2.8V6:ssako ei olekaan Trionic8? Onko Saab luopumassa oman moottorinohjauselektroniikan(kin) kehityksestä?9-5T kirjoitti:Kuten totesit olisi voimansiirto vaatinut muutoksia ja Trionicin vaihtaminen Motroniciksi vaatinut jotain pientä muutosta jo seuraajaa odottavalta mallilta. Luulo että 9-5:ssa on oltava enemmän tehoa kuin 9-3:ssa todistettanee kesällä vääräksi.
Koska uusi 9-5?
Ilo on kokonaan minun puolellani.eklunto1 kirjoitti:Kiitos kun jaot tämä kaiken kanssamme.
On hienoa kun pystytään keskustelemaan asioista eikä henkilöistä, aikuiset ja fiksut ihmisethän tekevät niin. Sellaisten ihmisten kanssa on aina upeaa keskustella.
Turhanpäiväinen muohuaminen ja toisten keskustelijoiden henkilökohtaisten ominaisuuksien arviointi tai arvostelu ilman parempaa tietoa olisi kovin lapsellista ja typerää, eikös?

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Tein asiasta kyselyn GM:lle. Katsotaan mitä tulee vastaukseksi.9-5T kirjoitti:GM/Saab ei varmasti ole kertonut missään että 9-5:ssa ei ole tuota konetta koska se ei mahdu keulalle
Määrittele mitä/mikä on tietoa?9-5T kirjoitti:Olen vain yrittänyt kysyä onko tämä muka tieto tai netistä luettu tarina.
Onko luulo ja usko tiedon väärtti?9-5T kirjoitti:Luulen että he eivät edes halua sitä laittaa mutta tätä en usko heidän julkisesti kertovan.
Asioille ei näemmä ole mitään syytä tai selitystä ne vaan on niin kuin ovat. Ei jatketa tätä enää.9-5T kirjoitti:EDIT:Lisätään vielä ettei voisi vähempää kiinnostaa saako Saabiin jonkun GM:n V6 koneen mutta ihmetytti vain että sen vaihtoehdon puutteelle on netissä keksitty syy jossa on jopa huomioitu 9-3:n tämän hetken maksimi tehot tai löytyykö googlella tieto että Aeron tehoja muutetaan taas pian paperilla.
Kiitos oli erittäin raketavaa keskustella aiheesta kanssasi.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Näin alkuun ainakin kuvia voi kattella täälläJussi kirjoitti:
Että ihan tämän vuoden aikana... jos jo maaliskuussa tilaa
... ja uusi malli on nähtävissä missä?

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Ikkunat
Eipä sitä kovin usein tarvikaan ikkunoita availla ilmastoinnilla varustetussa autossa, eikä kyllä maantienopeuksissa muutenkaan. Mutta silloin harvoin kun tuota viimeisen kymmenen vuoden aikana on tarvinnut (niitäkin tilanteita on ollut), olen kokenut keskikonsolin hyväksi paikaksi ikkunoiden ohjauskytkimille. Lähinnä silti halusin perustella, miksi omasta mielestäni keskikonsoli on parempikin paikka kuin ovi.vppelt68 kirjoitti:Ihan tuota samaa olen hiljaa ihmetellyt minäkin. Täällä länsirannikon aurinkoisessa kesässä on riittänyt ilmastoinnin AUTO- asento tähän asti vallan hyvin, ei ole tarvinnut hankkia turhia niskakipuja ikkunaa raottamalla. Ja tupakanpolttohan on jo taakse jäänyt vaihe lapsuudesta![]()
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
no niin, nyt on jo uusi saab 9-5 melkein rakennettu.
Uusi 9-5 on hirvi turvallinen ja ajaa sillä sataa tai kahta seinään, kolari turvallisuus on aina yhtä hyvä. Siinä on pitkä keula johon mm. mahtuu V6 turbo moottori, ulkopuolinen on tehnyt salaa uudet kolari palkit. Sähköikkuna napit ja startti nappi on keskikonsolissa. Startti nappi luonnollisesti avaimeton malli. Riittää että avaimet on taskussa. Akseli väli on pitkä, että sisätilat on isot. Auto on pitkä, että peräkontti on tilava. Neliveto löytyy mallistosta, mutta sitä ei ole pakko ostaa. Tämä kaikki maksaa vain 31 235€.
Tämä kaikki on faktaa, mutta ei löydy googlesta.
Pysytään asiassa.

Ulkopuolinen kolari palkki suunnittelia varmasti katsoo vinkkejä täältä.

Muita kehitys ideoita?

Uusi 9-5 on hirvi turvallinen ja ajaa sillä sataa tai kahta seinään, kolari turvallisuus on aina yhtä hyvä. Siinä on pitkä keula johon mm. mahtuu V6 turbo moottori, ulkopuolinen on tehnyt salaa uudet kolari palkit. Sähköikkuna napit ja startti nappi on keskikonsolissa. Startti nappi luonnollisesti avaimeton malli. Riittää että avaimet on taskussa. Akseli väli on pitkä, että sisätilat on isot. Auto on pitkä, että peräkontti on tilava. Neliveto löytyy mallistosta, mutta sitä ei ole pakko ostaa. Tämä kaikki maksaa vain 31 235€.
Tämä kaikki on faktaa, mutta ei löydy googlesta.

Pysytään asiassa.


Ulkopuolinen kolari palkki suunnittelia varmasti katsoo vinkkejä täältä.


Muita kehitys ideoita?

Audi A4 2.0TFSIq
Hä?10 vuotta vanha Saab kumoaa turvapalkkien turvan vaikka onkin varustettu kaverisi suunnitelemilla turvapalkeilla jotka tekevät uusista autoista turvallisen, hassua.

Mistä tiedät että 10 vuotta vanha saab on varustettu kaverin suunnittelemilla turvapalkeilla? Tämähän menee jo henkilökohtaiseksi.

Audi A4 2.0TFSIq
No ainakin ikkunan nostimet ovat hyvä olla keskellä. Esim. jos sulla jää ikkuna vähän vahingossa raolleen ja alkaa satamaan vettä, niin ne voi saada kosteutta. Toinen on turvallisuus peruste. Jos joku lapsi tai lemmikki on siinä penkillä avonaisessa ikkunassa voi hän jäättää itsensä puristukseen (yleensä niissä on ne stopparit, mutta vähintään jää jumiin). Toki yleensä ikkunat menevät kiinni ylöspäin vetämällä, mutta sekin vahinnko voi käydä, että lapsen jalka vetää sitä nostinta.Karzan kirjoitti:Virtalukko ja ikkunanamiskat ovat ihan väärässä paikassa. Niiden idiottimainen sijoittelu vie hyvät tilat kaikelta muulta säilytystilalta.
Taas tuolle avaimelle on esitetty monta hyvää perustetta. Lisäksi jos avaimessa on jotain muuta avaimenperää roikkumassa, niin se on ärsyttävästi siinä tiellä.
Itse en kaipaa mitään suurempia pikkulokeroita, sinne vaan tulisi kaikkia turhanpäivästä kerättyä.Karzan kirjoitti: Tuo on muuten sellainen asia, mitä kaipaan edellisestä autostani kaikkein eniten. Mersussa on todellakin pikkutavaroiden säilytys hanskassa jopa käsijarrun mualle sijoittamisen ansiosta...
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Mihin autoihin? Väität, että saab merkkisiin? En ole puhunut saabista mitään tässä yhteydessä.JouniH kirjoitti:Kaveri suunnittelee eräässä firmassa autoihin erilaisia turvapalkkeja ja muita korin osia joten kuulen sieltä paljon faktaa nykyautojen kehityksestä.
9-5T kirjoitti:Nyt väität että monia autoja ei edes haluta tehdä hirviturvallisiksi mutta jos Saab sattuu sellainen olemaan ei ole kuitenkaan koska se on vanha eikä siinä ole ulkopuolisen kehittämää turvapalkkia. Ei kuski vaikuta auton kolari turvallisuuteen vaan siihen tapahtuuko kolari ja syy voi olla vastapuolessa joten...
Mainitsit jonku ulkopuolisen? En tiedä kuka se on. Tiedän vain, että saab käyttää monia erifirmoja suunnitellessaan uutta autoa. Tai tässä tapauksessa 10 vuotta vanhaa.JouniH kirjoitti:Saabissa sattumoisin on mainitsemasi ulkopuolisen suunnittelemat/tekemät turvapalkit.
Audi A4 2.0TFSIq
Lisää johtopäätöksiä? Näin täällä internetissä/ foorumeilla pääsee monesti rakentaviin keskusteluihin.9-5T kirjoitti:OK, en tajunnut että vain kaverisi suunnittelemat palkit lisää turvallisuutta harmi että Saab ei ole tajunnut ostaa niitä.


Onko kellään mitään uutta asiaa uudesta 9-5 saabista? Ei haittaa vaikka se olisi googlella löytynyt. Asiaa voi aina spekuloida eikä mennä henkilökohtaisuuksiin heti jos on sitä mieltä että asia ei ole näin.
Audi A4 2.0TFSIq