9-5 Aero filmipätkä/alustajuttua

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Aksu900 kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti: ..
Ajan kuluksi voisi vielä hitsailla etupäähän kunnollisen poikkituen.
Tuosta laitat sitten kokemuksia! Että tiiän kannattaako itellekin tekasta. :)
9-5:ssa on kyllä muutenkin aika jäykkä kori joten tuskin mitään mullistavaa tuolla saavuttaa, mutta olishan sitten sellainenkin 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Petter kirjoitti:Minä en myöskään ymmärrä, että 9-5 tärisisi tai värisis tai huojuisi. Minusta 9-5:ssa ei vauhti juuri tunnu ja meno vakaata isoillakin nopeuksilla ja vetelykin on korkeintaan lievää, esimerkiksi verrattuna vanhaan ng 900 turbooni.
Sohaisenpa ampiaspesää minäkin :wink:
Kyllä meikäläisen 9-5:n perä huojuu ja heiluu vaikka siinä on tänä vuonna vaihdetut iskarit (Monroe Reflex). Tarttee vissiin vaihtaa sporttialustaan, niin saa kaikki kilkkeet kohdalleen kerralla (tai ostaa konit).
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Petter kirjoitti:Itselläni on ajokokemuksia og 900 c:stä runsaasti ja muista og 900 malleista satunnaisesti. En kyllä puhuisi ajo-ominaisuuksista tai ajonautinnosta kyllä samana päivänä 9-5:sen kanssa.
Kiihtyvyyskin 900 c:ssä pitää mitata almanakalla.
Nyt pitää muistaa että se og on nykyään vanha auto. Esimerkiksi ihan vakio t16 alusta kaikki palikat uusittuna ja kunnon renkailla on todella toimiva kurveissa. Mukavuus toki jää kauas 9-5 alustasta ja nämähän jokainen pisteyttää oman makunsa mukaan. Ja toteuttaa sitten haluamansa muutokset.

[avautuminen]
Mutta jossei og alusta missään muussa ole parempi niin huoltovapaudessa! Juma sentään ku 120ajettuun -01 vitoseen saa lyyä joka nippelin uusiksi alustasta että on taas siedettävä ajella. :evil: Ja siltikin on vielä rattiakselissa väljää.
[/avautuminen]

Itestä tuntu taas og jälkeen että tässä 9-5ssä pitää mitata kaappikellolla kiihtyvyyttä. ;) :twisted: Mutta tässä kestää vaihdelaatikko sentään. :lol:
Aki Peltola #1132
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Aksu900 kirjoitti:
Petter kirjoitti:Itselläni on ajokokemuksia og 900 c:stä runsaasti ja muista og 900 malleista satunnaisesti. En kyllä puhuisi ajo-ominaisuuksista tai ajonautinnosta kyllä samana päivänä 9-5:sen kanssa.
Kiihtyvyyskin 900 c:ssä pitää mitata almanakalla.
Nyt pitää muistaa että se og on nykyään vanha auto. Esimerkiksi ihan vakio t16 alusta kaikki palikat uusittuna ja kunnon renkailla on todella toimiva kurveissa. Mukavuus toki jää kauas 9-5 alustasta ja nämähän jokainen pisteyttää oman makunsa mukaan. Ja toteuttaa sitten haluamansa muutokset.
Nimenomaan vanhat autot on yksilöitä ja puhumattakaan jo lähtökohtaisista alustaeroista saman mallisarjan sisällä. Itse olen nyt muutaman vuoden aikana ajanut niin enemmän tai vähemmän väsyneita vakioita og-satkuja, että harrasteltuja alustaltaan laitettuja versioita. Yhtään rata-säädettyä tai ihan viimeseen asti hifisteltyä en ole tyypännyt mutta näissäkin tähän asti kokeilluissa on ollut valovuosien ero. Kuten aksu totesi niin ajettavuudeltaan hyvä og häviää mukavuudessa uudemmille, mutta muuten ei ole häpemistä. Ainakaan merkin sisällä :)

OT: Lastutettu Volvo T5 jää kiihtyvyydessä ja syö paljon (kalliita) tomaatteja :) Helpottaa henkisesti kun vaihdelaatikko jumppaa harrastaa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Ajokokemukseni 900c:stä ovat silloin kun se oli uusi. Tuo 9-5 on ostettu käytettynä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Petter kirjoitti:Ajokokemukseni 900c:stä ovat silloin kun se oli uusi. Tuo 9-5 on ostettu käytettynä.
900aero on ihan eri asia kuin 900c.
Aki Peltola #1132
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Sen minäkin tiesin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Vastaa Viestiin