Komijaa vannetta Saabiin.
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
http://www.autoracing.fi/vanteet/erikoi ... lttij=2889
Entäs tuollaiset, jos tuo ns. "verkkomallin" vanne pitää kerran olla?
Entäs tuollaiset, jos tuo ns. "verkkomallin" vanne pitää kerran olla?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Ei muutakun soittoa rengastien autotarvikkeelle seinäjoelle.. Kerrot mallin, ne kertoo hinnan.Harrimatias kirjoitti:Himo_kaappoo kirjoitti:Siitä rotiformia alle! http://www.rotiform.com/products_sjc_race.html ei toki ihan joka pojan vanne...!
On kyllä tyylikkäitä, kieltämättä. Kelpaisi.
Jotain tuon suuntaisi kun löytäisä mallia "tilaa verkkokaupastamme Saabiisi nämä".
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
En voi ainakaan suositella rosteri huulella olevia vanteita, kivet hakkaan sen rosteri pellin rutuille aika helposti..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Taas palataan siihen kiina-tina vanteeseen.. Itellä oli edellises bemmis 19" interactionin mesh II vanteet rosteri lipalla, edessä vanteen leveys 8,5" ja takana 9,5", se lippa oli ontto eli siinä oli vaan ohkanen rosterilevy jonka alla tyhjää ja sit vasta vanne. Oli kiven iskuista lommoja/painaumia täynnä.sami_hifi kirjoitti:En voi ainakaan suositella rosteri huulella olevia vanteita, kivet hakkaan sen rosteri pellin rutuille aika helposti..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
http://www.performancealloys.com/wheel- ... px?ID=2907
Tälläisiä on tullut kuolattua kesäksi femman alle. Harmi vaan, että oikealla pulttijaolla ainoa et on 35. 5x112 olisi sitte et45, vaan enpä tiedä, viitsiikö sitä lähteä epäkeskopulttilinjalle. Ei tässä nyt oikein kaariakaan viitsisi lähteä mankeloimaan
Tälläisiä on tullut kuolattua kesäksi femman alle. Harmi vaan, että oikealla pulttijaolla ainoa et on 35. 5x112 olisi sitte et45, vaan enpä tiedä, viitsiikö sitä lähteä epäkeskopulttilinjalle. Ei tässä nyt oikein kaariakaan viitsisi lähteä mankeloimaan
9000 CS Turbo S -92
9-5 Aero farkku -01
9-5 Aero farkku -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
18"x8":ko meinasit? Ei kai niitä kaaria ny vielä sillon tarvi mankeloida?Wombbu kirjoitti:http://www.performancealloys.com/wheel- ... px?ID=2907
Tälläisiä on tullut kuolattua kesäksi femman alle. Harmi vaan, että oikealla pulttijaolla ainoa et on 35. 5x112 olisi sitte et45, vaan enpä tiedä, viitsiikö sitä lähteä epäkeskopulttilinjalle. Ei tässä nyt oikein kaariakaan viitsisi lähteä mankeloimaan
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
^Kyllä pitäis sopia ihan hyvin jos et on 35 ja leveys 8". Ulkonäöllisestä sopimisesta voidaan olla montaa mieltä.
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Itselläni on sellainen käsitys, että 8" leveydellä et40 on aikalailla maksimi femmassa ilman raapimista, etenkin jos alustaa on madallettu. Itselle on tulossa kesäksi -30mm eibachit, niin vähän mietityttää. Mitä nyt olen tässä vähän mittaillut, niin aika samperin tiukoille menisi kun vanne tulisi 20mm alkuperäistä vannetta ulommaksi. Mielelläni kuulisin kokemuksia, jos joku on vastaavalla kokoonpanolla ajanut.
9000 CS Turbo S -92
9-5 Aero farkku -01
9-5 Aero farkku -01
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Tuo nyt on vähän kärjistettyä, minulla on ollut aina noita tusinavanteita ja ainoastaan Alession sain mutkalle ajamalla monttuun. Monttukin oli iso ja siinä samalla meni rengas rikki. Lähinnä talvikelissä ne vanteet kärsii. Oletan että avoautolla ajetaan muutama tonni ja kauniilla kelillä joten siinä mielessä uskon että hinta ja laatu kohtaa. Tietysti jos pakka on kunnossa niin 1500-2000€ vanteisiin kiinni. En kyllä pitäisi lensoakaan malliesimerkkinä laatuvanteesta.Himo_kaappoo kirjoitti:Kestävyydellä ehkä nyt tarkotetaan sitä että noi kiina-tina vanteet ei tarvi kun sen yhden routa montun niin on kahdeksalla eri mutkalla sen jälkeen.. Tai yhden kiven iskun niin lakat irtoo ja sen jälkeen vannetta saa olla joka kolmas tunti pesemäs ja vahaamas ettei hapetu... Vaikka kuinka vähän ajelis niin kumminkin... Lenson vanne on jo ihan eriluokkaa vrt. Bartzetta..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Kyllähän ton mun kommentin voi lukea, ja ymmärtää sen lukemansa mitenkä haluaa. Mutta mitä se auringon paiste ja +25c siihen vaikuttaa jos ajat johonkin monttoon tai piki-pattiin +80kmh? Aivan sama vaikka ei ajettas ku 20km koko kesänä ko. autolla. Mutta niin kun itekki sanoit ja minä olen sanonut niin ei ole esim. se Rotiform (jota pidän laatu vanteena) ei ole joka pojan vanne (ei myöskään minun) ja jokanen tietty tyylillään..99GLS kirjoitti:Tuo nyt on vähän kärjistettyä, minulla on ollut aina noita tusinavanteita ja ainoastaan Alession sain mutkalle ajamalla monttuun. Monttukin oli iso ja siinä samalla meni rengas rikki. Lähinnä talvikelissä ne vanteet kärsii. Oletan että avoautolla ajetaan muutama tonni ja kauniilla kelillä joten siinä mielessä uskon että hinta ja laatu kohtaa. Tietysti jos pakka on kunnossa niin 1500-2000€ vanteisiin kiinni. En kyllä pitäisi lensoakaan malliesimerkkinä laatuvanteesta.Himo_kaappoo kirjoitti:Kestävyydellä ehkä nyt tarkotetaan sitä että noi kiina-tina vanteet ei tarvi kun sen yhden routa montun niin on kahdeksalla eri mutkalla sen jälkeen.. Tai yhden kiven iskun niin lakat irtoo ja sen jälkeen vannetta saa olla joka kolmas tunti pesemäs ja vahaamas ettei hapetu... Vaikka kuinka vähän ajelis niin kumminkin... Lenson vanne on jo ihan eriluokkaa vrt. Bartzetta..
Ja mitä tulee Lenson laatuun niin lueppa oikein ajatuksen kans tuo tummennettu kohta mun edellisestä viestistä ja keskity erityisesti sen lauseen kahteen viimeseen "sanaan"..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Tästä:
http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wh ... ld/18-inch
Postikulut olis rapiat 80€.
Tosin, tosi saabisti tilais nämä:
http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wh ... ed/18-inch
http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wh ... ld/18-inch
Postikulut olis rapiat 80€.
Tosin, tosi saabisti tilais nämä:
http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wh ... ed/18-inch
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Ja hinnoittelu alkaen vai 700$
Noilla rotiformin vanteilla
Noilla rotiformin vanteilla
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Se auttaa siinä että suola, loska ja hiekotussepeli ei raiskaa vanteita. Ja niin kuin kirjoitin, kunnon monttuun kun vetää 80km/h niin että rengas räjähtää niin siinä vääntyy myös rotiformi ja BBS. Noita tinavanteitakin on monenlaisia, välttäisin kaikkia joissa on rosteria tai "kromia" eli pinnoitteita jotka hilseilee irti. Perus maalattu vanne toimii kyllä ja kestää aikansa. Esim. itse ostin vuonna 2004 käytetyt team dynamics merkkiset perus hopeiset vanteet. Myin ne kaverille 2006 ja ne on varmaan vieläkin siinä autossa alla, tai oli ainakin viime vuonna kun hän sen pisti kiertoon. Pinttyneen jarrupölyn ja muun paskan takia olisivat jo kaivanneet kyllä maalia. Mutta nykyäänhän kaikissa autoissa pitää olla vähintään 8" vanne 2" lipalla ja niissä päällä 205 rengas, muuten on ihan out...Himo_kaappoo kirjoitti: Kyllähän ton mun kommentin voi lukea, ja ymmärtää sen lukemansa mitenkä haluaa. Mutta mitä se auringon paiste ja +25c siihen vaikuttaa jos ajat johonkin monttoon tai piki-pattiin +80kmh? Aivan sama vaikka ei ajettas ku 20km koko kesänä ko. autolla. Mutta niin kun itekki sanoit ja minä olen sanonut niin ei ole esim. se Rotiform (jota pidän laatu vanteena) ei ole joka pojan vanne (ei myöskään minun) ja jokanen tietty tyylillään..
Ja mitä tulee Lenson laatuun niin lueppa oikein ajatuksen kans tuo tummennettu kohta mun edellisestä viestistä ja keskity erityisesti sen lauseen kahteen viimeseen "sanaan"..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
No joo oot oikees siinä että kyllähän se tietty tommosella vauhdilla kun pamauttaa monttoon niin onhan ne kaikki soikeena. Mutta sitten kun sitä vannetta pitää alkaa oikomaan niin voi olla pikkusen helpompi ja vähä töisempi urakka alkaa vannetta oikomaan, nooh tässä kohtaa joku huutaa "kuules poju sillä hinnan erotuksella hakee kaupasta toisen parin tinoja alle" mutta mutta...99GLS kirjoitti:Se auttaa siinä että suola, loska ja hiekotussepeli ei raiskaa vanteita. Ja niin kuin kirjoitin, kunnon monttuun kun vetää 80km/h niin että rengas räjähtää niin siinä vääntyy myös rotiformi ja BBS. Noita tinavanteitakin on monenlaisia, välttäisin kaikkia joissa on rosteria tai "kromia" eli pinnoitteita jotka hilseilee irti. Perus maalattu vanne toimii kyllä ja kestää aikansa. Esim. itse ostin vuonna 2004 käytetyt team dynamics merkkiset perus hopeiset vanteet. Myin ne kaverille 2006 ja ne on varmaan vieläkin siinä autossa alla, tai oli ainakin viime vuonna kun hän sen pisti kiertoon. Pinttyneen jarrupölyn ja muun paskan takia olisivat jo kaivanneet kyllä maalia. Mutta nykyäänhän kaikissa autoissa pitää olla vähintään 8" vanne 2" lipalla ja niissä päällä 205 rengas, muuten on ihan out...
Eikös nyky autois ole tuon kokoset tai leveemmät jo vakiona?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Komijaa vannetta Saabiin.
Tarkoitan tätä nykymuotia kun joka corollaan ja volvoon pitää survoa ylileveät lippavanteet liian kapeilla renkailla, en siis niinkään uusia autoja.