Entäs tuollaiset, jos tuo ns. "verkkomallin" vanne pitää kerran olla?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ei muutakun soittoa rengastien autotarvikkeelle seinäjoelle.. Kerrot mallin, ne kertoo hinnan.Harrimatias kirjoitti:Himo_kaappoo kirjoitti:Siitä rotiformia alle! http://www.rotiform.com/products_sjc_race.html ei toki ihan joka pojan vanne...!
On kyllä tyylikkäitä, kieltämättä. Kelpaisi.![]()
Jotain tuon suuntaisi kun löytäisä mallia "tilaa verkkokaupastamme Saabiisi nämä".
Taas palataan siihen kiina-tina vanteeseen.. Itellä oli edellises bemmis 19" interactionin mesh II vanteet rosteri lipalla, edessä vanteen leveys 8,5" ja takana 9,5", se lippa oli ontto eli siinä oli vaan ohkanen rosterilevy jonka alla tyhjää ja sit vasta vanne. Oli kiven iskuista lommoja/painaumia täynnä.sami_hifi kirjoitti:En voi ainakaan suositella rosteri huulella olevia vanteita, kivet hakkaan sen rosteri pellin rutuille aika helposti..
18"x8":ko meinasit? Ei kai niitä kaaria ny vielä sillon tarvi mankeloida?Wombbu kirjoitti:http://www.performancealloys.com/wheel- ... px?ID=2907
Tälläisiä on tullut kuolattua kesäksi femman alle. Harmi vaan, että oikealla pulttijaolla ainoa et on 35. 5x112 olisi sitte et45, vaan enpä tiedä, viitsiikö sitä lähteä epäkeskopulttilinjalle. Ei tässä nyt oikein kaariakaan viitsisi lähteä mankeloimaan
Tuo nyt on vähän kärjistettyä, minulla on ollut aina noita tusinavanteita ja ainoastaan Alession sain mutkalle ajamalla monttuun. Monttukin oli iso ja siinä samalla meni rengas rikki. Lähinnä talvikelissä ne vanteet kärsii. Oletan että avoautolla ajetaan muutama tonni ja kauniilla kelillä joten siinä mielessä uskon että hinta ja laatu kohtaa. Tietysti jos pakka on kunnossa niin 1500-2000€ vanteisiin kiinni. En kyllä pitäisi lensoakaan malliesimerkkinä laatuvanteesta.Himo_kaappoo kirjoitti:Kestävyydellä ehkä nyt tarkotetaan sitä että noi kiina-tina vanteet ei tarvi kun sen yhden routa montun niin on kahdeksalla eri mutkalla sen jälkeen.. Tai yhden kiven iskun niin lakat irtoo ja sen jälkeen vannetta saa olla joka kolmas tunti pesemäs ja vahaamas ettei hapetu... Vaikka kuinka vähän ajelis niin kumminkin...Lenson vanne on jo ihan eriluokkaa vrt. Bartzetta..
Kyllähän ton mun kommentin voi lukea, ja ymmärtää sen lukemansa mitenkä haluaa.99GLS kirjoitti:Tuo nyt on vähän kärjistettyä, minulla on ollut aina noita tusinavanteita ja ainoastaan Alession sain mutkalle ajamalla monttuun. Monttukin oli iso ja siinä samalla meni rengas rikki. Lähinnä talvikelissä ne vanteet kärsii. Oletan että avoautolla ajetaan muutama tonni ja kauniilla kelillä joten siinä mielessä uskon että hinta ja laatu kohtaa. Tietysti jos pakka on kunnossa niin 1500-2000€ vanteisiin kiinni. En kyllä pitäisi lensoakaan malliesimerkkinä laatuvanteesta.Himo_kaappoo kirjoitti:Kestävyydellä ehkä nyt tarkotetaan sitä että noi kiina-tina vanteet ei tarvi kun sen yhden routa montun niin on kahdeksalla eri mutkalla sen jälkeen.. Tai yhden kiven iskun niin lakat irtoo ja sen jälkeen vannetta saa olla joka kolmas tunti pesemäs ja vahaamas ettei hapetu... Vaikka kuinka vähän ajelis niin kumminkin...Lenson vanne on jo ihan eriluokkaa vrt. Bartzetta..
Se auttaa siinä että suola, loska ja hiekotussepeli ei raiskaa vanteita. Ja niin kuin kirjoitin, kunnon monttuun kun vetää 80km/h niin että rengas räjähtää niin siinä vääntyy myös rotiformi ja BBS. Noita tinavanteitakin on monenlaisia, välttäisin kaikkia joissa on rosteria tai "kromia" eli pinnoitteita jotka hilseilee irti. Perus maalattu vanne toimii kyllä ja kestää aikansa. Esim. itse ostin vuonna 2004 käytetyt team dynamics merkkiset perus hopeiset vanteet. Myin ne kaverille 2006 ja ne on varmaan vieläkin siinä autossa alla, tai oli ainakin viime vuonna kun hän sen pisti kiertoon. Pinttyneen jarrupölyn ja muun paskan takia olisivat jo kaivanneet kyllä maalia. Mutta nykyäänhän kaikissa autoissa pitää olla vähintään 8" vanne 2" lipalla ja niissä päällä 205 rengas, muuten on ihan out...Himo_kaappoo kirjoitti: Kyllähän ton mun kommentin voi lukea, ja ymmärtää sen lukemansa mitenkä haluaa.Mutta mitä se auringon paiste ja +25c siihen vaikuttaa jos ajat johonkin monttoon tai piki-pattiin +80kmh?
Aivan sama vaikka ei ajettas ku 20km koko kesänä ko. autolla. Mutta niin kun itekki sanoit ja minä olen sanonut niin ei ole esim. se Rotiform (jota pidän laatu vanteena) ei ole joka pojan vanne (ei myöskään minun) ja jokanen tietty tyylillään..
Ja mitä tulee Lenson laatuun niin lueppa oikein ajatuksen kans tuo tummennettu kohta mun edellisestä viestistä ja keskity erityisesti sen lauseen kahteen viimeseen "sanaan"..
No joo oot oikees siinä että kyllähän se tietty tommosella vauhdilla kun pamauttaa monttoon niin onhan ne kaikki soikeena. Mutta sitten kun sitä vannetta pitää alkaa oikomaan niin voi olla pikkusen helpompi ja vähä töisempi urakka alkaa vannetta oikomaan, nooh tässä kohtaa joku huutaa "kuules poju sillä hinnan erotuksella hakee kaupasta toisen parin tinoja alle" mutta mutta...99GLS kirjoitti:Se auttaa siinä että suola, loska ja hiekotussepeli ei raiskaa vanteita. Ja niin kuin kirjoitin, kunnon monttuun kun vetää 80km/h niin että rengas räjähtää niin siinä vääntyy myös rotiformi ja BBS. Noita tinavanteitakin on monenlaisia, välttäisin kaikkia joissa on rosteria tai "kromia" eli pinnoitteita jotka hilseilee irti. Perus maalattu vanne toimii kyllä ja kestää aikansa. Esim. itse ostin vuonna 2004 käytetyt team dynamics merkkiset perus hopeiset vanteet. Myin ne kaverille 2006 ja ne on varmaan vieläkin siinä autossa alla, tai oli ainakin viime vuonna kun hän sen pisti kiertoon. Pinttyneen jarrupölyn ja muun paskan takia olisivat jo kaivanneet kyllä maalia. Mutta nykyäänhän kaikissa autoissa pitää olla vähintään 8" vanne 2" lipalla ja niissä päällä 205 rengas, muuten on ihan out...