Komijaa vannetta Saabiin.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

http://www.autoracing.fi/vanteet/erikoi ... lttij=2889

Entäs tuollaiset, jos tuo ns. "verkkomallin" vanne pitää kerran olla? :)
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Harrimatias kirjoitti:
Himo_kaappoo kirjoitti:Siitä rotiformia alle! http://www.rotiform.com/products_sjc_race.html ei toki ihan joka pojan vanne...! :D

On kyllä tyylikkäitä, kieltämättä. Kelpaisi. :D
Jotain tuon suuntaisi kun löytäisä mallia "tilaa verkkokaupastamme Saabiisi nämä".
Ei muutakun soittoa rengastien autotarvikkeelle seinäjoelle.. Kerrot mallin, ne kertoo hinnan. :D
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

En voi ainakaan suositella rosteri huulella olevia vanteita, kivet hakkaan sen rosteri pellin rutuille aika helposti..
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

sami_hifi kirjoitti:En voi ainakaan suositella rosteri huulella olevia vanteita, kivet hakkaan sen rosteri pellin rutuille aika helposti..
Taas palataan siihen kiina-tina vanteeseen.. Itellä oli edellises bemmis 19" interactionin mesh II vanteet rosteri lipalla, edessä vanteen leveys 8,5" ja takana 9,5", se lippa oli ontto eli siinä oli vaan ohkanen rosterilevy jonka alla tyhjää ja sit vasta vanne. Oli kiven iskuista lommoja/painaumia täynnä.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Wombbu
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 17:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Wombbu »

http://www.performancealloys.com/wheel- ... px?ID=2907

Tälläisiä on tullut kuolattua kesäksi femman alle. Harmi vaan, että oikealla pulttijaolla ainoa et on 35. 5x112 olisi sitte et45, vaan enpä tiedä, viitsiikö sitä lähteä epäkeskopulttilinjalle. Ei tässä nyt oikein kaariakaan viitsisi lähteä mankeloimaan :D
9000 CS Turbo S -92
9-5 Aero farkku -01
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Wombbu kirjoitti:http://www.performancealloys.com/wheel- ... px?ID=2907

Tälläisiä on tullut kuolattua kesäksi femman alle. Harmi vaan, että oikealla pulttijaolla ainoa et on 35. 5x112 olisi sitte et45, vaan enpä tiedä, viitsiikö sitä lähteä epäkeskopulttilinjalle. Ei tässä nyt oikein kaariakaan viitsisi lähteä mankeloimaan :D
18"x8":ko meinasit? Ei kai niitä kaaria ny vielä sillon tarvi mankeloida?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Kyllä pitäis sopia ihan hyvin jos et on 35 ja leveys 8". Ulkonäöllisestä sopimisesta voidaan olla montaa mieltä. :P
Wombbu
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 17:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Wombbu »

Itselläni on sellainen käsitys, että 8" leveydellä et40 on aikalailla maksimi femmassa ilman raapimista, etenkin jos alustaa on madallettu. Itselle on tulossa kesäksi -30mm eibachit, niin vähän mietityttää. Mitä nyt olen tässä vähän mittaillut, niin aika samperin tiukoille menisi kun vanne tulisi 20mm alkuperäistä vannetta ulommaksi. Mielelläni kuulisin kokemuksia, jos joku on vastaavalla kokoonpanolla ajanut.
9000 CS Turbo S -92
9-5 Aero farkku -01
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Himo_kaappoo kirjoitti:Kestävyydellä ehkä nyt tarkotetaan sitä että noi kiina-tina vanteet ei tarvi kun sen yhden routa montun niin on kahdeksalla eri mutkalla sen jälkeen.. Tai yhden kiven iskun niin lakat irtoo ja sen jälkeen vannetta saa olla joka kolmas tunti pesemäs ja vahaamas ettei hapetu... Vaikka kuinka vähän ajelis niin kumminkin... :D Lenson vanne on jo ihan eriluokkaa vrt. Bartzetta..
Tuo nyt on vähän kärjistettyä, minulla on ollut aina noita tusinavanteita ja ainoastaan Alession sain mutkalle ajamalla monttuun. Monttukin oli iso ja siinä samalla meni rengas rikki. Lähinnä talvikelissä ne vanteet kärsii. Oletan että avoautolla ajetaan muutama tonni ja kauniilla kelillä joten siinä mielessä uskon että hinta ja laatu kohtaa. Tietysti jos pakka on kunnossa niin 1500-2000€ vanteisiin kiinni. En kyllä pitäisi lensoakaan malliesimerkkinä laatuvanteesta.
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

99GLS kirjoitti:
Himo_kaappoo kirjoitti:Kestävyydellä ehkä nyt tarkotetaan sitä että noi kiina-tina vanteet ei tarvi kun sen yhden routa montun niin on kahdeksalla eri mutkalla sen jälkeen.. Tai yhden kiven iskun niin lakat irtoo ja sen jälkeen vannetta saa olla joka kolmas tunti pesemäs ja vahaamas ettei hapetu... Vaikka kuinka vähän ajelis niin kumminkin... :D Lenson vanne on jo ihan eriluokkaa vrt. Bartzetta..
Tuo nyt on vähän kärjistettyä, minulla on ollut aina noita tusinavanteita ja ainoastaan Alession sain mutkalle ajamalla monttuun. Monttukin oli iso ja siinä samalla meni rengas rikki. Lähinnä talvikelissä ne vanteet kärsii. Oletan että avoautolla ajetaan muutama tonni ja kauniilla kelillä joten siinä mielessä uskon että hinta ja laatu kohtaa. Tietysti jos pakka on kunnossa niin 1500-2000€ vanteisiin kiinni. En kyllä pitäisi lensoakaan malliesimerkkinä laatuvanteesta.
Kyllähän ton mun kommentin voi lukea, ja ymmärtää sen lukemansa mitenkä haluaa. :) Mutta mitä se auringon paiste ja +25c siihen vaikuttaa jos ajat johonkin monttoon tai piki-pattiin +80kmh? 8O Aivan sama vaikka ei ajettas ku 20km koko kesänä ko. autolla. Mutta niin kun itekki sanoit ja minä olen sanonut niin ei ole esim. se Rotiform (jota pidän laatu vanteena) ei ole joka pojan vanne (ei myöskään minun) ja jokanen tietty tyylillään..

Ja mitä tulee Lenson laatuun niin lueppa oikein ajatuksen kans tuo tummennettu kohta mun edellisestä viestistä ja keskity erityisesti sen lauseen kahteen viimeseen "sanaan".. :mrgreen:
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Tästä:

http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wh ... ld/18-inch

Postikulut olis rapiat 80€.

Tosin, tosi saabisti tilais nämä:
http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wh ... ed/18-inch
Saab 900 2.0t Cab -97
TeijoV
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: La Maalis 23, 2013 20:51
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja TeijoV »

Ja hinnoittelu alkaen vai 700$
Noilla rotiformin vanteilla :D
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Himo_kaappoo kirjoitti: Kyllähän ton mun kommentin voi lukea, ja ymmärtää sen lukemansa mitenkä haluaa. :) Mutta mitä se auringon paiste ja +25c siihen vaikuttaa jos ajat johonkin monttoon tai piki-pattiin +80kmh? 8O Aivan sama vaikka ei ajettas ku 20km koko kesänä ko. autolla. Mutta niin kun itekki sanoit ja minä olen sanonut niin ei ole esim. se Rotiform (jota pidän laatu vanteena) ei ole joka pojan vanne (ei myöskään minun) ja jokanen tietty tyylillään..

Ja mitä tulee Lenson laatuun niin lueppa oikein ajatuksen kans tuo tummennettu kohta mun edellisestä viestistä ja keskity erityisesti sen lauseen kahteen viimeseen "sanaan".. :mrgreen:
Se auttaa siinä että suola, loska ja hiekotussepeli ei raiskaa vanteita. Ja niin kuin kirjoitin, kunnon monttuun kun vetää 80km/h niin että rengas räjähtää niin siinä vääntyy myös rotiformi ja BBS. Noita tinavanteitakin on monenlaisia, välttäisin kaikkia joissa on rosteria tai "kromia" eli pinnoitteita jotka hilseilee irti. Perus maalattu vanne toimii kyllä ja kestää aikansa. Esim. itse ostin vuonna 2004 käytetyt team dynamics merkkiset perus hopeiset vanteet. Myin ne kaverille 2006 ja ne on varmaan vieläkin siinä autossa alla, tai oli ainakin viime vuonna kun hän sen pisti kiertoon. Pinttyneen jarrupölyn ja muun paskan takia olisivat jo kaivanneet kyllä maalia. Mutta nykyäänhän kaikissa autoissa pitää olla vähintään 8" vanne 2" lipalla ja niissä päällä 205 rengas, muuten on ihan out... :lol:
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

99GLS kirjoitti:Se auttaa siinä että suola, loska ja hiekotussepeli ei raiskaa vanteita. Ja niin kuin kirjoitin, kunnon monttuun kun vetää 80km/h niin että rengas räjähtää niin siinä vääntyy myös rotiformi ja BBS. Noita tinavanteitakin on monenlaisia, välttäisin kaikkia joissa on rosteria tai "kromia" eli pinnoitteita jotka hilseilee irti. Perus maalattu vanne toimii kyllä ja kestää aikansa. Esim. itse ostin vuonna 2004 käytetyt team dynamics merkkiset perus hopeiset vanteet. Myin ne kaverille 2006 ja ne on varmaan vieläkin siinä autossa alla, tai oli ainakin viime vuonna kun hän sen pisti kiertoon. Pinttyneen jarrupölyn ja muun paskan takia olisivat jo kaivanneet kyllä maalia. Mutta nykyäänhän kaikissa autoissa pitää olla vähintään 8" vanne 2" lipalla ja niissä päällä 205 rengas, muuten on ihan out... :lol:
No joo oot oikees siinä että kyllähän se tietty tommosella vauhdilla kun pamauttaa monttoon niin onhan ne kaikki soikeena. Mutta sitten kun sitä vannetta pitää alkaa oikomaan niin voi olla pikkusen helpompi ja vähä töisempi urakka alkaa vannetta oikomaan, nooh tässä kohtaa joku huutaa "kuules poju sillä hinnan erotuksella hakee kaupasta toisen parin tinoja alle" mutta mutta...

Eikös nyky autois ole tuon kokoset tai leveemmät jo vakiona? :mrgreen:
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Komijaa vannetta Saabiin.

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Tarkoitan tätä nykymuotia kun joka corollaan ja volvoon pitää survoa ylileveät lippavanteet liian kapeilla renkailla, en siis niinkään uusia autoja.
Vastaa Viestiin