jäykkyys lisääntyi ainakin 74%:lla... vähä niinku josain ripsimaskaramainoksessa. 
Saa nähä onko torque steerinkiä enää ollenkaan ens kesänä... tuo ja uravetelyt lähti muutenkin jo suureksi osaksi veke pelkästään noilla PU-puslilla. Ennen noitten asennusta imi ryystäen kylä kesänakeilla jok´ikiseen pikku-uraseen. Jok´tapauksessa ny vaikuttaa todella hyvältä ja vakaalta!
Enon 9-5:lla ajelin kesällä ja tuon jäykkyyteen on ny verrattavissa tämä oma tonttukin siis keulan osalta... vakaastihan tuo viippa kulki, en tosin lainapirssillä tyyppejä ottanu. Täytyy kyllä melkein ens kesänä kokeilla huvin vuoksi, niin näköö miten lähtee verrattuna tonttu Aeroon ja 2.3lpt:hen, noita jälkimmäisiä kun on tullut muutaman kerran testittyä.

Saa nähä onko torque steerinkiä enää ollenkaan ens kesänä... tuo ja uravetelyt lähti muutenkin jo suureksi osaksi veke pelkästään noilla PU-puslilla. Ennen noitten asennusta imi ryystäen kylä kesänakeilla jok´ikiseen pikku-uraseen. Jok´tapauksessa ny vaikuttaa todella hyvältä ja vakaalta!

Enon 9-5:lla ajelin kesällä ja tuon jäykkyyteen on ny verrattavissa tämä oma tonttukin siis keulan osalta... vakaastihan tuo viippa kulki, en tosin lainapirssillä tyyppejä ottanu. Täytyy kyllä melkein ens kesänä kokeilla huvin vuoksi, niin näköö miten lähtee verrattuna tonttu Aeroon ja 2.3lpt:hen, noita jälkimmäisiä kun on tullut muutaman kerran testittyä.

Viimeksi muokannut Ahtopaine, To Joulu 07, 2006 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Itsellä uretaani puslat, H&R:n jouset, Konin keltaiset ja rupeaa pikku hiljaa olemaan sellanen kun haluan. Keväästi jos laittaisi vielä uudet "Aeron" kallistuksen vakaajatj a säätäisi Koneja hieman kireemmälle. Itsellä tuntuu ainakin kantti loppuvan ennen kun 9-5:sta alusta. Ensi kesänä täytyy taas käydä radalla hieman pyörimässä ja hukkaamassa nuo suurimmat "kaahaus"halut
itsellä ei ole Ogsatkusta kokemusta kuin vakio alustalla, tuo oli ainakin aika hirveä kovassa ajossa
-88 ccTonnari Konin alustalla oli jo hieman parempi mutta tosiaan tuo korin löysyys hieman haittasi.

itsellä ei ole Ogsatkusta kokemusta kuin vakio alustalla, tuo oli ainakin aika hirveä kovassa ajossa

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mulla on tulossa H&R:t ja Bilsteinit, aeron vakaajat luonnollisesti on jo.Frostgrey kirjoitti:Itsellä uretaani puslat, H&R:n jouset, Konin keltaiset ja rupeaa pikku hiljaa olemaan sellanen kun haluan. Keväästi jos laittaisi vielä uudet "Aeron" kallistuksen vakaajatj a säätäisi Koneja hieman kireemmälle. Itsellä tuntuu ainakin kantti loppuvan ennen kun 9-5:sta alusta. Ensi kesänä täytyy taas käydä radalla hieman pyörimässä ja hukkaamassa nuo suurimmat "kaahaus"halut![]()
itsellä ei ole Ogsatkusta kokemusta kuin vakio alustalla, tuo oli ainakin aika hirveä kovassa ajossa-88 ccTonnari Konin alustalla oli jo hieman parempi mutta tosiaan tuo korin löysyys hieman haittasi.



Omassa oogeessa oli bilstein + lesjöfors alusta, 205 leveät kumet ja pyöränkulmat säädin hieman paremmiksi. Vertasin samassa asfalttikurvissa tuohon 9-5aeroon vakiona, pidon irtoamiskohdat oli aika tarkkaan 80kmh(9-5) ja 96kmh(OG)(useita vetoja). 9-5 alla continentalin sport contactit, nämä uusimmat ja OG alla öö Fulmen tms. upeet mahtavat.

P.S. Viikonloppuna alustasatsi alle!! Uuuhh.

Aki Peltola #1132
Juu ei tuo oma LPT:kään häävi ollut n. 180tkm ajettuna ennen kun tuon alustan päivitin
Vakio 288mm jarrut häviää myös tosi äkkiä muutaman tiukemman jarrutuksen jälkeen(se paino
). Etujarrut päivitin Aeron 308mm kokoisiin. Uusilla orkkis paloilla ja levyillä kestää jonkin verran rataakin pörrätä. Seuraavaksi vielä parempaa tilalle (EBC, jne...)
Ajan kuluksi voisi vielä hitsailla etupäähän kunnollisen poikkituen.

Vakio 288mm jarrut häviää myös tosi äkkiä muutaman tiukemman jarrutuksen jälkeen(se paino


Ajan kuluksi voisi vielä hitsailla etupäähän kunnollisen poikkituen.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Itselläni on ajokokemuksia og 900 c:stä runsaasti ja muista og 900 malleista satunnaisesti. En kyllä puhuisi ajo-ominaisuuksista tai ajonautinnosta kyllä samana päivänä 9-5:sen kanssa.
Kiihtyvyyskin 900 c:ssä pitää mitata almanakalla.
Kiihtyvyyskin 900 c:ssä pitää mitata almanakalla.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253