Eli vaihtoon kohta menos.Onko vakio jarruille kokeiltu muita kuin alkuperäisiä,joista länkkäri haluais 126 ebs palat(paljon superlatiivejä nettisivuil)siis ei green tai redstuff vaan alkuperäis korvikkeet.Niistä huudettas n66 kotiin tuotuna ja motonet 29e(ei netis tietoa mikä valmistaja)ja adhd/auotasi remsat n39e sieltäkin jotkut olis 29e mitä ei suositellu myyjä.Vai saiskohan alkuperäisiä jostain muualta kuin merkkiliikkeestä,on aavistuksen hinnois noi.Kun huollosta soitti et ei kestä seuraavaan huoltoon palat ja 126 maksais,niin toki vaihdettuna siihen hintaan otan,mut ei päästy kauppoihin .Ja reilu 60tkm näytti kestävän,toki vielä noilla vähän ajelee.
Ainakin -99 vuoden vitosessa toimii hienosti Motonetin etupalat. Ei kitise tms. ja pysähtyy niin kuin pitääkin. Toki samaan syssyyn vaihdoin myös etulevyt, "vanhoissa" levyissä ei noista paloista kokemuksia, kuten ei myöskään mistään rata-ajosta, mutta siis normiajossa toimii ihan hyvin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Edelliseen 9-5 aeroon tilasin PCS levyt ja palat. Pieni kitinä häiritsi ainakin itseäni jarrutuksen alussa eli alkuperäiset tai vastaavat palat huolin vain itse kun tulee vaihto ajankohtaiseksi (en muista minkä merkkiset palat olivat, levyt olivat alkuperäiset).
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Noi alkuperäiset toiminu huomaamattomasti ja mulle riittävän tehokkaasti.Ihan pientä vinkunaa juuri alkanut kuulua eli ne kulumisen varoitus palatko kohdannu levyt?Vai onko femmas valot palojen loppumista varten,ei äkkiseltään näytt's sen tyylistä valoa koelaudas näkyvän.Toki tekis mieli olla mainoksen uhri ja kokeilla niitä ebc R90 ultimax paloja kun ne kuluttavat jopa 50% vähemmän levyjä ja silti eivät kulu nopeampaan vaan päinvastoin ja 55 olis niitten hinta+rahti
Ferodo DS2000 -palat on osoittautuneet hyväksi hankinnaksi. Toimivat hyvin arkiajossa "kylmänä", ei vinkumista, eivätkä pöllyytä vanteita paskaiseksi hetkessä.
Palat vaihdettu,mutta ikävä yllätys löytyi vetarien rasvaa tukivarsien päällä,sisälokareis ja vähän siel jokapuolel.Ja uskomatonta on että auto kävi n.4 tuhatta kilsaa sit länsi-autos määräaikais huollossa,vai onko kaikki(sisemmät ja ulommat)suojakumit ruvennu samal hetkel vuotaa.Ehjät taksulampun valos tarkistettuna.Satavarmasti takuun loputtua autoa huoltaa klubiin kuuluva korjaaja.Ei oikein vakuuta.Ja pisteenä iivarin päälle oli etumaskissa ylhäällä olevat torxit irti konepeltiä avates putos toinen lattialle ja jotenkin tuli epäilys et xenon polttimoita vaihdettaes jääny kinnittämättä(ainkin umpio oli pöydäl polttimon vaihdon yhteydes)no rapates roiskuu,vetarirasvaa ainakin
cab95 kirjoitti:Palat vaihdettu,mutta ikävä yllätys löytyi vetarien rasvaa tukivarsien päällä,sisälokareis ja vähän siel jokapuolel.Ja uskomatonta on että auto kävi n.4 tuhatta kilsaa sit länsi-autos määräaikais huollossa,vai onko kaikki(sisemmät ja ulommat)suojakumit ruvennu samal hetkel vuotaa.Ehjät taksulampun valos tarkistettuna.Satavarmasti takuun loputtua autoa huoltaa klubiin kuuluva korjaaja.Ei oikein vakuuta.Ja pisteenä iivarin päälle oli etumaskissa ylhäällä olevat torxit irti konepeltiä avates putos toinen lattialle ja jotenkin tuli epäilys et xenon polttimoita vaihdettaes jääny kinnittämättä(ainkin umpio oli pöydäl polttimon vaihdon yhteydes)no rapates roiskuu,vetarirasvaa ainakin
Alkuperäiset vetarin suojat- ulommainen jotain muovintapaista ja sisempi normaali seoskuminen ovat tosi kestävät mutta hajalle sain sen lähes hajoattoman ulommaisen vetarinsuojan. Ei kestänyt hiomakoneen pikaista kosketusta vaan vaihtoon meni !
Tuon kuvauksesi perusteella vaikuttaisi että uloin olisi rikki... ettei vaan joku remonttirane olisi söhäissyt jollain terävällä?!
Joo tuollaista hosumista se pakkaa olemaan monessa paikkaa ja suurta ei tahdo löytyä muuta kuin laskun loppusummassa!
Täytyy kyllä mainita että täällä meilläpäin on kyllä vastuuntuntoisia merkkikorjaamoita .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.