Etujarrupalat
Etujarrupalat
Eli vaihtoon kohta menos.Onko vakio jarruille kokeiltu muita kuin alkuperäisiä,joista länkkäri haluais 126
ebs palat(paljon superlatiivejä nettisivuil)siis ei green tai redstuff vaan alkuperäis korvikkeet.Niistä huudettas n66 kotiin tuotuna ja motonet 29e(ei netis tietoa mikä valmistaja)ja adhd/auotasi remsat n39e sieltäkin jotkut olis 29e mitä ei suositellu myyjä.Vai saiskohan alkuperäisiä jostain muualta kuin merkkiliikkeestä,on aavistuksen hinnois noi.Kun huollosta soitti et ei kestä seuraavaan huoltoon palat ja 126 maksais,niin toki vaihdettuna siihen hintaan otan,mut ei päästy kauppoihin
.Ja reilu 60tkm näytti kestävän,toki vielä noilla vähän ajelee.
Re: Etujarrupalat
Remsat on "aika" hyvät, vältä motonetin "voking" paloja.
Orkkikset on hyvät, ja ostaessasi näytä jäsenkorttia, niin ei tartte täyttä hintaa maksaa.
Orkkikset on hyvät, ja ostaessasi näytä jäsenkorttia, niin ei tartte täyttä hintaa maksaa.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Etujarrupalat
Pari viikkoa sitten PCS:ltä jyväskylästä palat 50e ja levyt 120e ja seuraavana päivänä tulikin jo Matkahuollossa.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Etujarrupalat
Ainakin -99 vuoden vitosessa toimii hienosti Motonetin etupalat. Ei kitise tms. ja pysähtyy niin kuin pitääkin. Toki samaan syssyyn vaihdoin myös etulevyt, "vanhoissa" levyissä ei noista paloista kokemuksia, kuten ei myöskään mistään rata-ajosta, mutta siis normiajossa toimii ihan hyvin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
joukolainen
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Etujarrupalat
Edelliseen 9-5 aeroon tilasin PCS levyt ja palat. Pieni kitinä häiritsi ainakin itseäni jarrutuksen alussa eli alkuperäiset tai vastaavat palat huolin vain itse kun tulee vaihto ajankohtaiseksi (en muista minkä merkkiset palat olivat, levyt olivat alkuperäiset).
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Etujarrupalat
Eikös ATE ole tuo orkkisten merkki ja niitä saa PCS:ltä. Vai muistanko väärin?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Etujarrupalat
Muutama vuosi sitten tul "SBF:n" (en muista tarkkaa merkkiä) paloja, jotka vinkuivat, mutta nykyään saa ATE:n palojawhite9-5 kirjoitti:Eikös ATE ole tuo orkkisten merkki ja niitä saa PCS:ltä. Vai muistanko väärin?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Etujarrupalat
ATE Originals -settiä sieltä tarjottiin, kun orkkiksia kyselin, ja ne tilasinkin.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Etujarrupalat
Noi alkuperäiset toiminu huomaamattomasti ja mulle riittävän tehokkaasti.Ihan pientä vinkunaa juuri alkanut kuulua eli ne kulumisen varoitus palatko kohdannu levyt?Vai onko femmas valot palojen loppumista varten,ei äkkiseltään näytt's sen tyylistä valoa koelaudas näkyvän.Toki tekis mieli olla mainoksen uhri ja kokeilla niitä ebc R90 ultimax paloja kun ne kuluttavat jopa 50% vähemmän levyjä ja silti eivät kulu nopeampaan vaan päinvastoin
ja 55 olis niitten hinta+rahti
Re: Etujarrupalat
Ainoastaan akustinen kulumisen ilmaisin, eli ei ole valoa.cab95 kirjoitti:onko femmas valot palojen loppumista varten,ei äkkiseltään näytt's sen tyylistä valoa koelaudas näkyvän.
Hyvin toimii ja ei ole täysin samanlaiset. Marmoritiskiltä ostetuissa on viistot reunat ja PCS:ltä ostetuissa taas ei.9-5T kirjoitti:Kyllä mutta se onko ne täysin samoja ei tiedä monikaan, hyvin ovat kuitenkin toimineet.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Etujarrupalat
Ok. Tosiaan nuo syksyllä marmorilta ostamani olivat "GM"-merkkiset ja viistetyt. Eli tästä syntyi väärä olettamukseni.9-5T kirjoitti:Alkuperäisiä on myös täysikokoisina, leikeltyjä paloja ei kannata ostaa
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Etujarrupalat
EBC palat tilattu,alkuviikosta luvattu saatavaks.Torstaina vaihtoon.
Re: Etujarrupalat
Ferodo DS2000 -palat on osoittautuneet hyväksi hankinnaksi. Toimivat hyvin arkiajossa "kylmänä", ei vinkumista, eivätkä pöllyytä vanteita paskaiseksi hetkessä.
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... innat.html
75 euroa -98 femman etujarruihin. Löytyi paikallisesta varaosafirmasta parin päivän viiveellä.
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... innat.html
75 euroa -98 femman etujarruihin. Löytyi paikallisesta varaosafirmasta parin päivän viiveellä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Etujarrupalat
Palat vaihdettu,mutta ikävä yllätys löytyi
vetarien rasvaa tukivarsien päällä,sisälokareis ja vähän siel jokapuolel.Ja uskomatonta on että auto kävi n.4 tuhatta kilsaa sit länsi-autos määräaikais huollossa,vai onko kaikki(sisemmät ja ulommat)suojakumit ruvennu samal hetkel vuotaa.Ehjät taksulampun valos tarkistettuna.Satavarmasti takuun loputtua autoa huoltaa klubiin kuuluva korjaaja.Ei oikein vakuuta.Ja pisteenä iivarin päälle oli etumaskissa ylhäällä olevat torxit irti
konepeltiä avates putos toinen lattialle ja jotenkin tuli epäilys et xenon polttimoita vaihdettaes jääny kinnittämättä(ainkin umpio oli pöydäl polttimon vaihdon yhteydes)no rapates roiskuu,vetarirasvaa ainakin 
Re: Etujarrupalat
Alkuperäiset vetarin suojat- ulommainen jotain muovintapaista ja sisempi normaali seoskuminen ovat tosi kestävät mutta hajalle sain sen lähes hajoattoman ulommaisen vetarinsuojan. Ei kestänyt hiomakoneen pikaista kosketusta vaan vaihtoon menicab95 kirjoitti:Palat vaihdettu,mutta ikävä yllätys löytyivetarien rasvaa tukivarsien päällä,sisälokareis ja vähän siel jokapuolel.Ja uskomatonta on että auto kävi n.4 tuhatta kilsaa sit länsi-autos määräaikais huollossa,vai onko kaikki(sisemmät ja ulommat)suojakumit ruvennu samal hetkel vuotaa.Ehjät taksulampun valos tarkistettuna.Satavarmasti takuun loputtua autoa huoltaa klubiin kuuluva korjaaja.Ei oikein vakuuta.Ja pisteenä iivarin päälle oli etumaskissa ylhäällä olevat torxit irti
konepeltiä avates putos toinen lattialle ja jotenkin tuli epäilys et xenon polttimoita vaihdettaes jääny kinnittämättä(ainkin umpio oli pöydäl polttimon vaihdon yhteydes)no rapates roiskuu,vetarirasvaa ainakin
Tuon kuvauksesi perusteella vaikuttaisi että uloin olisi rikki... ettei vaan joku remonttirane olisi söhäissyt jollain terävällä?!
Joo tuollaista hosumista se pakkaa olemaan monessa paikkaa ja suurta ei tahdo löytyä muuta kuin laskun loppusummassa!
Täytyy kyllä mainita että täällä meilläpäin on kyllä vastuuntuntoisia merkkikorjaamoita
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.